کد خبر: ۶۰۱۶

حکیم مهر - مقامات بهداشتی آمریکا از افزایش شیوع عفونت سالمونلا در این کشور خبر دادند.

دولت این کشور اعلام کرد: طی سالهای اخیر موارد آلودگی به عفونت سالمونلا در آمریکا 10 درصد افزایش یافته در حالی که در مورد دیگر بیماری‌های ناشی از آلودگی غذایی مثل E.coli و باکتری‌های مرتبط کاهش چشمگیری در این کشور مشاهده شده است.

این مقامات ادعا کردند: با وجودی که اخیرا شیوع E.coli در آلمان تعداد قابل توجهی قربانی گرفته و مسوولان بهداشتی اروپا را نگران کرده است اما نرخ شیوع این قبیل عفونت در آمریکا طی 15 سال گذشته نزدیک به 50 درصد کاهش داشته است.

مرکز کنترل پیشگیری و امراض آمریکا در گزارشی در این باره تاکید کرد: به طور کلی نرخ عفونت‌های ناشی از آلودگی غذا در طی این دوره 15 ساله در آمریکا 23 درصد کاهش یافته است اما برخلاف بسیاری از این قبیل باکتری‌ها، میکروب سالمونلا در این سالها شیوع قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باکتری سالمونلا اغلب تخم‌مرغ‌ها، گوشت مرغ و گوشت قرمز، سبزیجات و غذاهای فرآوری شده را آلوده می‌کند.

دکتر توماس فریدن، رییس مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در این گزارش تاکید کرد: هرچند نرخ عفونت‌های ناشی از آلودگی غذا طی 15 سال گذشته نزدیک به یک چهارم کاهش یافته است اما با این حال بیش از یک میلیون نفر در این کشور هر سال از باکتری سالمونلا بیمار می‌شوند.

این مقام مسوول تاکید کرد: برای شناسایی، بررسی و متوقف کردن هرچه سریعتر این عفونت باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه