کد خبر: ۵۶۳۴۶
تعداد نظرات: ۶۶ نظر
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:
«سید محمدجواد ابطحی» افزود: دولت، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باید سریعاً اقدام کنند و مانع سگ‌گردانی در خیابان‌ها و حتی نگهداری در منازل شوند ...
 
 

حکیم مهر: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه احتمال دارد کرونا بیماری باشد که بین حیوانات و انسان مشترک باشد، پیشنهاد کرد تا نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ ممنوع شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر شهروند، «سید محمدجواد ابطحی» نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به مثبت شدن تست کرونای ۲ سگ در کشور هنگ کنگ گفت: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک باشد، باید نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ ممنوع شود و دولت مانع سگ گردانی در خیابانها شود.

وی افزود: دولت وقتی حرم ها، نماز جمعه، مدارس، مساجد، فروشگاهها، ورزشگاهها، نمایشگاهها و… را تعطیل کرد، نمی توانند نگهداری سگ را ممنوع کنند؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این بیماری بین انسان و حیوان مشترک باشد دیگر به هیچ وجه قابل کنترل نیست. بخصوص اینکه این بیماری بین حیوانات حلال گوشت هم رواج یابد، دیگر فاجعه خواهد شد.

ابطحی افزود: دولت، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باید سریعا اقدام کنند و مانع سگ گردانی در خیابانها و حتی نگهداری در منازل شوند.

در روزهای گذشته خبری منتشر شد که نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ نیز مثبت شد.

نتیجه آزمایش کرونای دومین سگ در «هنگ‌ کنگ» درست چند روز بعد از آن مثبت شده است که اولین سگ مبتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست داد.

با اینحال، مقام‌های هنگ کنگ تصریح کرده‌ند که در حال حاضر هیچ شواهدی موجود نیست که نشان دهد حیوانان می‌توانند منبع این ویروس مرگبار باشند یا اینکه در نتیجه ابتلا به آن بیمار شوند.

پی‌نوشت حکیم مهر:

اظهارات این نماینده مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می گیرد که تا کنون هیچ مدرک علمی مبنی بر ابتلای حیوانات خانگی به بیماری کووید-19 گزارش نشده است.

 

انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Hungary
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
24
8
کاملا درست می گن. همه ما میدونیم. همین یکی دو هفته پیش هم مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در حکیم مهر گفتن که حیوانات میتوانند به عنوان ناقل مکانیکی کرونا عمل کنن، تو این چند روز هم موضوع جداسازی کرونا از سگ و گربه تو کشورهای مختلف مطرح شد. لذا از جامعه دامپزشکی خواهش میکنیم علمی وملی بیاید وسط و نگهداری سگ در منازل را با این شیوه فعلی کشور تقبیح کنید . با این روش،شما هم سهمی در مبارزه با کرونا حداقل در کوتاه مدت داشته باشید. همکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
میشه بفرمایید حیوانات خانگی که در حال حاضر در منازل مردم زندگی می کنند را باید چکارشون کرد؟
ولشون کنن تو خیابون یا مرگ موش بهشون بدن؟!!!!!

این اظهارات بیشتر سوء استفاده از کرونا برای اهداف خاص هست تا دل نگرانی برای سلامت مردم!
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
دوست عزیز همکار!!!
احتمالا یا شما در زمینه حیوانات خانگی فعالیت ندارید، یا هنوز شناختی از زمینه کاری خود ندارید!
با استدلال شما و این جناب نماینده، نگهداری کفش، لباس و ... ممنوع باید بشه! چون اینها هم ناقل مکانیکی میشن!
دوما، متاسفانه در شیوع این کرونا همه دنبال بی اهمیت ترین مسائل هستند، در حالی که هنوز در تشخیص بیماران انسانی مشکل وجود داره!
بفرمایید این حیوانات خانگی که هم خلقت خدا هستند کجا باید برند؟ آسیب روحی و اجتماعی این اظهار نظر ساده لوحانه رو کی میخواد جبران کنه؟
خواهشا اندکی تفکر کنید و بعد اظهار نظر بفرمایید.
گویا درد بی سوادی و اظهار نظرهای بی پایه و اساس بیشتر از درد کرونا هست در این کشور!
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
کارت عابر بانک شما هم ناقل ویروس هستند! آنها را دور بیاندازید!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اخه اینم شد توجیه ، بی زحمت دیگه اب و غذا و میوه هم نخور یه دفعه کرونا نگیری دپست عزیر بهترین راه الان قرنطینه خانگیه چه انسان چه حیوان تا انتقال مگانیکی از حیوان حذف بشه با این نظرها که میبینم فکر کنم باید همه از بین بریم یا کرونا بگیریم و خوب بشیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
چاردیواری اختیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
8
چشم دستور دیگری هم هست بفرمائید
دامپزشک
|
Canada
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
4
15
از مجلس ..... با این نمایندگان ........ بیشتر از این هم انتظار نمی رود!
ولی جالب است که همکار دامپزشکی هم در بالا این نظر .......ی نماینده را تایید کرده است! و رسانه ای که نظرات را به شیوه ی شورای نگهبان! رصد، سانسور و بعد از چندین فیلتر به دلخواه منتشر می کند!

بنظرتان به اشتباه گفته اند: خلایق هر چه لایق؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
19
3
احسنت به این نماینده.بااینکارشاید بتوانیم جلوی گسترش ویروس کووید ۱۹ را بگیریم و جان تعداد بیشتری از هموطنان نجات دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
شما هم نان نخر چراکه ناقل بیماری است
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
فکر نکنم اصلا سواد علمی داشته باشی با حیوانات خانکی اخه کنترل بشه
خدایا چقدر در عذابم که اظهار نظرهای کوته فکرانه میشنوم
ادمهای ... با تصمیم گیریهای غیر عاقلانه و تاییهای فوری و بدون تفکر اینده اجتماع رو به خطر میندازن احه این احسنت داره اخه تو چین با از بین بردن حیوانت اهلی موفق به پیشگیری کرونا شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
2
12
حرف این نماینده وان آقای دامپزشک کاملاغیر علمی است وانها بدلیل مشکلی که با سگ دارند این صحبت‌های غیر علمی را می‌کنند. Who حیوانات خانگی رابی خطر می‌داند وازمردم خواسته حیوانات خود را رها نکنید. شما اگر فکر سلامت مردم هستید اصول قرنطینه را رعایت کنید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
2
12
این چند وقته همه دنبال اطلاعات علمی کرونا بودن، دلمون برای این اظهار نظر های غیر علمی و ساده لوحانه و بومی این منطقه تنگ شده بود. اصلا یادمون رفته بود که تو ایرانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
واقعا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
توهمِ دانستن یکی از بزرگترین معایب هست. شما هم توهم داری که میدانی و بقیه رو غیر عالم میخوانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
یادمان رفته بود همه درباه همه چی حرف میزنند بجز حوزه ایی که بهشون مربوطه
ناشناس
|
Hungary
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
16
5
همه گی با تمام قوا طبق معمول حمله کردید. قطعا باز هم خود را عالم و بقیه را عامی پنداشتید. توجه نکردید که گفتم نگهداری سگ در منزل به شیوه فعلی !! شیوه فعلی یعنی شیوه ای که همین حالا قریب به اتفاق هم وطنانی دارن سگ نگه میدارن و دارن بهداشت عمومی ساکنین آپارتمانها را به مخاطره می اندازند. حالا کرونا هم مزید بر علت شده آیا نادانی نیست که سگ را با کفش و لباس مقایسه کنید. کفش لباس تو آپارتمان ، تو اتاقها و غیره و غیره راه میفتن ؟ طبیعیه که نه اونا می رن تو جا کفشی و تو کمد. آیا شما که ادعای دانش و عقل کل داری و راهکاری ، دستورالعملی ، راهنمائی یا هر چی اسمشو میزاری داری که در کوتاه مدت سگهائی که هرچند روز یکبار باید بیرون بر و معلوم نیست با چه بار ویروسی برمی گردن و کادوی مرگ برای ساکنین آپارتمانها میارن ، این مخاطره بزرگ را برای مردم به ارمغان نیارن؟؟اگر تابحال از هر رسانه ای مطلبی ارائه شده بفرمائید بپذیریم. در هرصورت این مخاطره وجود دارد، دامپزشکی هم تابحال راه حلی ارائه نداده یا حداقل در محافل خیلی خصوصی بوده که در رسانه های عمومی نیامده که البته من فکر می کنم در این روزها اصلا مطرح نشده. و اونوقته که رد پای چند مورد آلودگی مردم به کرونا از این شیوه فعلی نگهداری سگ در آپارتمانها و مجتمع ها پیدا بشه و خدای نکرده مورد فوتی هم پیش بیاد. بعد جنابعالی که مترقی نما هستی سایرین را برچسب متحجر و سواد زدی ، ولی وجدانت بهت فشار میاره. عذاب میده.که ما دامپزشکها میدونستیم ولی چیزی نگفتیم. از حکیم عزیز خواهش میکنم یا کامنت بنده را درج نکنید ویا اگر درج فرمودید سانسور نفرمائید ، چون مطلب غیر قانونی یا غیر عرف و اخلاق که ننوشتیم. خدا یا رو نگهدارتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
شما که منفی میدید فاز تون چیه ؟با چه زبونی به مردم بگن بشینید تو خونه هاتون تا زنجیره انتقال قطع بشه . طرف تو خونش که نمیشینه هیچ سگش رو هم راه انداخته تو خیابون . به نظر شما در این مواقع چه کار باید کرد ؟ قطعا بحث از بین بردن حیوانات خانگی هدف نیست . بلکه سروسامان دادن به نگهداری حیوانات توسط افراد باید مد نظر باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
عالی بود
صناعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
دوست عزیز
شما هیچ فکر کردید با این همه محدودیت که ما در نگهداری حیوانات خانگی داریم و تعدادشون کمتر از ۵درصد نسبت ه جمعیتمون و جمعیت بلاد کفر، بعد از ۶۰۰هزار مورد مثبت در دنیا و سه مورد مثبت ناقل مکانیکی بودن دو سگ و یک‌گربه، آیا بازم میگید محدودیت در نگهداری حیوانات خانگی صورت گیرد.
دوست عزیز به نظر بنده هم، شما فقط دارید اهداف خاصی رو دنبال میکنین که همچین مساله ای رو مطرح میکنید و از اپیدمیولوژی و ویروس شناسی هم یا چیزی نمیتونیم یا فراموش کرده اید به عمد یا سهو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
جدا؟ جالبه که سازمان بهداشت جهانی با مجموعه ی عریض و طویلش این موضوع را مد نظر نداده و به فکر هوشمندانه جنابعالی و حضرات بالا دستی شما خطور کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اولا ظاهرا نویسنده این دو کامنت دامپزشک نیستند !!
ثانیا این بیماری بین انسانها و از طریق انسانها منتقل می شود و اگر دو سه سگ یا گربه ای آلودگی داشته اند از انسانها به آنها منتقل شده و خود نقشی در این بیماری نداشته اند .
اینکه افرادی رعایت اصول بهداشتی را در حق خود و حیوانشان نمیکنند نتیجه عدم آموزش اجتماعی در این کشور است که متاسفانه نمونه دیگر از این عدم آموزش فرهنگی و اجتماعی را می توان در این دو کامنت تایید نظر نماینده !! دید .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
دوست عزبز شما نمیدونم این کلمه حمله رو از کجا پیدا کردید،از نظر علمی در مورد کرونا الان حیولنات باید از انسان بترسن چون بحث انتقال بیماری از انسان به حیوان مطرح هست ، در ثانی اگه بحث انتقال مکانیکی رومطرح میگنبد باید حیوانت هم مثل انسان در قرنطینه خانگی باشن به همین راحتی ، لباس درسته میره توجالبلسی اما درکنار لباس ستیر اعضا خانواده قرار میگیره وهمه رو الوده میکنه ،کفش میره تو جاکفشی ،اما دوست عزیز وقای میگی سایر اعضا اپارتمان مگه وقتی برمیگرذی خونه سک شما میره خونه همسایه که بحاد سلامت اپارتمان رچ به خطر بندازه ،یگ از همون مسیری که کفشت تا خونت میره رد نیشه پس هیچکدوم فرقی ندارن ،این همه حیوان. تو کشورهای دیگه که خانگی هم هستن ،ا چرا خطر زا نیستن ،یکم طرز فکرت رو عوض کن،سگ هم یه موجود حق زندگی داره اما مهمترین راه بیکاری که انتقال انسان به انسان هست رو چارهای براس پیدا کنید
ناشناس
|
Japan
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
4
پس باید تما گربه های ولگرد توسط برانمه ریزان سازماندهی شود ودر پناهگها اسکان داد ه شودواقدامات پیشگیرانه انجام شودوفقط در مورد سک که حساسیت دارند ومدیریت شده هستند فوکوس نشود
دامپزشک بیکار راننده اسنپ
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
0
برای من هیچ فرقی نداره کرونا بگیرم یا نگیرم اتفاقا از خدا بگیرم و بمیرم چون سه سال فارغ التحصیل شدم هیچ کاری ام نیست...پس بزارید کرونا بگیرم بمیرم راحت شم...برای انسانی که نه کار داره نه اینده کرونا نعمته...از کرونا بدتر افت بیکاری دامپزشکیه..‌قبلش به خودکشی فکر میکردم حالا چه فرقی داره من الان کرونا بگیرم یا نگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
معلومه انسان بی عرضه ای هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
3
لطفا یک تحقیقی روی فراوانی کرونا در خانواده‌هایی که سگ نگاه می‌دارند انجام شود آنوقت همه چیز روشن می‌شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
2
1
کرونا دلیلی شده برای به کرسی نشاندن خواسته ها بدون توجه به علم و یافته های علمی و وارد کردن ارگانها به فعالیتهای متعدد و بیفایده که در نهایت هیچ سودی هم ندار اگر نگران هستن در درجه اول خطر حیوانات ولگرد زیادی که در شهر و روستاها هست و خطر زیادی هم دارن رو کنترل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تریبون مفت = حرف بی عمل
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
5
2
دامپزشکی باید کلا تعطیل بشه جوون ادما مهمتر از جوون حیواناته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تومیروی به ترکستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
این چه ربطی به شما دارد !!؟؟ مگه شما غذای بهداشتی لازم نداری حالا بهداشتش پیشکش اصلا غذا برای خوردن و زنده ماندن نیازی نداری !!؟؟ دامپزشکی نقش مهمی در برقراری امنیت غذایی جامعه دارد .
و در آخر شما که نه دامپرور هستی و نه دامپزشک و نه صاحب حیوان یا علاقه مند به حیوانات در این سایت مربوط به دامپزشکی چه میکنی !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
اتفاقا الان دامپزشکی تعطیل نشده و ترکستان که سهل است از 40 کشور گوشت وارد می کنیم و افتخار هم می کنیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
10
2
با قاطعیت تمام انشاالله مجلس اینده این قانون را تصویب و اجرا کند
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
3
3
اون کسی که باید ممنوع بشه امثال کسانی هستند که ...............................................
خیلی محترمانه گفتم که حکیم مهر آن را چاپ کند و اگر تحمل همین را هم ندارید که برای شما هم متاسفم.
و اما برای اونهایی که به عنوان موافق ممنوعیت حیوانات نظر دادند تا شاید این بخش جامعه دام کوچک کشور هم بیکار شود و کیف کنند: حسادت و حقارت بد دردیست به خصوص که توام با حقوق مفت دولت باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
کاش بجای این همه هدر رفت بیت المال در فکر حل مشکلات مهمتر باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
حرف دل خیلی ها را زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
1
شما می‌فرمائید نگهداری سگ ممنوع شود؟ بفرض قبول، به چه شیوه ای؟ میشه راهکار بدهید. شما برای سگ گردانی نتوانستید راه حل بدهید، حالامیخواهید نگهداری سگ رو ممنوع کنید؟ من با نگهداری سگ بهیچوجه موافق نیستم، ولی بعضی دوست دارند.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
1
اگر این ویروس از گاو و مرغ و گوسفند، چه از پوشش خارجی چه از مخاط انها جدا بشه، این نماینده فهیم ملت راهکارشون چیه؟؟ بندازیم بیرون؟؟!
چون جدا کردنش از این جور چیزا هم مثل سگ امکان پذیره ها
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
شما که زیر سوال میبرید راهکار بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
مشکل حیوانات خانگی اند ، ایشان قبلا هم چنین طرحی را در جریان انداخته بودند که به سر انجام نرسید اینهم یهانه ای تازه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
در یک بررسی و پایان نامه مطالعه محور که همه دامپزشکان با این مطالعه و پایان نامه خاص کم و بیش آشنا هستند ،معلوم شد تا کنون تعداد بیماری های مضر قابل انتقال از حیوانات حلال گوشت به مراتب بیشتر و خطرناکتر از حیوانی مانند سگ می باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
الان گاو و گوسفند تب برفکی بگیرند چکارش می کنند؟
ذبح بعدش پیش سرد بعدش هم مصرف!
برا کرونا هم اگر از گاو و گوسفند جدا شد خیلی تمیز میشه این کار را انجام داد به شرطی که کشتارگاه مجهز باشه
ولی شما بگو با سگ مریض چه باید کرد
بعضی ها نمیخوان بفهمند خداوند در گوسفند برکت را نهادینه کرده همش دنبال بغل کردن سگ هستند هر موقع هم کسی به سگ و حیوان خانگی و نگهداری سگ در خانه ایراد بگیره انگار به خودشون توهین کرده سریعا می خروشند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
سگ بیمار رو درمان میکنن ، مسیری که برای ان حیوان به عنوان دوست طی شده شاید بیشتر از زحماتی است که برای شخص شما کشیده اند ( اگر درک ندارید حرف نزنید)
Sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
1
اسا دانش شما از سازمان بهداشت جهانی بیشتر است؟
ممکنه دستاورد های علمی خودتون را بیان کنید
Sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
1
کار های خیلی بهتری میشد انجام داد تا وضع اینگونه نشود، چرا تا الان سکوت کرده بودید گرچه خیلی قبل تر هم میخواستید اینکار را انجام دهید که نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
1
افراد ساده لوحی که از عقاید افراطی پیروی میکنند همان ها هستند که به حرم ها حمله کردند و باعث افت وجهه کشور شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
1
لطفا حاشیه نروید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
1
1
این پاسخ برای فردی است که اولین نظر را مرقوم کرده است:
نه تنها حضرتعالی در این زمینه اطلاعاتی ندارید بلکه" مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی "هم اگر چنین اظهار نظری کرده باشند نشان دهنده عدم اطلاع ایشان از موضوع می باشد. بهتر است یاد بگیرید قبل از اظهار نظر بعنوان یک دامپزشک (البته اگر در این زمینه فعالیت می کنید) در مورد صحت مطلبی که اظهار می کنید مطمئن باشید. در انتها نظر شما را به وب سایت سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک مرجع قابل اعتنا جلب می کنم.
We do not have evidence that companion animals, including pets, can spread COVID-19.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/daily-life-coping/animals.html?CDC_AA_refVal=https%3A%2F%2Fwww.cdc.gov%2Fcoronavirus%2F2019-ncov%2Fprepare%2Fanimals.html
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
داداشم فرمایشت گل ولای تو هنوز فرق CDC با سازمان بهداشت جهانی را نمیدونی .
Sara
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
فیک نیوز نباشیم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
عزیز جان اگر یک مقدار به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشی (حالا نه اینکه مثلا یک دقیقه بتونی صحبت کنی) متوجه میشی که این جمله در سایت CDC به استناد WHO اومده است. اگر فکر می کنی تو دنیا استناد به اخبار به خبرگزاری همسایه بغلی هست کاملا در اشتباه هستی. وب سایت CDC خودش از خودش اطلاعات در نمیاره . مطلب کلی را متوجه بشی برات کفایت می کنه.
خانم sara هم که به نظر تو قرنطینه حوصلشون خیلی سر رفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اینم گل فرمایش کردی، چرا بیراهه میری فکر نمیکردی کسی مطلب را بررسی کنه.
Sara
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اقایی که ادای علامه بودن داری خبر رو بررسی کردم در ادامش بود که شواهدی نداریم که حیوانات خانگی باعث گسترش ویروس شوند (البته مشخص که هدف شما و امثال شما از این نوشته های غرض الود چیه)
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بررسی یک مقدار کلمه سنگینی برای استفاده شما هست ! ای کاش واقعا بررسی می کردی تا یه چیزی یاد بگیری .......................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
بدبختی ما اینه که بی سوادی کمر این مملکتو شکوند ،این نماینده ملته؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
اگربیماری مشترک هست پس بایدشاهد مرگ ومیرمیلیونی این موجودات باشیم

فکرعواقبش رو کردین که فرداشاهد گشته شدن هزاران سگ بیگناه درشهرها بشیم
دست بکشین از این کارها سگها بی آزارترین موجودات هستن خدای من خدای این حیووناست
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
واقعا متاسفام برای کسانی که اینطور این فرشته های خدارو نجس و عامل کرونا و.... میدونن
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
از حکیم مهر خواهش میکنم یه سیستمی توی سایت پیاده کنه که کسانی که دامپزشک نیستند اجازه ارسال نظر و کامنت نداشته باشند. این سایت یک مجموعه تخصصی است و قرار نیست هر کسی با هر مقدار دانش بخواد نظر علمی بده. کار به جایی رسیده که افراد غیر دامپزشک رفرنس هم ارائه میکنند. این کار به ایجاد یک سیستم لاگین در سایت کاملا قابل اجرا هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
2
2
سگ و گربه را نباید در آپارتمانها نگهداری،کنیم. هزاران بیماری خطرناک منتقل میکنن . واسه درآمد چند نفر سگ فروش،و سگ شور و شامپو فروش،مملکت را به گند کشیدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
طبق نظر کارشناسان یه سری ویروس ها هستن که بین سگها مشترکه مثل پاروا ،دیستمپر و...که اگه وارد بدن انسان بشه سلول های بدن را درگیر نمیکنه و مشکلی برا انسان به وجود نمیاد و الانم ویروس کورنا اگه وارد بدن سگ و گربه بشه مثل این می مونه که پاروا ویروس یا دیستمپر ویروس وارد بدن انسان شده باشه براش مشکلی به وجود نمیاره.تنها از طریق پوست و موی حیوان که در آلوده شده باشه کرونا منتقل میشه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
جناب آقای نماینده محترم
شما اول برید سایت رسمی سازمان بهداشت جهانی رو در رابطه با انتقال ویروس کووید۱۹ مطالعه بفرمایید. بعد هم سری به سایت south china morning post بزنید که این گزارش رو منتشر کرده بود. who انتقال کووید۱۹ به سگ رو تایید نکرده و حیوانات فقط تا این لحظه ناقل مکانیکی محسوب میشن. البته یادآوری کنم که شما اگر انسان باشید خودتون میزبان اصلی هستید و با توجه به صحبتهای خودتون حضور انسانها در خانه ها هم باید ممنوع بشه.
حیوانات قبل از شهرسازی ما در مکان فعلی خودشون بودند. این ما بودیم که در میان شهر حیوانات شهرهای خودمون رو ساختیم پس انقدر خودخواه نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
این بی معنیه اگر حیوانات ناقل مکانیکی هم باشند باید در خانه بمانند همچون انسان ها(اگر حرف شما درست باشد پس هیچ دونفری نباید در خانه کنار هم باشند چون احتمال سرایت هست)
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
واقعا باعث تاسف است که چنین افراد بی اطلاعی نمایندگان ملت در مجلس شده اند. طبق گفته این آقا تا حالا ۲ سگ مبتلا به این بیماری شده اند و آنها هم از انسان گرفته اند. اگر این طور باشد باید که کلا اول مردم کل دنیا را قتل و عام کرد چون در بین انسان ها شیوع داشته و نه حیوانات. اتفاقا حیوانات از انسان گرفته اند پس این موجودات گناهی ندارند و انسانهایی مثل این مردک باعث این وضعیت شده اند. شما اگر واقعا در فکر سلامت مردم هستید فکری برای معاش مردم فلکزده بکنید تا به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور نباشند که در این ایام خطرناک به دنبال یک لقمه نان شب از صبح تا شب در خیابانها باشند. مشکل امثال شماها با بهداشت و سلامت مردم نیست. مشکل شما ها در این است که با سگها نمی سازید و دلیل آن را هم عبید زاکانی به درستی گفته: از حکیمی پرسیدند که از کی سگ نجست دانسته شد؟ حکیم گفت: از وقتی پاچه دزدان را بگرفت!
Mani
|
Germany
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
این نظر اشتباه حیوان چه کار کرد
نظر شما
ادامه