کد خبر: ۵۷۲۴

حکیم مهر - خبرهایی از سفر دکتر دستور به سمنان

 

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:
کاهش30 تا40 درصدی کانونهای بیماری سل و بروسلوز در کشور

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش30 تا 40 درصدی کانونهای بیماری سل و بروسلوز با اقدامات کنترلی این سازمان در کشور خبر داد.

دکتر سید محسن دستور که برای ارزیابی دامپزشکی استان به سمنان سفر کرده است، افزود: 4 مرکز آزمایشگاهی تخصصی سازمان دامپزشکی امسال تجهیز و راه اندازی می شود و علاوه بر آن 10 مرکز آزمایشگاهی تخصصی و 6 مرکز بررسی دیگر در کشور در حال ساخت و تجهیز است.

وی همچنین از فعالیت حدود 220 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: به رغم تعطیلی 40 درصد از کشتارگاه های سنتی کشور در قالب طرح ملی ساماندهی کشتارگاه ها هنوز بالغ بر 300 کشتارگاه سنتی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سطح استان سمنان و نسبت به سرمایه گذاری های خوبی که انجام شده تا کنون 5 کشتارگاه فعال می باشند که از این تعداد 4 کشتارگاه در زمینه کشتارگاه صنعتی طیور هستند.

وی اذعان کرد: سازمان دامپزشکی سال گذشته بیش از 9 میلیارد تومان خسارت ناشی از حذف دام و لاشه مبتلا به بیماری به دامداران پرداخت کرده است.

 

----------------------------------

 

امام جمعه سمنان: 
کار دامپزشکی خدمت به سلامت مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نقش و رسالت سازمان دامپزشکی را خدمت به سلامت مردم دانست. 
حجت الاسلام  سیدمحمد شاهچراغی در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نقش این سازمان در سال 90 که به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است خطیر تر و مهمتر است.

وی بر لزوم صرفه جوئی در سال جهاد اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اسراف و تبذیر در کشور ریشه ای تاریخی دارد و دستگاه های اجرایی باید برای رعایت مسایل اسلامی صرفه جوئی در منابع را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

امام جمعه سمنان از فعالیت های دامپزشکی استان سمنان تقدیر کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان را ارائه کرد و گفت: برای نظارت بر ذبح اسلامی دام، ناظرین ذبح در کشتارگاه های کشور حضور و بر روند ذبح دام ها نظارت دارند.

سید محسن دستور با تشریح وظایف و سیاست های دامپزشکی، توجه به سلامت انسان ها از طریق کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام را از اهم فعالیت های این سازمان برشمرد.

 


 

نظر شما
ادامه