کد خبر: ۵۴۹۱۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، تشکل‌ها و دامپزشکی:
تبیین و تفکیک وظایف سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی فرآوری شده و پرهیز از موازی‌کاری، از دیگر اهداف این کارگروه است ...
 
 

حکیم مهر: نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و مدیریت خطر فرآورده‌های خام دامی با دعوت مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در محل این سازمان برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، کارگروه ارزیابی و مدیریت خطر فرآورده های خام دامی صبح بیست و چهارم دیماه توسط دفتر نظارت بر بهداشت عمومی این سازمان با هدف افزایش همکاری‌های بین بخشی، هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در خصوص اقدامات مدیریت چالش ها و مخاطرات بهداشتی فرآورده های خام دامی از تولید تا عرضه و طبخ تشکیل گردید.

«دکتر سامد برومندفر» مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از دغدغه ارگان های ذیربط در راستای تضمین کیفیت بهداشتی مواد غذایی با منشأ دامی، ابراز امیدواری کرد که تشکیل کارگروه ارزیابی و مدیریت خطر فرآورده‌های خام دامی موجب اثربخشی مضاعف فعالیت های نظارتی بهداشتی این ارگان ها را فراهم آورد.

وی هدف از تشکیل کارگروه مذکور را بروزرسانی ضوابط اجرایی و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با پایش، ارزیابی و مدیریت مخاطرات بهداشتی مواد غذایی با منشاء دامی نامنطبق با معیارهای بهداشتی، مدیریت پسماندها و ضایعات اماکن دامی و صنایع وابسته، سالم‌سازی فرآورده‌های خام دامی و سایر چالش ها و موضوعات مشترک با مجموعه وزارت بهداشت اعلام کرد.

برومندفر افزود: تبیین و تفکیک وظایف مربوط به سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور نظارت های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی فرآوری شده و پرهیز از موازی کاری‌هایی که می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند، از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه است.

نمایندگان حاضر در جلسه ضمن استقبال از تشکیل این کارگروه مشترک، هریک به تناسب نوع وظیفه مندی و شرح وظایف سازمانی خویش، دیدگاه ها و برخی از موضوعات و مصادیق مربوط به چالش های سازمانی خود را بیان کردند.

برومندفر ضمن تاکید بر بهره‌گیری از تفاهم‌نامه جدید فیمابین سازمان دامپزشکی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اعلام کرد که پیش‌نویس تفاهم‌نامه دیگری با سازمان غذا و دارو درحال تدوین است که جهت ساماندهی و افزایش همکاری‌ها با سازمان غذا و دارو در حوزه مواد غذایی است.

در پایان برومندفر ضمن تشکر از حضور فعال حاضرین، تشکیل جلسات همکاری و هم اندیشی از این قبیل بین نهادهای ناظر بهداشتی و سلامت محور کشور را امری مبارک شمرد و مباحثات علمی به عمل آمده را بسیار مفید ارزیابی کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور از نمایندگان حاضر در نشست، درخواست نمود در جلسات آتی با اسناد و مدارک علمی، ضوابط و مقررات موجود درخصوص موارد مطروحه در این نشستها حضور به هم رسانند تا مباحثات و مصوبات جلسات، متضمن علمی بودن، قابلیت اجرایی داشتن، حصول اطمینان بیشتر از کیفیت بالای بهداشتی محصولات دامی مورد استفاده عامه مردم و مدیریت مخاطرات بهداشتی فراورده های غیرمنطبق با ضوابط بهداشتی باشد.

این کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل مرکز سلامت محیط و کار، مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، آزمایشگاه مرجع سلامت، سازمان غذا و دارو و نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران و تشکل های بخش خصوصی، اساتید دانشگاهی، متخصصین و صاحبنظران و مدیران و کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی است .

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
فكر نكنم اقدامي عملياتي صورت بگيرد و در نهايت چند تا جدول به شبكه ها فرستاده ميشه كه به صورت صوري پر بشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
1
هر کاری کنید در سطح شهرستان غیر عملی خواهد بود چرا که در عملکرد روسای ادارات بخصوص در استان ......... تفاوت فاحشی وجود دارد.بعضی از کشتارگاههای طیور بلوایرشان فعال و خط آبچکانشان غیرفعال است و‌ علنا خونابه را به قیمت مرغ می فروشند و یا جهت فرار از عوارض کشتار میزان‌کشتارشان را بسیار پایین اعلام‌ می نمایند.
جهت جلوگیری از مخاطرات بهداشتی نباید قوانین سلیقه ای اعمال شود و از مدیرانی استفاده شود که پاکدست باشند و‌گرنه این جلسات مشکلی را حل‌ نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
1
0
سازمان غذا و دارو کلاً ما رو قبول نداره.
حتی یکبار هم ما رو به جلساتش راه نمیده

اون وقت ما اینقدر خود شیفته می شویم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
اتفاقاً اینگونه توافقنامه ها نهايت موازی کاری است.
این هم باز تحمیل یک سلیقه پر پیچ و خم برای دامپزشکی.
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
سلام. در این روزهای تلخ و سرد چه باید کرد ؟

جناب اقای دکتر رفعیی پور

وضعیت معیشتی همکاران در استانها اسفناک است ،بخش خصوصی هم بدتر از همکاران بخش دولتی روزگار سختی را می گذرانند ،

ایا خبر دارید واکسیناتورهای بخش خصوصی هنوز یعد از گذشت یک سال دستمزد خود را نگرفته اند؟
ایا خبر دارید همکاران بخش دولتی هفت ماه تسری و چهار ماه اضافه کار و ماموریت دریافت نکرده اند ؟

جناب اقای دکتر رفعیی پور ،ای کاش هزینه ساخت ازمایشگاه در استان خراسان جنوبی را صرف پرداخت دستمزد همکاران بخش خصوصی و دولتی می کردید ،مطمین باشید ،ثوابش بیشتر بود .

و اما بحث نظارت ,دوستان در حال یاد گیری و کسب تجربه در سازمان هستند .

همه چیز هم تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد.

همه مشکلات کشتارگاه ها ،مسولین فنی بهداشتی ،سردخانه ها و مراکز بسته بندی حل گردیده است .

هیچ ماده غذایی بدون هویتی وجود ندارد ،

بحث باقیمانده ها بطور کامل برطرف شده است و نگرانی وجود ندارد .

کارخانه های خوراک دام و طیور کاملا تحت بازرسی و نظارت هستند .

کارخانجات شیر و لبنیات سنتی تحت شدید ترین نظارتهای بهداشتی هستند .

و................

مشکلی وجود ندارد و همه چیز عالی است ،از تلاشهای مسولین محترم کمال تشکر و قدردانی را در همه حوزه های مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور را داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
لطفا تصميم و مصوبات اشتباه نگيريد
بزاريد همون روال سابق برقرار باشه
اخه نه نيرو داريم نه امكانات نه حقوق درست درمون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
دکتر قیصر بیگی خسته نباشی
به حق گفتی وضعیت معیشتی همکاران در استانها اسفناک است ،بخش خصوصی هم بدتر از همکاران بخش دولتی روزگار سختی را می گذرانند ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
تا نظارت های بهداشتی بر فراورده های خام دامی رو دو دستی تقدیم وزارت بهداشت نکنند دست بردار نیستند برادر عزیز مدیر کل یزرگوار اگر ...... موضوع جلسه ندارید بیایید من تا یک سال آینده موضوعات بسیار مهم تر را در اختیار شما قرار میدهم برای پیگیری طوری که وقت فکر کردن به این جلسات رو نداشته باشید
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دوست عزیز در مورد نظارت بر فرآورده های خام دامی دقیقا با وزارت بهداشت داریم موازی کار می کنیم..متاسفانه گوش هیچ کس هم بدهکار این حرف ها نیست. به مغازه قصابی یا مرغ فروشی وزارت بهداشت علاوه بر موقعیت مغازه و بهداشت محیط آن بر گوشت و موارد پروتئینی آن هم نظارت می کنه کاری که دقیقا به عهده دامپزشکیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
این بحث استقلال مالی مسولین فنی بهداشتی آخر به کجا رسید .اگه فدرتشو ندارید .....................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
قبل از این کارگروه قبلا کارگروهی توسط یک سردخانه در غرب تازه افتتاح شده که ابر بدهکار بانکی است و نیز یکی از فروشگاههای زنجیره ای تشکیل شده است.در این کارگروه نحوه تبدیل سردخانه ای که جهت نگهداری صیفی جات ساخته شده است (با نقشه غیر منطبق و فرم شماره ۷ ناقص ) را برایش پروانه‌گرفته اند و بعد از اخذ پروانه در همان کارگروه فقط مدرک مسوول فنی را ارائه داده اند و با کاردان نظارت می شود و این در حالیست که در سردخانه حضور مسوول فنی کاملا ضروری است.حقوق کاردان را هم نمی دهند.
این کارگروه بارهای برگشتی فروشگاههای زنجیره ای را به این سردخانه آورده و ریپک می کنند.

خلاصه : حالی به حولی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
حالا مهم نیست.در جهت اشتغالزایی کسانی صورت گرفته است که دست به جنایت می زنند اما راضی نیستند کاردان را بیمه کنند و حقوقش را هم بدهند .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
2
متاسفانه دفتر نظارت سازمان پر شده است از افراد ...... که حداقل تجربیات لازم را ندارند بپرسید تا بحال چند کشتارگاه دا م و طیور کار کرده اند و یا سایر قسمتها نظیر کارخانجات خوراک دام برای همین است که فقط ایده های ...... میدهند و هر روز دریغ از دیروز این را بسط بدهید به بقیه دفاتر ببنید چه خبر است مغز ادم سوت میکشد
نظر شما
ادامه