کد خبر: ۵۷۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

در پی انتشار تصاویر غم انگیز کشتار کوسه ها در ساحل اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بررسی موضوع و تصاویر دریافتی اعلام کرد موضوع مربوط به سواحل استان بوشهر نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست بوشهر، «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت اداره کل حفاظت محیط زیست با هماهنگی پلیس فتا در حال پیگیری موضوع است.

وی افزود: بررسی‌ها برای تعیین مکان دقیق تصاویر و شناسایی عوامل صید و کشتن کوسه‌ها ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: زیستگاه این نوع کوسه در مناطق ساحلی مرکز و شرق هرمزگان است.

مسیحی تازیانی تاکید کرد: ممنوعیت صید این آبزی از طریق تعاونی‌های صیادی و نمایندگان محیط زیست در شهرستان‌ها به تمام صیادان اعلام شده و ظرف یک سال گذشته هیچ گزارشی از صید این نوع کوسه در استان نرسیده است.

در دو روز گذشته تصاویری از صید کوسه سرچکشی درفضای مجازی منتشر شده که حساسیت‌های اجتماعی و فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

این گزارش می افزاید: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این باره عنوان کرد: پیرو انتشار تصاویری با موضوع کشتن کوسه های نادر سرچکشی در سواحل استان بوشهر موضوع در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفت که پس از بررسی های صورت گرفته در خصوص انتشار تصاویر کوسه ها در فضای مجازی در قدم اول پیج اینستاگرامی که در استان بوشهر اقدام به انتشار تصاویر نموده بود را شناسایی و سپس با تحقیقات گسترده تر مشخص شد تصاویر انتشار یافته مربوط به سواحل یکی از استان های جنوبی کشور است که این موضوع به همکاران یگان حفاظت محیط زیست آن استان ارجاع شد.

«سید احسان موسوی» افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر به صورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه گزارش تخلفات زیست محیطی در استان است.

همشهریان گرامی می توانند گزارشات خود را به نزدیک ترین پاسگاه یا ادارات محیط زیست اطلاع و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
1
در تصاویر کاملی که منتشر شده اند ، یک وانت پیکان دیده می شود.
محیط زیست با چه سندی ، انکار می کند؟
تصاویر مربوط به ایران هست و وانت پیکان هم مشخصه
لینک تصاوبر در حکیم مهر:
http://hakimemehr.ir/fa/news/57052/قتل‌عام-کوسه‌های-نادر-سرچکشی-در-سواحل-بوشهر-توسط-شکارچیان-غیرمجاز-تصاویر
مجید
|
Philippines
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
به عنوان مسول فنی یکی از سردخانه های جنوب کشور خدمتتان عرض میکنم وجود کارخانه های پودر ماهی و عدم نظارت محیط زیست و شیلات باعث شده اغلب سواحل جنوب کشور تقریبا از هر نوع کوسه ماهی خالی شود . قایق های ماهی گیری تقریبا هر نوع جنبنده ای را در دریا صید میکنند و آنهائی را که قابل فروش برای بازار ماهی نیستند به کارخانه های پودر ماهی میدهند حتی مارها و مار ماهی ها هم در امان نیستند .
نظر شما
ادامه