کد خبر: ۵۶۳۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

یک متخصص تغذیه گفت: در روزهای کرونایی نباید از غذاهای پرچرب مانند سوسیس، کالباس و... استفاده کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف نکردن غذا‌های چرب مانند سوسیس و کالباس در روز‌های کرونایی گفت: در این روز‌ها رعایت رژیم غذایی سالم از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید از غذاهای پرچرب مانند سوسیس، کالباس و ... استفاده کرد.

او افزود: تقویت سیستم ایمنی بحثی جدی است که با مصرف غذا‌های مناسب و الگو‌های غذایی موثر و متعادل باید رعایت شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به الگوی غذایی مناسب اظهار کرد: رعایت الگوی غذایی مناسب و متعادل به ۴ گروه اصلی تقسیم می‌شود که هر ۴ گروه باید در رژیم غذایی روزانه با توجه به شرایط کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.

سبزیجات و میوه جات تازه

رحمانی ادامه داد: سبزیجات و میوه جات جزء گروه اول از مواد غذایی هستند که حتما باید روزانه به خصوص در وضعیت کرونا ۵ واحد یعنی ۳ واحد سبزی و دو واحد میوه مصرف شوند.

پروتئین

او افزود: گوشت و پروتئین در دسته دوم لیست موادغذایی قرار می‌گیرد؛ چرا که ترکیبات اصلی ایمنی ساختمان بدن را بیشتر پروتئین می‌سازد؛ بنابراین دریافت این مواد مغذی یکی از مهم‌ترین اصول اصلی تغذیه‌ای سالم است که شامل انواع گوشت ها، حبوبات، تخم مرغ و ... است که باید روزانه آن‌ها را رعایت کرد.

نان و غلات

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: نان و غلات در گروه سوم برنامه غذایی قرار می‌گیرد که تامین کننده انرژی است که بیشتر تاکید می‌شود از غلات سبوس دار یا نان‌هایی که از غلات کامل تهیه می‌شوند، استفاده گردد.

رحمانی اظهار کرد: توصیه می‌شود به هیچ عنوان افراد از غذا‌های حاوی نشاسته و آرد سفید استفاده نکنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مضرات آرد سفید گفت: آرد سفید از نظر ریزمغذی‌ها تهی بوده و نباید آن‌ها را مصرف کرد؛ چرا که هیچ فایده و عملکرد مثبتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن نخواهند داشت.

لبنیات

رحمانی افزود: لبنیاتی مانند شیر، پنیر و ماست در گروه چهارم مواد غذایی ضروری و مورد نیاز روزانه بدن قرار می‌گیرند که کم چرب بودن آن‌ها بهترین نوع لبنیات برای مصرف است؛ چرا که لبنیات مواد مغذی بسیار زیادی را به بدن خواهد رساند و سیستم ایمنی بدن را قوی خواهد کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: برای مصرف ماست و پنیر باید حتما کم چرب بودن، کم نمک بودن و پربیوتیک بودن آن‌ها را تهیه و خریداری کرد.

رحمانی درباره مصرف روزانه روغن‌ها گفت: علاوه بر ۴ گروه اصلی از موادغذایی که بدن باید آن‌ها را به صورت روزانه دریافت کند مصرف روغن هم به میزان بسیار محدود برای بدن ضروری و لازم است.

او افزود: توصیه می‌شود برای مصرف روغن‌ها نوع چربی‌های مایع آن را خریداری کرد و از تهیه چربی‌های جامد به صورت جدی پرهیز شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: پخت و پز غذا‌ها باید به صورتی باشد که زود هضم و جذب بدن شوند؛ بنابراین باید از مصرف غذا‌های پرچرب و سرخ شده در روغن فراوان یا زیاد پرهیز شود.

رحمانی گفت: مصرف روغن زیاد باعث می‌شود تا روغن در رگ‌ها نفوذ و رسوب پیدا کند و با افزایش چربی بدن بیماری‌های قلبی_ عروقی و افزایش فشار خون را به همراه دارد که در روز‌های کرونایی آسیب آن‌ها جدی‌تر و بیشتر است.

او افزود: توصیه می‌شود بانوان هنگام پخت غذا به هیچ عنوان قوطی روغن را با ظرف خالی نکنند؛ بلکه با استفاده از قاشق برای هر فرد به میزان دو قاشق غذاخوری در طول روز از روغن استفاده کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
3
تیترتان کمی ناقص و جهت دار است

درست بنویسید

یک متخصص تغذیه استفاده از غذا پرچرب را منع کرد
مرجانیان
|
United States of America
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
1
من نمیدونم رفرنس علمی وجود داره که بگه چه‌موادی بر افزایش ابتلای به بیماریهای ویروسی و خاصه کرونا تاثیر داره یانه الان این مشکل هست که هر کسی از هر رشته ای در مصاحبه یه ماده غذایی روبیان میکنه از قند،لبنیات ،گوشت مرغ و دام، نوشابه وکالباس تا.... رو موثر دابتلا به کرونا بیان میکنه
دو تا مشکل پیش میاد ۱-اینقدر داریم‌محدودیت و حراس
را در مردم اضافه میکنیم که البته خیلی از این موارد هم نادرسته که در نهایت فردخسته شده به این فکر میکنه بهتره قید محدودیتهای درست رو هم بزنه
۲- بعضی حراسهای نادرست ایجاد شده باعث ضربه به امنیت غذایی و اقتصاد و تولید و در نهایت تضرر کل جامعه میشه که نمونه هاش در صنعت مرغداری تا حدی نمود کرد در نگاه اول شاید ارزانی برخی اجناس در این وضعیت خوب به نظر برسه اما ترس تولید کنتده از ضرر های اینده باعث کند. شدن یا توقف روند تولید و به دنبال ان کمبود مواد غذایی خواهد
بنابراین از نشریه حکیم مهر خواهش میکنم در مواردی که یک دامپزشک ، پزشک یا متخصصص تغذیه و... نظری رو اعلام میکنن منابع استنادی هم انعکاس پیدا کنه
در خصوص ساازمان هم هرگونه مصاحبه ای در مدیریت بح ان به یک نفر واگذار شود و یک نفر. فقط سخنگوی سازمان بلشه تا از تعدد و تداخل نظرات جلوگیری بشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
2
0
تیتر خبر فاصله دارد با متن.
ضمن اینکه سوسیس و کالباس پروتیین مناسبی رو در اختیار بدن قرار میدهد. و ربطی به سیستم ایمنی و مستعد شدن به بیماری ویروسی کووید 19 ندارد.
نظر شما
ادامه