کد خبر: ۵۶۳۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: انصافاً دفتر دارو درمان این سازمان از پرکارترین دفاتر ما در سال ۹۸ بوده است ...
 
 

حکیم مهر: سامانه جامع دارویی شامل ابزارهای ثبت، تولید، واردات و توزیع در دفتر دارو درمان سازمان دامپزشکی کشور طراحی شده که در حال تکمیل مراحل نهایی فنی و رونمایی آن تا پایان بهار 99 است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان با تشکر از دکتر اشکان زرگر مدیرکل سابق دفتر دارو درمان این سازمان و همکاران ایشان در این دفتر که طی سال 98 و در شرایط حساس تحریم های ظالمانه و مشکلات بوجود آمده در تأمین به موقع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های ارزنده‌ در جهت رفع این مشکلات تلاش داشتند، گفت: انصافاً این دفتر از پرکارترین دفاتر ما در سال 98 بوده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی همکاران این دفتر، دفتر فاوا و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشورسامانه جامع دارویی با زیرساخت ثبت، تولید، واردات و توزیع طراحی شده و در حال تکمیل و رونمایی حداکثر تا پایان خرداد 99 است، تصریح کرد: از طریق این سامانه‌، رصد و پایش دارو، واکسن، مواد اولیه دامپزشکی وارداتی و تولیدی تا سطح داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی و همچنین سایر خدمات کمی و کیفی در حداقل زمان ممکن به تولیدکنندگان عزیزمان در سال جهش تولید که باید با موانع کمتر به امر کسب و کار خود متمرکز شوند، مقدور می‌گردد.

رفیعی‌پور در اشاره به نقطه قوت دیگر دفتر دارو و درمان اعلام کرد: خوشبختانه این دفتر نیز در راستای عمل به سیاست های کلی این سازمان طی 2 سال گذشته اقدام به برگزاری جلسات منظم با مدیران سندیکای تولیدکنندگان داروهای دامپزشکی و انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی و اخذ نظرات ایشان در تدوین دستورالعمل ها و تصمیم گیری های دفتر نمود که همین امر به نقطه عطفی در کارنامه این دفتر طی یکسال گذشته انجامید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه و تکمیل اظهاراتش حاصل این تعامل را در دفتر دارو و درمان این سازمان، بررسی مشکلات صنف و تلاش در رفع موانع کسب و کار و تلاش جهت تسهیل فرایندهای مربوط به امور جاری این عزیزان، برگرداندن 67 قلم تعرفه دارویی از گروه 2 به گروه کالایی 1، کوتاه نموده پروسه بررسی پرونده‌ها در دفتر، بازنگری دستورالعمل ثبت، تدوین شیوه‌نامه آلفا نامبر جهت شرکت های تولیدی مکمل‌سازی، ارتقای سامانه‌های دارویی، راه‌اندازی کانال ارتباطی با دفتر دارو و امور درمان (ایتا)، افزایش مدت اعتبار  VIP تا یکسال و مجوزهای ثبت تا پایان سال 99، حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، صدور پروانه بهره‌برداری ماده اولیه اسید فسفریک  Feed grade و موافقت اصولی تولید ماده اولیه داروهای ضد انگل، شروع تدوین دارونامه دامپزشکی عنوان کرد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
1
8
فاصله ثبت یک داروی من دراوردی تا واردات آن ، به اندازه نوشیدن چای .......... شده است .
داروخانه های دامپزشکی مملو شده از داروهای بی خاصیت که در هیچ نقطه ای از دنیا وجود نداشته و سرشار از عوارض برای مصرف کننده ثانوی یعنی انسان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
6
همین سامانه های موجود رو سر و سامان بدهید خیلی شما رو دعا میکنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
6
جناب اقاي دكتر وضعيت ثبت و واردات از بوركينافاسو و هند و چين كه نياز به سامانه نداره ................... اكنون هم ماده دارويي ناشناخته اي اجازه ورود رسمي به كشور دارد حالا ده تا سامانه هم اختراع كنيد و از بيت المال هزينه كنيد كه چه چيزي اتفاق بيافتد
دامپزشک فعال صنعت دارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
1
آقای دکتر! شما همین سامانه های موجود را سر و سامان بدهید کار بزرگی کرده اید. مسئولین فنی شرکتهای دارویی به خاطر مشکلات متعدد این سامانه ها همواره سردرگم هستند.
مدیر کل سابق دفتر دارو و درمان در 24 اسفند در اوج بحران کرونا نامه مینویسد و از شرکتها میخواهد برای ثبت نام در یک سامانه تا 27 اسفند به ادارت مراجعه و ثبت نام کنند. ضرب العجل در روزهای پایانی سال و مهمتر از آن در اوج بحران کرونا!
.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
4
نمای سامانه مهم نیست
عملکردش مهم است
رایانه تصمیم گیرنده نیست و نیاز به ورود صحیح اطلاعات دارد.

بارها شاهد بودیم که مدیر کل ، دستور توقف و یا کاهش ثبت بیماریها (مثل تب برفکی) در GIS را داده و نتیجه اش کاهش بیماری و دریافت لوح تقدیر شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
امروزه این سامانه ها تبدیل به ابزاری شده اند که نظریات کارشناسان و متخصصان را بر باد میدهند (چون ورودی اطلاعات آنها چندان صحیح نیست)
باید تجدید نظر اساسی کرد
نظر شما
ادامه