کد خبر: ۵۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس کانون سراسری مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر شهریار رئوفت» افزود: بحث حد نصاب امتیازهای لازم جهت صدور پروانه‌های درمانی، در حال حاضر بسیار سهل‌الوصول بوده و امنیت شغلی همکاران را شدیداً به خطر انداخته است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رییس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دکتر ماکنعلی به‌عنوان ریاست سازمان دامپزشکی کشور، گفت:‌ «طی چند ماه اخیر در حوزه شیوه‌نامه صدور پروانه درمانی کلینیک‌ها با برخی مشکلات مواجه بودیم که انعطاف سازمان دامپزشکی طی چند روز اخیر در برابر این مشکلات، جای تقدیر دارد.»

 «دکتر شهریار رئوفت» توضیح داد: «سال گذشته شیوه‌نامه صدور پروانه‌های درمانی از طرف سازمان دامپزشکی ابلاغ شد که برخی کمبودها در آن نمایان بود؛ ازجمله اینکه مساحت در نظر گرفته شده برای صدور پروانه‌های اشتغال به امور درمانی و درمانگاه‌ها به خصوص در موارد وابسته به واکسن و کسانی که دارای پروانه‌های درمانی واکسن بودند، در مناطق محروم با متراژهای بسیار بالا در نظر گرفته شده بود که واقعاً غیر قابل دسترسی بود.»

وی ضمن اشاره به گستردگی حرفه دامپزشکی در سطح کشور،‌ تصریح کرد: «برای همه جا نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید و این مساله برای همکاران ما به خصوص در بحث تمدید پروانه‌ تبدیل به یک معضل شده بود. کمااینکه افرادی هستند که از ۲۰ سال پیش به این حرفه اشتغال داشتند و الان می‌بایست در همان فضا اما با شیوه جدید کار می‌کردند که این غیرممکن بود.»

رئوفت با یادآوری اینکه این مشکلات از استان کرمانشاه شروع شد، خاطرنشان کرد: «سال گذشته انجمن صنفی استان کرمانشاه در این خصوص چندین بار اقدام به نامه‌نگاری و مصاحبه کرد. در فروردین ماه امسال نیز انجمن صنفی استان آذربایجان غربی در خصوص تمدید پروانه‌ها با مشکل مواجه شدند که این مساله را با ما در میان گذاشتند. ما هم به عنوان کانون کشوری و بنا به وظیفه قانونی در راستای حمایت از انجمن‌های صنفی در زمینه درخواست‌های موجه و کاربردی آنها، مکاتباتی با مستندات قانونی با سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی داشتیم تا بلکه انعطاف‌پذیری بیشتری در این مورد داشته باشند.»

وی ادامه داد: «جای تقدیر دارد و خدا را شاکر هستیم که مدیرانی در این مجموعه‌ها وجود دارند که پذیرای درخواست‌های ما بوده‌اند. حدود ۱۰ روز پیش نامه مکملی را از طرف سازمان دامپزشکی و دفتر دکتر رضاییان‌زاده درخصوص تمدید پروانه‌ها صادر کردند که بحث محیط مطب یا کلینیک کماکان به همان شیوه قبل باشد. این نوع رفتارها باعث افزایش رضایتمندی و نشاط در بخش خصوصی می‌شود و می‌تواند حرکت مجموعه دامپزشکی کشور را اعتلا دهد.»

رییس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن درخواست درخصوص بازنویسی شیوه‌نامه، گفت: «بحث حد نصاب امتیازهای لازم جهت صدور پروانه‌های درمانی، در حال حاضر بسیار سهل‌الوصول بوده و امنیت شغلی همکاران را شدیدا به خطر انداخته است. این در حالی است که امتیازبندی‌هایی که ما در سیستم داروخانه‌ها داریم، امنیت بیشتری را برای همکاران داروخانه‌دار ایجاد کرده و ما خواهان این هستیم که همین سازوکار در بخش درمانی هم به همین صورت باشد.»

وی در پایان گفت: «بحث دومی که در شیوه‌نامه جدید یک مقدار روی آن ابهام وجود دارد، بحث پروانه‌های نیمه‌وقت در بخش درمان است؛ به شکلی که بعضی از همکاران امکان دریافت آن را دارند یا ندارند. درخواست دیگر ما تقاضای بازنویسی این است. در نهایت ما به‌عنوان کانون کشوری و نماینده کلینیسین‌ها و انجمن‌های صنفی و درمانی و همکاران کلینیسین، هرگونه همکاری و همراهی را که لازم باشد با مجموعه سازمان و نظام دامپزشکی انجام خواهیم داد و با تمام وجود تلاش می‌کنیم که مجموعه دامپزشکی کشور شاهد اعتلای هویت و کیفیت خود باشد.»

 
 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
1
حالا هیچی اینقدر به متراژ اینا گیر نمیدن به صورت کیلویی دارند مجوز درمان و مایه کوبی صادر میکنن!!واقعا چقدر ظرفیت هست که با این همه مجوز دارند این بنده خداهارو سر کار میذارن! فکر کنم نظام میخواد طرح یک گوسفند یک دامپزشکو اجرا کنه با این شیوه مدیریتش!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اگر کیلویی پروانه مطب داروخانه درمانگاه صادرکنند نهایت بلوغ دامپزشکی است هر دکتر دامپزشکی که از دانشگاه فارغ التحصیل میشود باید بتواند پروانه کار بگیرد حتی اگر شغل دولتی داشته باشد ان وقت با سوادها میمانند و کم سوادها دنبال کار دیگر میروند
واکسیناتور
|
Philippines
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
سلام خدمت آقای رئوف خواهشا یه فکری به حال ما واکسیناتور ها هم باشین تا کی ما خودمون بیمه ازاد بریزیم در حالی که همه شغل ها بیمه دارن حتی اندازه یه کارگر ساختمانی هم نمی شیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
عجب.....شگفتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
7
امنیت شغلی همکاران را به خطر انداخته ؟ فقط اونایی که پروانه دارن همکار شمان ؟ این عزیزان حداقل یه شغلی دارن که به خطر بیافته اون فارغ التحصیل بیچاره چه کنه ؟ اگه خیلی نگران دامپزشکی هستید ............ به خودتون زحمت بدین از اعتبارتون استفاده کنید برای کم کردن پذیرش دانشجو نه این کار غیر حرفه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
دمت گرم. گل گفتی. واقعا با چه عقلی نشستن امتیاز بندی داروخانه رو انجام دادن.
بعد مجوز دادن رو هم متاسفانه دادن به نظام خوب معلوم نظام هم نمیخاد دست زیاد بشه چون خودشون تو همین بخش خصوصی اند. طبق قانون کشور نظام حق نداره بگه اشباع شده و مجوز نمیدیم. که میگه البته الان. اما امتیاز ها رو چنان بردن بالا که ادم تا بمیره هم سنش به داروخونه زدن نرسه. بعد تو همین کرمانشاهی که رئوف بهش اشاره کرده. حدود n تا داروخونه هست که مجوز تاسیسش دست دیپلم و فوق دیپلم هاس. فارغ التحصیل جدیدم بره بمیره.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
1
ببخشید دکترجان لطفا برای تمدید پروانه مراکز مایه کوبی مستقل هم پیگیری بفرمایید تا متراژ به اندازه قبل برگردد چونکه45متر واقعا زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
اگر موضوع مساحت و متراژ مقرر به دلیل خاصی در شیوه نامه درج شده، بنابراین باید به دلیل آن اشاره شده و متقاضیان را قانع کرد. ولی اگر به این موضوع نقدی وارد هست بهتر هست که شیوه نامه اصلاحیه بخورد. وگرنه ممکن است آقای دکتر رضائیان زاده برود و جایگزین ایشان با یک نامه مشابه، موضوع را لغو کند. مشابه این ماجرا همین برجام فلج شده بنیان بر کن هست!!به دوستان ذینفع پیشنهاد می کنم که با این نامه یک گام به جلو رفته اید، حالا نوبت قدم بعدی و تغییر مفاد شیوه نامه در مورد متراژ مقرر کلینیک و مایه کوبی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
با این دستورالعمل های حساب نشده که پر از ایراده و دائما عوض میشه فکر کنم سازمان بهتره طرح هر روز جدید یک دستورالعمل جدید رو اجرا کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
منطقا هیچ محدودیتی برای صدور هیچ پروانه دامپزشکی نیاید باشد بازار کار باید بازار رقابت باشد نه تنگ نظری
دکترای دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
1
لطفا به مابگویید چه فرقی بین ما که تازه مبخواهیم کلینیک تاسیس کنیم ودیگران که از قبل تاسیس کرده اند وجود دارد که ما چون اول کارمان هست باید هزینه بیشتری برای رهن واجاره لا متراژ بیشتر کلینیک بپردازیم ایا حیوانی که به کلینیک قدیمی تر مراجعه میکند باحیوانی که به کلینیک جدید مراجعه میکند تفاوت دارد حکیم مهر عزیز لطفا پیگیری بفرمایید باتشکر ازشما
نظر شما
ادامه