کد خبر: ۵۶۲۰

حکیم مهر -  طی آئینی پنج دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در کرج رونمایی شد.

جهانگیر پرهمت، معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: امروز این توانایی در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور بود که از 30 دستاورد رونمایی کند منتهی در حال حاضر پنج دستاورد آماده رونمایی است.

وی افزود: امروز از دستگاه کیت شناسایی مقاومت و حساسیت ژنتیکی به بیماری اسکرپی در گوسفند، رقم جدید گندم نان با میهن، رقم جدید لوبیا چیتی با نام صدری، دانش فنی پرورش میگوی پا سفید غربی با منابع آب شور و دستیابی به بیوتکنیک تولید ماهی خاویاری بستر رونمایی شد.

وی افزود: برای قطع کامل وابستگی، صدور فناوری و دانش و افزایش بهره‌وری برنامه‌های تحقیقاتی باید افزایش یابد و بیشتر از پیش به این حوزه بها داده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان اهم برنامه‌های بخش کشاورزی سال جاری در کشور را کاهش ضریب تبدیل در واحد تولیدی، کاه مصرف نهاده‌های اساسی بخش کشاورزی در واحد سطح، افزایش واحدهای تولیدی در واحد سطح و افزایش تحقیقات مربوط به محصولات زودبازده عنوان کرد و گفت: با توجه به زیرساختهای بخش کشاورزی، یکی از نیازهای اساسی مورد نیاز در حوزه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

 

نظر شما
ادامه