کد خبر: ۵۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
همه کسانی که دوستدار حیوانات هستند لزوماً از دوستی با انسان‎ها دوری نمی‎کنند و برعکس / واقعاً افرادی وجود دارند که نحوه نگهداری از حیوان خانگی را نمی‎دانند و عملاً در این زمینه دارای ناهنجاریهایی هستند که از ضعف شخصیت‎شان ناشی می‎شود...

حکیم مهر -  دکتر هومن ملوک‎پور از دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی در یادداشتی از تصمیم سازمان دامپزشکی در تدوین آیین‌نامه نحوه نگهداری و تردد حیوانات تشکر کرد.

وی در این یادداشت که در روزنامه روزگار منتشر شده با بیان اینکه افرادی بدون اطلاع از نحوه نگهداری حیوانات خانگی ناهنجاریهایی دارند که به ضعف شخصیت آنان مربوط است نوشت :

" در اینکه بیماری مشترک بین حیوان و انسان وجود دارد شکی نیست و اصولاً نزدیک به 500 بیماری وجود دارد که بین انسان و حیوان بعضاً از انسان به حیوان خانگی قابل انتقال است. اما مسئله چگونگی نگاه کردن به این موضوع در حالت کلی است. چرا که بسیاری از این بیماری‌ها در بین حیواناتی که ما از گوشت و شیر و فرآورده‌های آنها استفاده می‎کنیم به مراتب بیشتر وجود دارد یا همین کودهای باغبانی که ما در باغچه‎‌هایمان استفاده می‌کنیم عامل انتشار عفونت‌هایی هستند که به مراتب از حیوان خانگی که در آپارتمان نگه می‎داریم و برای نگهداری از آن واکسن و ضدانگل استفاده می‎شود خطرناک‎تر است.

در بسیاری از مقالات پزشکی دنیا به اهمیت معاشرت انسان یا حیوان اشاره شده و نیز این موضوع تأیید شده که افرادی که از کودکی با یک حیوان خانگی بزرگ شده‎اند، بدنشان پنج برابر بیش از دیگر انسان‎ها نسبت به بیماری‎ها مصونیت دارد و افرادی که با حیوانات دمخور هستند به طور طبیعی در مقابل بیماری‌ها واکسینه هستند.

مروری بر پرونده بیجه و خفاش شب نشان می‎دهد که افرادی که از نظر روانی مشکل‎دار هستند به حیوانات آزار می‌رسانده و حتی آنها را می‎کشته‌اند. نکته دیگر در این مسئله این است که همه کسانی که دوستدار حیوانات هستند لزوماً از دوستی با انسان‎ها دوری نمی‎کنند و برعکس. این است که طرحی که در مجلس شورای اسلامی مطرح شده در کمیسیون قضایی مجلس مسکوت مانده که تاکنون به صحن علنی مجلس آورده نشده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود. همچنین برخوردهایی که از سوی نیروی انتظامی دیده شده به نوعی برخلاف قانون است چرا که بدون وجود قانون این دست از برخوردها دخالت قوه مجریه در قوه مقننه است و نیروی انتظامی نمی‎تواند بدون قانونگذاری وارد این موضوع شود. کار سازمان دامپزشکی در زمینه تنظیم آیین‎نامه نگهداری و حمل و نقل حیوانات قابل تشکر است چرا که این آیین‌نامه‎ای است که با مشورت متخصصان آماده شده تا به دارندگان حیوانات بیاموزند که بیرون آوردن حیوان باید تحت چه شرایطی باشد و شناسنامه‎دار کردن و تحت درمان و واکسینهکردن حیوانات خانگی بسیار مهم است. همه حامیان حیوانات لزوماً مخالف این قانون نیستند چرا که واقعاً افرادی وجود دارند که نحوه نگهداری از حیوان خانگی را نمی‎دانند و عملاً در این زمینه دارای ناهنجاریهایی هستند که از ضعف شخصیت‎شان ناشی می‎شود. همچنین از بعد فرهنگی نیز این موضوع قابل بررسی است، چرا که عده‌ای به حیوان به عنوان عروسک نگاه می‎کنند نه موجود زنده، کاری که در فرهنگ غرب در صورت دیده شدن از سوی افراد به مراکز انتظامی گزارش داده می‌شود."

این یادداشت در حالی منتشر شده که در کنار آن از قول دکتر سید جاوید آل‎داود رئیس انجمن حمایت از حیوانات از کشته شدن چند حیوان در بازداشتگاه نیروی انتظامی خبر داده شده است.

 

خبر مرتبط :

تأملی بر طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات - دکتر امید مرادی

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ب ت
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
خبر کشته شدن چند سگ توسط پلیس درست است. دامپزشک کلینیک دامپزشکی
نظر شما
ادامه