کد خبر: ۵۹۴
تاکنون 342 هزار و 298 نفر در جهان به بیماری آنفلوآنزای A مبتلا شده‌اند و بیش از 4000 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند...
kenarweblogjadid
براساس آخرین گزارش‌های رسیده از مرکز مدیریت بیماری‌ها، طی هفته گذشته با ابتلای 54 مورد جدید این بیماری، شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوعA در کشور به 476 نفر رسیده است.

همچنین علاوه بر 6 مورد فوت اعلام شده در هفته‌های گذشته، یک مورد فوت دیگر نیز مربوط به کودکی 8 ساله گزارش شده است که در مجموع شمار فوت‌شدگان این بیماری در کشور به 7 مورد رسیده است.

وزارت بهداشت مجددا از هموطنان خواسته است که با رعایت نکات بهداشتی بویژه شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله با مبتلایان، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی بویژه آسم، مبتلایان به بیماری دیابت، سرطان، افراد دارای نقص ایمنی، زنان باردار، کودکان زیر 5 سال و همچنین افراد بالای 65 سال، گروه‌های پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شوند که ضرورت دارد توصیه‌های پیشگیرانه و بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

براساس آخرین آمارها، تاکنون 342 هزار و 298 نفر در جهان به بیماری آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده‌اند و بیش از 4000 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در منطقه مدیترانه شرقی نیز که شامل 22‌کشور و دارای 550 میلیون نفر جمعیت است، تاکنون 12 هزار و 861 نفر به این بیماری مبتلا و 80 نفر نیز فوت شده‌اند.

در میان کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، کشور عربستان با 4119 مورد ابتلا و 28 مورد مرگ بیشترین موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی را داشته است.

 

 

نظر شما
ادامه