کد خبر: ۶۰۲
حالتان هنگام ابتلا به آنفلوآنرای خوکی آنقدر بد است که نیاز به رفتن به دکتر دارید؟ سردرگم هستید؟

یک وب‌سایت تعاملی ممکن است به شما کمک کند که در این مورد تصمیم بگیرید، با استفاه از همان محاسبات تعیین اولویت درمان که دکترها در دانشگاه اموری به کار می‌برند.

شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه 7 اکتبر اعلام این وب‌سایت را در این آدرس معرفی کرد:

  www.h1n1responsecenter.com

کافی است در این سایت سن خود را تایپ کنید - این سایت برای افراد بالای 12 سال است- و پاسخ سوالات‌تان در مورد تب، سایر علائم و سلامتی ‌زمینه‌ای‌تان را بگیرید.

این برنامه ممکن است چنین نتیجه بگیرد که شما مبتلا به آنفلوآنزای A  – ناشی از ویروس 2009 H1N1 - هستید. همچنین اینکه استراحت و مصرف مایعات برای مراقبت شما کافی است، یا اینکه نیاز به تماس غیراورژانس با دکترتان دارید.

 اما اگر در پاسخ‌های‌تان بگویید که دچار تنگ‌نفس هستید، یا اینکه اول بهتر شدید و بعد تب‌‌تان بازگشت و سرفه‌تان بدتر شد- آنگاه این برنامه به شما هشدار می‌دهد:‌ "شما به شدت بیمار هستید! با دکترتان فورا تماس بگیرید."

 این وب‌سایت بخشی از تلاش‌ها، از جمله خط‌های تلفنی اضطراری محلی‌ است تا مردم را از سرازیرشدن به بخش‌های اورژانس در آمریکا که هم اکنون هم با ازدحام بیماران مواجه هستند، باز دارد.

 مایکروسافت امتیاز ابزار خودسنجی را از دانشگاه اموری گرفته است، که بر اساس مواردی است که مراکز کنترل و پیشگیری‌ بیماری‌های آمریکا به عنوان عوامل خطرساز اصلی برای پیامدهای بد آنفلوآنزا تعیین کرده‌اند.

 یک سازمان بیمه‌گر بزرگ این ابزار را بر روی بیش از 2500 پرونده ویزیت بیماران با علائم شبیه آنفلوآنزا در کلرادو مورد آزمایش قرار داد،  و تنها دو بیمار که در رده کم‌خطر قرار داده شده بودند،‌ در دوهفته بعدی در بیمارستان بستری شدند.

 دکتر آرتور کلرمن متخصص پزشکی اورژانس اموری می‌گوید: "این ابزار یانگر بهترین دانش موجود در این زمینه است."

 

 

 

 

نظر شما
ادامه