کد خبر: ۵۴۸۲۲
تعداد نظرات: ۳۸ نظر

«مهندس محمد مسعودی» سردبیر اگنا نوشت:

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» را می‌توان بعنوان مدیری جهادی و پاک دست نام برد که طی دوسال رویکرد سیاسی سازمان دامپزشکی را به کارشناسی تغییر داده و با کم کردن حواشی سازمان دامپزشکی ضمن پر رنگتر نمودن مدیریت بهداشتی دامپزشکی در تامین بهره وری مدیریت تولید کشور و تضمین امنیت غدایی در مدیریت بازار، موجبات تمرکز این سازمان را به مباحث حاکمیتی و بهداشتی فراهم کرده است.

سازمان دامپزشکی کشور با ۳۲ اداره کل دامپزشکی در کل کشور خدمات بسیار قابل توجهی را در زمینه اقتصادی، بهداشتی و اشتغال ارائه می دهد که در بحث های کلان مدیریت مغفول مانده و اهم خدمات این سازمان بصورت نامحسوس به جامعه ارایه می گردند.  حرفه دامپزشکی دارای دو وجه عمده، تولیدی و مدیریت تولید و همچنین متولی بهداشتی،درمانی وسلامت عمومی است.  از سویی درصنعت مرتبط با علوم دامپزشکی ، فقط صنعت دام آن با گردش مالی بیش از ۳۰ میلیارد دلار بعد از نفت رتبه دوم را دارد و از سویی دیگر کنترل بهداشتی و درمانی بیش از ۸۳۹ مورد از مجموع ۱۷۰۹ مورد عامل بیماری زا در انسان که از دام منتقل می شود را برعهده دارد.

دامپزشکی در کشورهای الگو به عنوان اولین خط پیشگیری شناخته شده و براساس اصل کلی پیشگیری مقدم بر درمان،از جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت برخوردارند و همچنین به عنوان متولی اصلی تولید و بهداشت مواد غذایی بخصوص مواد غذایی با منشا دامی شناخته می شوند.

با تمام این تفاسیر در بسیاری از کشورهای غذا به عنوان امری استراتژیک شناخته شده و حتی دامپزشکان به عنوان صاحب نظران این حوزه در تصمیمات امنیت ملی آن کشور نقش ویژه ای دارند.

از آغاز شروع تحریم ها همواره بدلیل مسایل سیاسی و اقتصادی در سازمانهای مختلف شاهد حواشی زیادی بودیم که کار اصلی آن مجموعه را تحت شعاع قرار می داد و همواره شاهد اصطکاک زیادی بین ارباب رجوع و بدن دولت بودیم که به گواه بسیاری از کارشناسان در دوره مدیریت فعلی سازمان دامپزشکی این میزان به حداقل خود در مجموعه های تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی رسید.

تجمیع مسوولیت های ۶ وزارتخانه در یک سازمان با بودجه حداقلی

درشرایطی که در کشورهای پیشرفته همانطور که اشاره شد، حرفه دامپزشکی با بیش از ۶ وزارت خانه در ارتباط است، اما در کشور ما، درسازمان محیط زیست، نه اداره ای برای بهداشت و درمان حیات وحش و حفظ بقای گونه وجود دارد ، در وزارت صنایع، نه اداره ای برای کنترل کیفی محصولات تولیدی با منشا دامی وبررسی بهداشتی خط تولید و اصول ساخت براساس موازین بهداشتی و صرفه تولیدی وجود دارد، در وزارت بهداشت، نه اداره ای برای مبارزه با بیماری های مشترک انسان ودام و بهداشت و درمان حیوانات خانگی وجود دارد، در وزارت ورزش، نه اداره ای برای نظارت در باشگاه های سوارکاری و مسابقات سوارکاری و زیبایی و… و بهداشت درمان حیوانات وجود دارد، در وزارت دفاع،نه اداره ای در حیطه پدافند غیرعامل و حوزه مباحث بیوتروریسم و اگروتروریسم و مبارزه با بیوتروریسم اقتصادی وجود دارد.

الحق سازمان دامپزشکی را می توان سازمانی با مسوولیت فراملی و جهانی با بودجه ای استانی قلمداد کرد و مدیریت در چنین سازمانی قطعا نه تنها روحیه جهادی میخواهد بلکه نیاز به تعامل حداکثری با تمامی زیر بخش های گسترده آن دارد. علیرضا رفیعی پور را میتوان مدیری برشمرد که فعالیت های بسیاری را در دوره دوساله فعالیت خود انجام‌ داده و اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه فعالیت های وی را بیان کنیم به اختصار تغییر رویکرد سیاسی به کارشناسی سازمان دامپزشکی کشور را میتوان نام برد که این امر باعث پر رنگتر شدن مدیریت بهداشتی دامپزشکی در تامین بهره وری در مدیریت تولید کشور و تضمین امنیت غدایی در مدیریت بازار کشور شده است.

حال در این مقاله برخی از فعالیت های وی را در این دوسال ریاست ایشان بر مسند مدیریت سازمان دامپزشکی را ذکر می کنیم و اعتقاد داریم که سازمان دامپزشکی در راستای اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر خلاف بسیاری از بخش های حاکمیتی دولت روی ریل درستی افتاده و بدون حاشیه در حال حرکت رو به جلو است و باتوجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی در این مقطع کنونی برای ادامه راه نیاز به به حمایت های بیشتری دارد.

کنترل حواشی همزمان با مدیریت درمان

همگی به یاد داریم که همه ساله با شروع فصل سرما آنچه که بیش از آنفلوآنزا برای صنعت طیور کشور خسارت به بار می آورد، عدم وجود برنامه واحد برای مقابله با بیماری و همچنین حواشی داخلی آن بود که بسط بین المللی نیز پیدا می کرد و هر ساله صادرکنندگان را در یک سردرگمی عمیقی فرو می برد.

مسأله اعلام و یا عدم اطلاع رسانی در مورد آنفلوآنزا همه ساله بحث داغ بسیاری از کارشناسان بود و اعلام به موقع این موضوع به سازمان OIE برخی موافقان و مخالفان خود را داشت که عموما هر کدام با منطق خود این موضوع را بیان می کردند و همواره یکی از موضوعات مناقشه برانگیز سازمان بود که تبعات آن برای قشر تولیدکننده بیشتر از هر گروه دیگری نمود پیدا می کرد.

همگی به یاد داریم که دست اندرکاران صنعت طیور بسیاری از کشورهای همسایه هم درباره ی این موضوع داخلی اظهار نظر میکردند و عملا افسار مدیریت از دست سازمان دامپزشکی در بسیاری از سالها خارج می شد.
این روند برای بیماری تب برفکی نیز وضعیتی بهتر از این نداشت و به همین صورت شاهد حواشی داغ تر متن در مواجهه با روند درمان این بیماری بودیم که در دوره فعلی تمامی این دست مسایل مرتفع گردید.

رفیعی پور علت اصلی این موفقیت را خروج از حاشیه‌ها و افزایش همکاری بین‌بخشی با تمام دستگا‌ه‌های مرتبط می‌داند. او اولین اقدام موثر خود را تفویض اختیار و تمرکززدایی از حوزه دستگا‌ه‌ها و دفاتر تخصصی و انتقال آن به مجموعه‌های استانی و شهرستانی می‌داند. همچنین به افزایش همکاری‌های بین بخشی سازمان اشاره می‌کند و می‌گوید: «تشکیل کمیته‌های راهبردی در سازمان دامپزشکی یکی از اقداماتی بود که در این شرایط سخت کمک زیادی به پیشبرد اهدافمان کرد.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعتقاد دارد که در حوزه بهداشتی و کنترل بیماری‌ها در یک شرایط ایده‌آل هستیم، به شکلی که حتی حرف بیماری‌های استراتژیک هم شنیده نمی‌شود.

اهم فعالیت های سازمان دامپزشکی

اهم فعالیت های سازمان دامپزشکی در دو سال اخیر را میتوان به گروه های زیر تقسیم و تشریح نمود:

بخش تولیدات داخلی

یکی از مسایل گریبانگیر سازمان دامپزشکی در سالهای گذشته کمبود تولید و عدم تامین دارو و مواد اولیه در بحران های بیماری زا و اپیدمی درگیر در آن مقطع بود که این سازمان با تولید بذر عوامل بیماری زای دامی، تولید برخی داروها و مواد اولیه داخلی توسط شرکتهای دانش بنیان ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و عدم وابستگی در مورد برخی از این مواد به کشورهای خارجی گردید و با تفویض اختیار و تمرکز زدایی به منظور حمایت بیشتر از تولیدات داخلی به شرکتهای داخلی در این موضوع کمک شایانی نمود

بخش تامین مواد اولیه

انحصار تامین نهاده های دامپزشکی که با قوانین سخت و محدود کننده گذشته در اختیار گروه خاصی قرار گرفته بود، در دوره رفیعی پور شکسته شد و بسیاری از این نهاده های دامپزشکی از منابع جدید اروپایی، آسیا و آمریکای جنوبی تامین گردید تا کمبود این مواد در شرایط حساس کنونی زیاد چرخه تولید کشور را با معطلی روبرو نکند.

تامین نهاده های تولید توسط زنجیره های تولید و تولیدکنندگان بزرگ از مقاصد ثانویه برای دور زدن تحریم ها بخش دیگری از فعالیت های سازمان در این مورد می باشد که ضمن حذف برخی واسطه ها انحصار شرکتهای خاص تامین کننده واکسن، ریزمغذی و مواد اولیه را نیز از بین برد.

عبور از اضطرار و کمبود کیفی و کمی واکسن های دامی در کشور و انتخاب مسوول و مجری اختصاصی تامین بذر واکسن های طیور و PMS نهاده های دارویی داخلی و وارداتی از دیگر این موارد است. سازمان جهت جلوگیری از آشفتگی در تامین، ترخیص، توزیع و عرضه نهاده های دامپزشکی نظارت بیشتری را اعمال نموده است و این روند باعث کاهش وابستگی نهاده های پشتیبان تولید در حوزه دامپزشکی گردیده است.

بخش تشخیص و کنترل بیماری ها

فعالیت های سازمان در این بخش را میتوان به شرح ذیل برشمرد:
-
تدوین برنامه ملی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایران و عبور از بحران منطقه ای
-
اجرای برنامه کنترل تب برفکی به روش آماده باش در گاوداری های صنعتی کشور
-
اجرای برنامه کنترل مشمشه بر مبنای روش نوین جهانی CF test و خروج از ممنوعیت ترانزیت اسب های ایران
-
تدوین و بروز رسانی برنامه های کنترل بیماری های اولویت دار منطبق با استانداردهای ملی، منطقه ای و بین المللی در مورد بیماری های سالمونلا، نیوکاسل، تب مالت، لمپی اسکین، PPR و ….

بخش بین المللی

یکی از درخشان ترین عملکردهای سازمان دامپزشکی در بهش بین المللی بود که بعد از چندین دهه توانست مسوولیت دبیرکلی منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور را به ایران برگرداند که کاری بسیار مهم در تاریخ دامپزشکی ایران برشمرده می شود.
از سوی دیگر تنظیم پروتکل های بهداشتی دام با کشورهای مختلف باعث باز شدن بازارهای صادراتی برای محصولات ایرانی گردید که این عمل هم در سالهای گذشته مغفول مانده بود.

چالش های پیش روی سازمان دامپزشکی

مدیریت فعلی سازمان دامپزشکی برای ادامه روند رو به رشد این سازمان در آتی با چالش های مواجه خواهد بود که نیاز به حمایت بیشتری را از سوی دولت می طلبد:

ضرورت تجهیز در مقابل بیوتروریسم

گسترش بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های نوپدید را که در قالب بیوتروریسم مطرح است، یکی از چالشهای عمده سازمان دامپزشکی است و از این رو باید ساختار دامپزشکی به روز و اعتباراتش زیاد شود تا بتواند مأموریتهای محوله خود را دنبال کند.

استقلال دامپزشکی

سازمان دامپزشکی آن گونه باید استقلال کاری و اعتباری داشته باشد که بتواند به شکل یک سازمان مستقل و واکنش سریع عمل کند تا بتواند در اقصی نقاط کشور فعالیت جامع تری داشته باشد؛
یعنی باید به نحوی قدرت اجرایی داشته باشد که در سطح سه قوه برای اقدامات بهداشتی، پیشگیرانه و ریشه کنی طغیان بیماریها بتواند در اسرع وقت با بسیج همه امکانات کشور عملیات واکنش سریع را در موارد خاص داشته باشد.

این بدان معناست که دامپزشکی باید دارای ساختاری باشد که اگر یک بیماری در گوشه‌ای از ایران بروز پیدا کرد، آن را شناسایی و در کمترین زمان با نیروی واکنش سریع و بسیج امکانات پیش از آنکه فراگیر شود، در نطفه خفه کند تا گزندی به امنیت جمعیت دامی کشور که به تبع آن تامین بهداشت عمومی را همراه خواهد داشت، وارد نشود زیرا همواره پیشگیری مقدم بر درمان است.

جنگ افزارهای بیولوژیکی

تاکنون بیش از ۳۰ جنگ افزار بیولوژیکی شناسایی شده است که به جز چند مورد بقیه آنها از عوامل بیماری‌زای قابل انتقال میان انسان و حیوان هستند، از این‌رو باید تقویت توان سازمان دامپزشکی کشور به منظور دارا بودن آمادگی لازم مورد توجه جدی قرار گیرد. از سوی دیگر «ایران» به لحاظ طبیعی کشوری حادثه‌خیز است و هرازگاهی در معرض زلزله، سیل، طوفان، آتش‌سوزی و… قرار می‌گیرد که هر یک از این حوادث نه تنها روی انسان و محیط زیست، بلکه حیوانات آثار ناگواری می‌گذارد و گاهی به ایجاد بحران می‌انجامند.

و در نهایت حمایت لازم است


البته اهمیت چالشهای پیش‌روی دامپزشکی آن‌گاه بیشتر نمود پیدا می‌کند که این سازمان با نیروی ۶ هزار نفری و تجهیزات و امکانات ناکافی خود نتواند وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهد.

در این شرایط است که نه تنها سلامت دام و طیور و آبزیان، بلکه سلامت مردم که روزانه از پروتئین این حیوانات تغذیه می‌کنند، بشدت به خطر می‌افتد. براین اساس لازم است تا دولت و مجلس و سایر مسؤولان مربوطه پیش از مواجه شدن با خطرات و بحرانهای احتمالی، حمایتهای کافی از دامپزشکی را به عمل آورند، پیش از آنکه خیلی دیر شود.

اعتقاد داریم که علیرضا رفیعی پور که سلسله مراتب سازمانی خود را به طور کامل طی کرده و در بسیاری از بخش های سازمان عهده دار مسوولیت بوده، شناخت کافی به آن دارد و در طول دو سال مدیریت خود عملکرد بسیار مثبتی در این سازمان داشته است و برای نیل به اهداف عالی دامپزشکی حمایت از مدیران این چنینی به شدت نیاز است، کسی که توانسته نگاه سیاسی را از این سازمان دور کند و در راستای اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نگرش کارشناسی را به این سازمان برگرداند قطعا پتانسیل های زیادی دارد که به مرور زمان شکوفا تر خواهد شد.

منبع: آگنا

 
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
10
به عنوان کسی که سالهاست ریاست سازمان رامی شناسم میتوانم پاکدستی وی راتایید نمایم.
بزرگترین مشکل دکتر رفیعی پور از دید اینجانب نداشتن جسارت وشجاعت است.
این پاشنه آشیل ازهمان ابتدا با وی بوده وتا آخر هم خواهد بود.
ناشناس
|
Italy
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
13
0
سلام
الحق و الانصاف باید به مدیریت دکتر رفیعی پور احسنت گفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
3
5
آفتاب آمد دلیل آفتاب !!!!.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
13
ایشان در زمینه جذب نبروی انسانی مناسب کارنامه مقبولی ندارند و خیلی نیرو بصورت نامتجانس، رانتی،رابطه ای،سلیقه ای به سازمان تحمیل شد.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
13
متاسفانه از زماني كه اقاي دكتر رفيعي پور سر كار اومده اند اهم عملكرد ادارات دامپزشكي به سمت امارهاي متنوع روزانه و هفتگي و ماهانه پيش رفته و عملا جهت تهيه اين جداول كارشناسان كمتر توان انجام عمليات ميداني رو دارند،ضمن اين كه سازمان از وظيفه ذاتي تعريف شده خود خارج شده و به سمت انجام وظايف سازمانهاي ديگر پيش رفته و توان شبكه ها صرف كنترل قيمتها شده است كه قانونا نيز ارتباطي با اين سازمان ندارد، تا جايي كه كاركنان دامپزشكي وقت كمتري رو ميتونند صرف نظارتهاي بهداشتي كنند و به خاطر ثبت نام بهره برداران جهت اخذ سهميه گازوييل عملا كارهاي شبكه ها در حال توقف كامل هست ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
سلام. دقیقا همینطور است.نظارت و پایش قیمت دارو ها و مکمل ها، ثبت واحد های دامداری و مرغداری و ... جهت صدور شناسه یکتا و خیلی از موارد دیگر .واقعا دامپزشکی از وظایف مهم و اصلی خود دور و دور تر شده و .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
7
اگر یک مدیرکل سالی چند نفر را به سفارش وزیر،وکیل،استاندار،شورا و.....جذب یا جابجا نکنه به ته سال نرسیده ،کله پا شده و همه هم پابرجا هستند ، بعد شما میگی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
7
لطفا به استقلال رای مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها احترام بگذارید واز فعالیت های جهادی انها در حراست از بهداشت عمومی وغذای جامعه حمایت وپشتیبانی داشته باشید تا مصرف کنندگان دغدغه سلامت سفره خود رانداشته باشند بدون هیچ حمایتی بر اساس وجدان کاری و انصاف وانواع تهدید های شغلی ومالی سینه سپر کرده اند و از هرگونه عمل مخاطره امیزی جلوگیری میکنن فقط وفقط نیار به حمایت دارن فقط شعار ندیم واز قانون ودستوذرالعمل ها دفاع کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
8
با سلام
در مورد این مطلب به استحضار همکاران و ریاست سازمان برسانم اگر اقای رفیعی پور و همکلاسی هایشان از وضعیت مدیران کل استانهااطلاعی ندارند و فقط حاشیه را در اتاق خودشان میبینند به اطلاع وی برسانید در استان ............... به علت عدم لیاقت مدیر کل تمام دستاورد های بهداشتی مدیران قبلی بر با د رفته و استان درگیر انواع بیماریهای مشترک گردیده تا جایی که با عرضه نمودن مرغهای انفلوانزایی به بازار و درگیر شدن اکثر دامداریهای صنعتی استان به بیماری تب مالت و مخفی نمودن این موضوعات که حتی موجبات ورود سربازان گمنام امام زمان اطلاعات سپاه را ایجاد نموده که در تاریخ دامپزشکی بی سابقه بوده است ایا حاشیه نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
متاسفانه دامپزشکی و صنعت دامپروری و همینطور سطح بهداشتی مواد خام دامی در استان نام برده بدجوری داره به زوال میره. اقایون در اداره کل استان قید شده کاری جز حاشیه و بحث سیاسی ندارند. مسئول اداره بهداشت این استان کاری جز سنگ اندازی جلوی پای تولید کنندگان محترم و کا فرمایان و مسئولین فنی ندارد و مثل روز روشن است که ایشان یا سواد کافی ندارند یا واقعا از لحاظ روانی تحت تاثیر قرار دارند که اینگونه رفتار میکنند. هزاران شکایت از شخص مدیر کل و رییس اداره بهداشت به جاهای مختلف اط جمله سازمان برده شده است اما هیچ تاثیری نداشته است. انگار باید گفت تا ۱۴۰۰ باید با این مدیریت تحمل کرد.
متاسفانه اداره کل این استان ابروی دامپزشکی را برده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
10
کاش آقای دکتر رفیعی پور جدا از مدیرکلها و معاونان استانی ، یک حالی از رعایای شبکه ها میپرسیدند تا بیشتر با واقعیات سازمان آشنا شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
12
اما به نظر من طی 20 سال خدمتم در این سازمان ، سیاسی ترین و غیر فنی ترین دوران دامپزشکی را در حال اجرا داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
9
معلوم هست که نویسنده محترم فقط مطالب.... را نوشته است.

به جمله ایشان دقت کنید؟
«در وزارت دفاع،نه اداره ای در حیطه پدافند غیرعامل و حوزه مباحث بیوتروریسم و اگروتروریسم و مبارزه با بیوتروریسم اقتصادی وجود دارد»
به ایشان باید گفت که آیا شما اطلاع دارید که قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل را می شناسید؟؟؟؟
سازمان پدافند زیر نظر کجاست؟
ستاد کل نیروهای مسلح را می شناسید؟ وزارت دفاع جایگاهش کجاست؟

اقای محترم
اول مطالعه کن و بعد بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
ایشان کاملا اشتباه نوشته اند چون سازمان دامپزشکی هیچ کاری با پدافند زیستی و بیوتروریسم ندارد و بر عکس ، سازمان پدافند زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح است و به پدافند زیستی رسیدگی می کند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
11
اینکه آقای دکتر رفیعی پور انسان خوبی است شکی بر آن وارد نیست ولی بعنوان یک مدیر آنهم در قامت سازمان دامپزشکی نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند چون در سازمان دامپزشکی خیلی کارها باید میشد ولی ایشان نتوانستند اتفاقا در برخی حوزه ها هم در مدت حضور ایشان مشکلاتی بوجود آمد از ادارات مبارزه با بیماری های دام گرفته تا دارو ودرمان وقرنطینه که متاسفانه کلی مشکل بوجود آمد واقدام مناسبی انحام نشد. سازمان دامپزشکی نیاز به یک مدیر توانا دارد تا بتواند دوباره به دوران خوب گذشته برگردد .......................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اتفاقا شكي بر ان وارد است
كسي كه حاضر نيست عملكرد واقعي خود را ببيند و نتايج آن را بپذيرد و اتفاقا برعكس كزارش مي نمايد در واقع انسان خوبي نيست
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
10
بسیار مایلم با آقای مهندس مسعودی رو در رو بنشینم، از « دامپزشکی»، همچنین از «سازمان دامپزشکی» سخن به میان آوریم و گذشته و حال دامپزشکی _ دامپزشکان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
جناب مهندس مسعودی، در مقاله‌ای که به نگارش در آورده اید، آن طورها که بیان نموده اید نیست.
دامپزشکی را نباید صرفاً متشکل از سازمان دامپزشکی حتی تصور کرد، اگر امروز در کشورمان با جرأت و قوت از امنیت غذایی و تأمین بهداشت غذا در راستای حفظ سلامتی مردم، سخن میگوییم، این بدان معنا نیست که سازمان دامپزشکی این بستر را فراهم کرده و یا روش‌های کاری جناب آقای دکتر رفیعی پور موجبات تأمین امنیت غذایی را سبب گردیده است.
دکتر رفیعی پور را حقیقتا بنده شخصاً انسانی درستکار و پاکدستی میشناسم، ولی این خصوصیات منحصر بفرد ایشان دلیلی بر این همه تحولاتی که برشمرده اید و عامل را دکتر رفیعی پور بیان می‌دارید، نمی‌تواند مورد قبول باشد.

ایشان هنوز از وضعیت معیشتی و اجتماعی دامپزشکان به حق تاثیر گذار واقعی در تأمین امنیت غذایی و بهداشت جامعه بی خبر اند.که ایکاش مطلع می‌بودند.
آقای مهندس مسعودی آیا خبر از حال دامپزشکانی که جانانه و عاشقانه در حرفه و حوزه کاری خود، اعم از کشتارگاه ها، دامداری ها، کارخانجات خوراک و مکمل و تمامی صنایع وابسته به دامپزشکی چه سختی ها و مشقت ها،تحمیل برخی کارها وبوجود آوردن انتظارات بدور از شأن یک دامپزشک کار آشنا ...
در بحث مبارزه با بیوتروریسم که مطرح کردید، یقین داشته باشید همکاران آقای دکتر رفیعی پور در بخش خصوصی با جرأتی ستودنی، از همکاران سازمان دامپزشکی، اگر جلوتر نباشند، عقب هم نیستند، حتی یک قدم.
از استان ها بگوییم، هنر برقراری روابط خوب و شایسته فی ما بین بخش دولتی و خصوصی بستگی به مدیریت کل آن استان، و بستری که زمینه روابط ها را تعریف خواهد کرد، را خواهد داشت، که از این باب استان ما، از خوش شانس ترین استان ها محسوب می شود، حتما می پذیرید این مورد، هنری مدیرییتی است و بی ارتباط با دو راهی یوسف آباد.
ناشناس
|
Japan
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
7
جناب آقای سردبیر یا اطلاعی از سازمان و وظایف آن و وضعیت اسفبار کنونی ندارید که در این صورت نباید می نوشتید و یا با اجازه عرض کنم هدف و بهره خاصی از این نوشتار دارید. بزرگوار بعنوان یک دامپزشک که ۳۰ سال در این سازمان خدمت کرده ام نکات ذیل را به محضر مبارک شما عرض می کنم
در این دوره تمامی کارشناسان دامپزشک کارشناس به انزوا اعزام شده اند و نظرات آنها مورد توجه قرار نمی گیرد و در اثر عدم توجه به کارکنان و تذکرات آنها مدیران کل خارها را بر سر گلها نشانده اند الان افراد ضعیف صاحب مسند شده اند تا نظرات کارشناسی همکاران کارشناس سد راه مدیران کل سیاسی نباشد.
الان آنچه در ادارات کل مورد توجه و انرژی بر است آمارسازی است نه کار علمی و فنی
آقای سردبیر ضعف دیگر آقای دکتر رفیعی پور سپردن تمام امور به یک نفر است که متاسفانه رفتار ......... او به سازمان مورد عتاب قرار نگرفته است
یکی دیگر از ضعف ها در انتصابات عدم توجه به توان افراد است و به وابستگی های افراد توجه میشود
ایشان اگر هم پاک دست باشند متاسفانه عدم برخورر با اقدامات برخی مدیران کل برای خود ایشان شائبه ساز است
استانی هست که در آن مدیرکل با ایجاد شبکه ای مافیایی در بازار خرید و فروش محصولات تحت نظارت وارد شده ، مدیر کلی هست که ۲ ماه از ۱۲ ماه را در محل کارش حضور ندارد،مدیر کلی هست که اداره کل را ستاد انتخاباتی کرده است،مدیرکلی هست که دائما بدنبال کاندیداها ست و فرصت کار اداری ندارد، مدیرکلی هست که از مزایای کارمندان اختلاس می کند ، مدیرکلی هست چندین نفر از روسای منصوبش بدلیل چکهای بی محل و شکایت کشتارگاه های تحت نظارت محکوم شده اند،مدیرکلی هست که بدستور افراد سیاسی یک شبه رئیس عوض می کند ، مدیرکلی هست که تمامی کارمندان اداره کل را در خدمت مطامع واردکننده ها قرار داده است و اگر احدی از دستورات واردکننده اطاعت محض نکند جابجا و تنبیه میشود و ...
انشاءالله دکتر رفیعی پور جسارت و اراده ای بخرج دهد و دستی بر اصلاح و ترمیم سازمان و ادارات کل بکشد. و خود و ریاست خود را آنچنان که شما نوشتید به منصه ظهور بگذارد وضعیت امروز سازمان نه آنی است که شما نوشته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خیلی عالی نوشتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
6
بخش عمده ای از توان فنی نیروهای سازمان بجای توسعه بهداشت در پاسخ گویی به سامانه ها ، نامه ها و فرم های بیهوده و خلق الساعه و آمارسازی هدر میرود و مدیران استانی هم فقط دنبال عددهای بزرگتر و نمودارهای بلندتر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
8
1- گزارش نشدن بروز بسیاری از بیماریها توسط شبکه ها به دلیل نداشتن نیروی واکسیناتور کافی. 2- جذب بی سابقه خانمهای سهمیه دار فاقد کارآیی در دو سال گذشته. 1+2= مدیریت فشار پذیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
6
هرم تخصصی نیروی انسانی در سازمان ،مدیریت و مهندسی نشده و روزی می آید که بین چند کارشناس برسر حق تقدم ریاست بر یک کاردان نزاع صورت گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
6
مطالب سفارشی مهندس را خواندم متاسفانه واقعیت ها چیز دیگری است اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود ایشان در زمینه معیشت کارکنان و بخش خصوصی نمره خوبی نمیگیرند نگاهی به تعویض مدیران فرسوده استانها نمره صفر نگاهی به مجموعه سازمان بیاندارید قطعا نمره قابل قبولی ندارند و .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مطالب سفارشی رو خوب اومدی
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
8
اتفاقا هیچ زمانی مثل الان سازمان سیاسی عمل نکرده و این موضوع برای همه ناظران بیرونی و همکار سازمان در مجموعه کشور اظهر المنشمش است .................. . به نظر میاد رفرانس های این دوست نویسنده مکتوبات حکیم مهر میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
5
گذاشتن یک دامپزشک متخصص شیلات در معاونت انسانی استانی که نه دریا دارد و نه دریاچه چه معنی میدهد.
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
7
.................. اگر میخواهید از شیوع بیماری های واگیر و مشترک مطلع شوید سری به روستاها بزنید در زمان دکتر رفیعی پور نظارت بهداشتی بر محصولات وارداتی قطع شد و صرفا به فکر تاجر دستورالعمل ها تغییر کرد در بحث دارو و درمان و رصد و پایش قیمت دارو و واکسن یک افتضاح کامل را شاهد هستیم بعضی مدیر کل ها باید تغییر کنند ولی هیچ خبری از تحولات به گوش نمیرسد ادارات کلا فچل و ناکارمد شده اند در بحث صدور پروانه درمانی و داروخانه و دستورالعمل جدید که اینقدر گفته اند که دیگر فایده ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کوتاه و مفید بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
6
هیچ اقدام فراگیر و عملی برای اپیدمی سقط جنین دامهای سبک کشور صورت نگرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آقاجان چرا بیخود جو میدی؟
سقط جنین سندرم است و عوامل متعدد داره والان فقط و فقط خشکسالی و سوء تغذیه عامل سقط است ولاغیر!
آنفلوانزا هم که عاملش پرندگان مهاجر است که ترانه خوان شده اند دوباره!
تب برفکی هم که تک گیر است و کلا مورد مثبتی نداشتیم همه مشکوک بودند برخی هم اصلا اکتیما بودند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
هر منتقدی یا در حال جو دادن است یا نشر اکاذیب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
5
این سازمان تنها دستگاهی بود که در آزمون استخدامی گذشته فقط برای سهمیه دارها ظرفیت داشت......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
در حال تبدیل شدن به سازمان اشتغال خانواده های ایثارگران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
4
من منظور این نویسنده محترم را در جنگ افزار بیولوژیکی و ارتباطش با سیل و زلزله را نفهمیدم
در نوشتن مقاله .... باید دقت بیشتری می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
6
نوشته اند که:
«.
از سوی دیگر تنظیم پروتکل های بهداشتی دام با کشورهای مختلف باعث باز شدن بازارهای صادراتی برای محصولات ایرانی گردید که این عمل هم در سالهای گذشته مغفول مانده بود.»

کدام بازارها؟
ما کاهش صادرات داریم نه باز شدن بازارها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
6
فرموده اند که
«از سوی دیگر تنظیم پروتکل های بهداشتی دام با کشورهای مختلف باعث باز شدن بازارهای صادراتی برای محصولات ایرانی گردید که این عمل هم در سالهای گذشته مغفول مانده بود»

لطف کنید و آمار صادرات 5 ساله گذشته را بررسی کرده و بفرمایید که کدام محصول افزایش صادرات داشته؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
5
...... بگذریم!!!!
چیزی که خیلی برا دامپزشکان جای بسی تعجب داره اینه که آقای مهندس نویسنده، مهندس باشد و این همه از مسائل و پیشرفت های اتفاق افتاده در این دو سال دامپزشکی، چیزایی بنویسد. واقعا عجیبه.!
مهندس باشی و این همه علاقه مند به دامپزشکی!!
داستان از چه قراره. ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
کدام تغییر نشستن سازمان پشت سر هم سایت طراحی می کنند و زحمتش میافته گردن همکارمان شهرستان
نظر شما
ادامه