کد خبر: ۵۷۹۹

حکیم مهر - مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از بررسی های صورت گرفته بر روی لاشه حیوان عجیب الخلقه در استان اردبیل مشخص شد که متعلق خانواده سگ سانان است.  
حسین محمدی افزود: با توجه به بررسی های اولیه و گزارش کارشناسی استان و همچنین علائم ظاهری اسکلت و نحوه چینش دندانی حیوان ، مشخص شد که این لاشه متعلق به خانواده سگ سانان است.
هفته گذشته لاشه حیوان عجیب الخلقه ای در استان اردبیل کشف شد که با توجه به ظواهر لاشه برخی مدعی شدند که این لاشه متعلق به دوران ماقبل تاریخ است.


محمدی اظهار داشت: این لاشه می تواند متعلق به گرگ ، روباه و یا شغال باشد که برای اطمینان بیشتر همچنان لاشه در حال بررسی است.
وی افزود: حتی بوی لاشه نیز گویای این است که از زمان مرگ حیوان زمان زیادی نمی گذرد و مربوط به اسکلت نسل حیوانات اولیه نیست.
وی گفت: لاشه حیوان ناقص است و بخشی از پایین بدن و دو پای حیوان از بدنش جدا شده است.
مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: کارشناسان استان نیز بعد از بررسی نظرشان این بود که لاشه از خانواده سگ سانان است اما برای اطمینان بیشتر لاشه را به تهران منتقل کردیم و مورد بررسی کارشناسان در مرکز قرار گرفت که بعد از بررسی نظر کارشناسان استانی تایید شد.
 
خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه