کد خبر: ۵۶۲۷۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
دبیر جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ماهان بیطرف» افزود: نبود لوازم کافی حفاظتی مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش، شیلد محافظ و... ما در شرایط سختی قرار داده است ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «درمانگران دامپزشکی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در معرض این بیماری بوده‌اند، اما این موضوع در دید کلان مدیریت کشور به علت عدم مطالبه‌گری از طرف نهادهای ذی‌ربط، دیده نمی‌شود»؛ این را دبیر جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک به حکیم مهر می‌گوید.

از نظر «دکتر ماهان بیطرف» حیوانات خانگی به شکل مکانیکال می‌توانند ناقل باشند اما بخش خصوصی حتی در تهیه الکل و مواد ضدعفونی در مضیقه هستند و این علاوه بر مخاطره بهداشتی، از نظر بار روانی نیز آسیب‌رسان است.

این عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران از اینکه درمانگران حیوانات خانگی و دام کوچک حتی یک میز اختصاصی در سازمان دامپزشکی ندارند، گلایه می‌کند و می‌گوید: «ما در جامعه دامپزشکی دام کوچک از ابتدا از همه رؤسای وقت کتباً و شفاهاً خواستار حل این موضوع بوده‌ایم، اما متاسفانه هیچ تغییری رخ نمی‌دهد و هیچ محلی برای اینکه فعالان این حوزه در بروز مشکلات و مواقع بحران مستقیماً پیگیر موضوع باشند وجود ندارد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، تاثیرات کرونا در حوزه درمان دامپزشکی چه بوده است؟

متاسفانه در این مدت شاهد بودیم که بعضی افراد حیوانات خانگی خود را واگذار یا رها کردند. حتی در روزهای نخستین شیوع کرونا، شهرداری تهران پیام‌های هشداردهنده اشتباهی را در سطح شهر نصب کرد که در سکوت سازمان و نظام دامپزشکی و با اعتراض انجمن‌های صنفی و تشکل های حمایتی شهرداری اقدام به جمع‌آوری آنها و اطلاع‌رسانی علمی‌تر کرد.

حوزه درمان با توجه به نیاز مستمر، تحت تاثیر مستقیم کروناویروس قرار نگرفته است؛ به عنوان مثال حیوان خانگی که مسموم شده یا دچار عفونت گوارشی و شکستگی شده است، نیاز به درمان دارد، اما با توجه به شرایط موجود و پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی از صاحبان حیوانات خانگی خواسته شده تا جهت امور غیرضروری به مراکز درمانی مراجعه نکنند که این موضوع بر اقتصاد این حوزه تاثیر گذاشته است.

حکیم مهر: کجای کار نقص داشت که سبب شد مردم حیوانات خانگی خود را رها کنند؟

اگر اطلاع‌رسانی درست، گسترده و به موقع صورت می‌گرفت، شاهد رهاسازی حیوانات خانگی نبودیم. موضوع حیوانات خانگی موضوعی‌ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همانطور که اکنون شاهدیم در کشور ایتالیا در قرنطینه و محدودیت تردد حیوانات خانگی در نظر گرفته می‌شود.

حکیم مهر: به نظر می‌رسد که به نقش دامپزشکان در مبارزه با این بیماری کمتر پرداخته شده است. چرا؟

پاسخ شما در این سوال مستتر است که در حوزه سلامت و بودجه آن، آیا جایی به نقش دامپزشکان به شکل شایسته و بایسته پرداخته شده است؟

حکیم مهر: مهمترین کاستی‌های موجود درمانگران دامپزشکی در شرایط کرونا چیست؟

متاسفانه درمانگران دامپزشکی از ابتدا تا کنون بسیار در معرض بیماری بوده‌اند، اما این موضوع در دید کلان مدیریت کشور به علت عدم مطالبه‌گری از طرف نهادهای ذی‌ربط، دیده نمی‌شود و همانطور که می‌دانید در همین سال ۹۸ بیماری هاری توسط همکاران بخش خصوصی در تهران تشخیص داده شد، اما نبود لوازم کافی حفاظتی مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش، شیلد محافظ و... ما در شرایط سختی قرار داده است.

حیوانات خانگی به شکل مکانیکال می‌توانند ناقل باشند اما بخش خصوصی حتی در تهیه الکل و مواد ضدعفونی در مضیقه هستند و این علاوه‌بر مخاطره بهداشتی از نظر بار روانی نیز آسیب‌رسان است. به عنوان مثال تصور کنید در حین معاینه یک حیوان خانگی، همراه آن در داخل اتاق و در نزدیکی شما سرفه کند و به علت کمبودها شما نه ماسک دارید نه شیلد محافظ صورت و اینجاست که متوجه می‌شوید سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی هیچ حمایتی از شما نکرده است. بنده با ارتباطی که با کلینیسین‌های دام بزرگ و رییس کانون سراسری داشتم، متوجه شدم اوضاع این همکاران عزیز که ضامن سلامت غذا و سلامت جامعه هستند، متاسفانه به مراتب پیچیده‌تر است.

حکیم مهر: چه راهکارهایی برای غلبه بر مشکلاتی که ذکر کردید، وجود دارد؟

مهمترین راهکار غلبه بر مشکلات نقش پدافند غیرعامل سازمان دامپزشکی کشور در هشدار به موقع است. آیا هیچ بیانیه‌ای از سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور رسما مبنی‌بر عدم ابتلای حیوانات خانگی به این بیماری منتشر شده است و یا اطلاعیه‌ای برای مراکز درمانی ارسال شده است تا در محل دید عموم نصب شود؟

این توقع به‌جایی بود که مدیریت پدافند غیرعامل سازمان با بهره‌گیری از دانش غیرنظامی، فنی و مدیریتی به کمک همکاران بشتابند و با برگزاری جلسات غیرحضوری و مجازی با درمانگران و روسای جوامع و تشکل‌های صنفی و سراسری ضمن همفکری و اطلاع‌رسانی اقدامات لازم جهت یاری‌رسانی به بخش خصوصی صورت گیرد.

یک موضوعی که اینجا مطرح هست نحوه برخورد با شرایط احتمالی قرنطینه و محدودیت‌های تردد است. آیا سازمان و دفتر پدافند غیرعامل برنامه‌ای برای این موضوع دارد؟ آیا هماهنگی‌های لازم از پیش با درمانگران صورت گرفته است؟ آیا اگر محدودیتی صورت بگیرد جایگاهی توسط مدیریت ستاد کشوری کرونا برای دامپزشکان دیده شده است؟ آیا در این ارتباط رایزنی‌های لازم صورت می‌گیرد؟ کما اینکه در اثر شایعات روزهای اخیر بخش عظیمی از همکاران و صاحبان دام چه در حوزه دام کوچک و چه در دام بزرگ دچار سردرگمی و نگرانی شده بودند و در برخی استان‌ها طرح زوج و فرد در نظر گرفته شده اما امکانات ویژه‌ای برای دامپزشکان در آن دیده نشده است.

به عنوان مثال نظام دامپزشکی استان تهران طی اطلاعیه به همکاران درمانگر اعلام کرد می‌توانند در پی شیوع ویروس کرونا با هماهنگی ساعت کاری خود را تغییر و کاهش دهند.

در تمامی شرایط و رخدادهای بحرانی باید حقوق و سلامت و بهداشت حیوانات در نظر گرفته شود.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

متاسفانه درمانگران حیوانات خانگی و دام کوچک حتی یک میز اختصاصی در سازمان دامپزشکی ندارند و ما در جامعه دامپزشکی دام کوچک از ابتدا از همه روسای وقت کتبا و شفاها خواستار حل این موضوع بوده‌ایم، اما متاسفانه هیچ تغییری رخ نمی‌دهد و هیچ محلی برای اینکه فعالان این حوزه در بروز مشکلات و مواقع بحران مستقیما پیگیر موضوع باشند وجود ندارد. در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه دامپزشکان عزیز کشورم امیدوارم شاهد بازگشایی دفتر حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی کشور باشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
4
2
جا داشت که نقطه نظر جناب دکتر ماکنعلی معاونت سازمان دامپزشکی یک بار دیگر در این مصاحبه باز خوانی شود؛ درست است که تجربه ای قابل توجه از دام کوچک و بیماریهای آنها در میان کارمندان و کارشناسان و مقامات سازمان دامپزشکی وجود ندارد ، اما در باب این بیماری جدید ، اطلاعات همه در یک سطح بوده و کسی نمیتواند ادعای بیشتری داشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
نقطه نظرات ...... ایشان را خواندیم البته نه یک بار چندین بار مرور کردیم از بالا تا پایین حتی تیتر را هم چند بار خواندیم

..........................

هیچ راهنمایی عملی برای مردم در آن نوشته نبود و مثل همیشه که قوانین اتحادیه اروپا را ............ برایمان روخوانی می کنند در مورد کرونا نیز برای اینکه سایت سازمان خالی از نوشته نباشد همانها را تکرار فرمودند

حقیقتا تشریحی هم در کار نبود معادل متن انگلیسی را ترجمه کرده بودند و منتشر فرموده بودند

اما انتظار ما در این برهه چیست ؟
انتظارات در دو بعد مردم عادی و جامعه تخصصی حرفه دامپزشکی است

مردم عادی برعکس نوشته های ترجمه شده آقای دکتر که حاوی اصطلاحات فنی سنگین است دنبال نوشتارهای به زبان ساده هستند و البته عملی که بتوانند به آن عمل کنند ................... نشان از عدم درکتان از موقعیت مخاطب است

اما در بعد جامعه حرفه ای اینها نیز احتیاجی به ترچمه نوشتارهای انگلیسی ندارند چرا که بسیاری از آنها نیم بیشتر سال را در کشورهای خارجی از این سمینار به آن همایش میروند همین عکس این مطلب را یک بار بنگرید در حال ارائه مقاله در یک کنگره خارجی هستند ، این جامعه تخصصی انتظار دارند که مورد مشورت قرار بگیرند و دغدغه های آنان در خصوص تامین مایحتاج بهداشتی و ادامه دار بودن ارائه خدمات بهداشتی و بیمارستانی مورد توجه قرار بگیرد و پتانسیل مطب ها و بیمارستانها به نحو شایسته در زمان بحران مورد مشارکت قرار بگیرد ،

حتم بدانید مطلب منتشر شده بر روی وب سایت سازمان دامپزشکی حتی یک بار هم توسط یک فرد عادی جامعه خوانده نمیشود و بدتر از آن احتمال خوانده شدنش توسط دارندگان حیوانات خانگی نیز چیزی در حد صفر است بنابراین وقتی مخاطب به شما رجوع نمی کند شما باید از مجاری درست آن که جامعه دام کوچک و بیمارستانها و مطب ها است وارد شوید و از آنها خواهش کنید در این خصوص جامعه را یاری کنند
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
منظور از نقطه نظر همون متن های تکراری و ترجمه ای هست؟!
سازمان به این عظمت هیچ تولید محتوا ندارد؟!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
3
با سلام خدمت همکاران گرامی

قبلا خدمت ریاست محترم سازمان دامپزشکی نوشتیم که جناب آقای رئیس ندیدن شما دلیل بر نبودن مشکل نیست

همکاران شما که شاید به جرات بتوان گفت در بساری از موارد شما حتی از وجود آنها بی اطلاع هستید در خدمت مقدم بهداشت عمومی جامعه هستند ، دست بردارید از آنفلوآنزایی که سه سال قبل به مدد واکسن خارجی و فروکش کردن رخداد بیماری توانستید عوارض ظاهری آن را خاموش کنید و توجه نکردن شما به بیماریهای دیگر سبب طغیان آنها در کشور شد همچون نیوکاسل ، تب برفکی و ....

کووید 19 شاید تلنگری باشد برای شما که با در نظر گرفتن بیماری همچون سندرم حاد تنفسی مرس دست از تبلیغ بری راه اندازی پرورش شتر در بیخ گوش مردم تهران در ورامین بردارید و مخاطرات زندیگی و بیماریهای نوپدید و بازپدید جدیدتری برای آنها به ارمغان نیاورید

توجه کنید و یک بار این مصاحبه را از اول تا آخر بخوانید برای این همکاران که حتی دسترسی به ضدعفونی کننده ندارند و جنس خدماتشان از نوع بهداشتی و آنهم به قول شما با بیش از 850 بیماری مشترک است ببینید چقدر سطح خواسته ها کوچک است که فقط میخواهند دستگاه متولی از حقوق آنان دفاع کند و تجهیزات لازم برای زنده ماندنشان در اختیارشان قرار گیرد وافعا برآورده کردن چنین خواسته ای انقدر برای شما مشکل است یا اینکه چون در راستای تقویت تولید!!! نیست به آن توجهی ندارید ، یا اینکه چون شما اصولا اعتقادی به بهداشتی بودن ذات حرفه دامپزشکی ندارید تلاشی برای آن نمی کنید

باز هم برایتان می نویسسیم که آقای دکتر ندیدن شما باعث نبودن آنها نمی شود روسای بسیاری چون شما آمده اند و رفته اند شما هم آمدید و رفتنی هم در کار است سعی کنید توانایی سربرآوردن در میان همکاران را در آینده داشته باشید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
4
نظام دامپزشکی یا هرنظامی یک نظام صنفی است ولی متاسفانه بجای دفاع از بخش خصوصی که در هر نظام ایجاد ده باید حامی اعضاءآن نظام باشند بیشتر از مراجعین به بخش خصوصی حمایت مبکند ودنبال گز گرفتن از افرابکه بطور مجاز کار میکند مخصوصا در دامپزشکی در تمام کارهای کلینکی بخصوص در دام کوچک عده یسیا ری مرکز نگهداری سگ وگربه دارند که در جوار ان ارایش وواکسینا سیون درمان وخرید و فروش حیوان وپذیرش حیوان برای جفتگیری انجام میدهند وکسی دنبال گیر ان نیست چون تابلو ندارند و پروانه ندارند چون اسمی در نظام و سازمان دامپزشکی ندارند پس د ر امان هستند .
سعید
|
United States of America
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
3
چقدر ما انسانها بی وفا هستیم که حیوانات خانگی با وفا و با محبت خود را به محض شنیدن هر شایعه ای ناجوانمردانه و بیر حمانه از خود می دانیم!؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
2
ای کاش سازمان واقعیت را بپذیرد و برای دام کوچک جا باز کند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
2
متاسفانه هیچ حمایت و معرفی طب دامپزشکی حیوانات خانگی توسط سازمان و نظام صورت نمیگیرد و فقط توجه به تولید هست که آن هم درست صورت نمیگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
واقعا نیاز است از متخصصین داخلی و کلینیسین های دام کوچک در رده های مدیریتی سازمان و نظام دامپزشکی استفاده شود
در همه جای دنیا اگر دامپزشکان جز مشاغل پردرآمد هستند بواسطه حیوانات خانگی و دام کوچک است اما سازمان و نظام هیچ برنامه مدونی برای این موضوع ندارند
کما اینکه دیده میشود داروسازان چشم طمع به داروخانه ها داشتند که همین جامعه دام کوچک مقابلشان ایستاد
لطفا فکری بکنید برای حفظ این بخش دامپزشکی و فقط معطوف به بحث تولید نباشید و از یک سازمان تولید تبدیل به درمان شوید یا حداقل بخش درمان را تفویت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا همینطور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
افتابه و لگن هفت دست شام وناهار. هیچی
سازمان نظام و... کجا ن الان ؟ چرا ناپدید شدنآقایان ؟کیش مات که نشدید !
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
البته واقعا وظیفه اصلی بر دوش پدافند غیرعامل سازمان است کما اینکه وزارت بهداشت مسئول است نه نظام پزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
3
متاسفانه شاهد این هستیم که دامپزشکان بخش خصوصی از طرف بخش حاکمیتی هیچ حمایتی نمیشوند
اینکه کار بجایی رسیده که در تهییه اقلام اولیه دچار مشکل شده اند نشان از سو مدیریت مدیرانی هست که در بازدید ها به دنبال جعبه کمک های اولیه و ... هستند اما هیچگونه برنامه ریزی برای چنین روزهایی ندارند تا حق دامپزشکی را از پانل سلامت دولت بگیرند
هرگز شاهد دفاع تمام قد سازمان از بخش خصوصی نبوده ایم چون مسئولین دامپزشکی خبر از حال بخش خصوصی ندارند
شما مقایسه کنید تمام وزرای گذشته بهداشت کلینیسین بوده اند اکنون آقای دکتر زالی رییس ستاد کرونا استان تهران که خود قبلا ۴ سال رییس نظام پزشکی کشور بوده اند خود جراح مغز و اعصاب هستند و این نشان میدهد حال همکارانشان را درک میکنند و به قول ورزشی ها با شورت ورزشی عکس دارند اما روسای سازمان دامپزشکی چه؟! کدامشان در ۱۰ سال منتهی به ریاستشان در فارم و کشتارگاه و کلینیک بوده اند؟! خاطرات همه شان از فعالیت بالینی اگر داشته باشند به دوران طرح یا ابتدای خدمت برمیگردد که در عصر حاضر که اوضاع جهان هر روز متغیر است چنین تجاربی مطلوب مدیریت روز نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
رییس سازمان و نظام باید کلینیسین باشند یا شاغل در کشتارگاه و ... تا در خط مقدم باشند
چرا وزرای بهداشت از ابتدا مانند دکتر قاضی زاده هاشمی، دکتر پزشکیان، دکتر معین ، دکتر مرندی و ..،کلینیسین هستند اما روسای سازمان پشت میز نشین
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
باید خدمت شما عرض کنم در ادارات دولتی مدیران و مسئولان اجازه ی فعالیت به عنوان کلینیسین در بخش خصوصی ندارند جون معتقد هستند این دو با هم ناسازگار و در تضاد منافع هستند و اگر خدای نکرده مسئولی بخاد به این سمت بره با انواع واکنش و احادیث به شکل محترمانه عطایش را به لقایش می بخشه!!! بنابراین انتظار اینکه رئیس سازمان از کلینیسین های متبحر باشه به معنای ارتکاب گناه نابخشودنیه!!!! اصولا مقایسه کار کلینیکی و ظرفیت های قانونی پزشکی و دامپزشکی کار صحیحی نیست. دامپزشکی در بخش دام بزرگ تولید محور هست و مشکلات کلینسین بودن که در عمده کشود در این زمینه هست زمینه ساز مشکل و... میشه.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
متاسفانه این فرمایش شما اشتباهه است و از گذشته تابحال شاهد فعالیت دارای پروانه پاره وقت کامندان سازمان در بخش خصوصی هستیم که بسیار هم اسباب مشکل برای فعالان در رقابت ایجاد میشود، عزیزانی چون شما هم که فعالیت نمیکنند حق محرومیت از مطب میگیرید یعنی برای کار نکرده حقوق میگیرید البته این قانون در دهه شصت به نفع پزشکان و جهت جلوگیری از فعالیت دولتی های انها تصویب شد که دامپزشکان را هم دربر گرفت
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
2
0
ميز در سازمان دامپزشكي نداريم يعني چه؟
لطفا توضيح بفرماييد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
منظورش از اون ميزا كه سرش دعوا ميشه نيست !!!

از همون ميزا كه يه خواهر زاده يا برادر زن بالا سرش بذارن

منظورش ميزيه كه بفهمه تو دام كوچيك چي ميگذره

اگه سازمان دامپزشكي خرق عادت كرد و حرف گوش كرد اين نوشته هاي حكيم مهر و اين كامنت ها رو به نفع خودش مصادره نكنه
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا بنظر میرسد منظور همین بوده است
پاسخ خوبی بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
استادان مسولین سازمان ونظام دامپزشکی لازم و واجب است در هر لاین‌ممسولیت حتما در ان لاین کار موظف کرده باشند تا از نزدیک درک مشکلات ونیاز های ان قسمت را‌بهتر داشته باشنند میز داشتن تنها بعید است کل مشکلات را حل کند ضمنا لازم است مسولین نظام دامپزشکی بعد از انتخابات بطور تمام وقت در اختیار نظام باشد ودرمجموع ریس نظام دامپزشکی هم از دامپز شکان بخش خصوصی با تجربه‌کاری برگذیده شود واگر اسرار قانونی است ما مور خدمت دولتی باشد پس ویگر‌بخش خصوصی در این مورد توقعی نباید داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
داشتن دفتر دام کوچک قدم اول حرکت سازمان است
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شوراهای نظام توسط اعضا مشخص میشوند، بخش خصوصی میبایست با مشارکت بیشتر کلینیسین ها را وارد کند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
سازمان دامپزشکی باید از خواب برخیزد و نیازهای روز دامپزشکی را دریابد

نظام دامپزشکی نیز باید بیشتر از گذشته به فکر اعضا و احقاق حقوقشان باشد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
چرا یکبار سازمان ما رو سورپرایز نمیکنه
در یک اتفاق یا بحران درست عمل کنه، اقدامات پیگیرانه و رسانه ای به موقع
ما کیف کنیم و به دامپزشک بودن ببالیم
همیشه سازمان عقب افتاده است متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
عملیات غیرممکن
ناشناس
|
Iceland
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
2
مسئولین دامپزشکی فقط به فکر حفظ صندلی هستند و اصلا عملی در جهت حمایت از بخش خصوصی ندارند
حتی در این شرایط بحرانی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
1
سپاس از انجمن دام کوچک که حداقل صدای دامپزشکان دام کوچکی مظلوم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
1
واقعا امکانات نیست
دستکش و ماسک پیدا نمیشود
سازمان با خود پخشی کردن وارد کننده ها عملا پخش ها را از بین برده
و عملا پخش دامپزشکی که ماسک و دستکش داشته باشد وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
0
1
در حال حاضر دام کوچک موفق ترین فیلد کاری دامپزشکان در کلان شهرها و شهرهای بزرگ است، از این رو سازمان و نظام باید حمایت همه جانبه ای از این موضوع داشته باشند.
نظر شما
ادامه