کد خبر: ۵۶۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: ستاد مبارزه با ویروس کرونا ورود دام از پنج استان کشور به این استان را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ناصر خدوم» روز شنبه اظهار داشت: این استان‌ها شامل قم، تهران، گیلان، خراسان رضوی و البرز است و هدف اصلی از اتخاذ این تصمیم، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه تاکنون ابتلای کرونا از حیوان به انسان در هیچ نقطه ای از دنیا گزارش نشده اما ممنوعیت ورود دام از برخی استان‌های آلوده به این دلیل است که احتمال می رود برخی افراد مبتلا در دوران نهفتگی ویروس به استان سفر کنند و ناقل ویروس در بین افراد مقصد باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: هم اکنون ورود دام زنده به استان منوط به داشتن گواهی سلامت دام از جانب دامپزشکی استان مبدا بوده و دام هایی که فاقد این گواهی و پلاک کوبی باشند اجازه ورود به استان از هر نقطه ای از کشور را ندارند.

وی به چوبداران و خریداران دام نیز توصیه کرد  برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و ستاد مبارزه با ویروس کرونا را در جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری یاری کنند.

 تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۵۴ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۵ نفر در سقز، ۱۰ نفر در بانه، ۶ نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار ، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۴۹ نفر بوده که در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، ۶ نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، ۲  نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.

تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته گفته بود: از ظهر پنجشنبه تا جمعه یک هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و ۷۴۷ نفر رسید.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به  ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
0
با سلام و احترام خدمت آقای دکتر خدوم باستحضار جنابعالی می رساند برای کنترل بیماری کرونا بایستی محدودیت تردد افراد ایجاد شود نه اینکه ورود و خروج دام زیرا این مصوبه باعث تقویت این نظر که دام می تواند در انتقال بیماری نقش داشته باشد .در حال حاضر میزان مصرف گوشت در برخی مناطق کشور به ۵۰ درصد کاهش یافته ثانیا مصوبه مذکور باعث ضربه به اقتصاد دامپروری کشور می گردد .شایسته است تا متولیان دامپزشکی سازمان دامپزشکی و استان ها در این تب و تاب نگران کننده بیماری کرونا مصوبات ستاد های استانی را حکیمانه مدیریت نمایند
نظر شما
ادامه