کد خبر: ۵۹۵۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی قم گفت : تراکم پرورش مرغ گوشتی دراستان قم 6 برابر میانگین کشوری واین تراکم در مرغ تخم گذار 9 برابر است.

دکتر مهدی  رفیعی در همایش صنعت طیور با اشاره به جایگاه استان قم در صنعت طیور افزود : تراکم بالا درپرورش  طیور استان قم با ظرفیت  تولید سالانه پنج میلیون و ششصد و هفتاد هزار قطعه مرغ تخم گذار رتبه ششم رادرکشور به این استان اختصاص داده است و تعداد هفت میلیون و سیصدوسی هزار جوجه ریزی سالانه رتبه استان را  به  جایگاه سیزدهم رسانده است.

وی افزود: تقویت زیرساخت های لازم ، تقویت مدیریت در بخش پرورش و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی برای تولید دارو و ساخت کشتارگاه  از جمله راه کارهای توسعه و تقویت بخش طیور در استان است .

علیرضا گائینی دبیر همایش نیز گفت: میانگین سنی افراد شرکت کننده در همایش 24 سال است که 20 پانل تخصصی در یک روز همایش برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش این است که بتوانیم حتی یک قدم به جلو در صنعت طیور برداریم.

گفتنی است همایش یکروزه صنعت طیور که پس از بازدید دکتر سید محمد آقامیری رئیس سامان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه جانبی و سخنرانی در مراسم افتتاحیه، صبح یازدهم خرداد ماه آغاز شده بود  عصر همان روز با ارایه حدود 20 سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های جانبی به کار خود پایان داد.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه