کد خبر: ۶۰۲۵

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان در حکمی، دکتر سبحانعلی علوی مدیرکل دامپزشکی اردبیل را به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی قزوین منصوب کرد.

در مراسمی که صبح 21 خرداد ماه سالجاری با حضور حجت الاسلام ابوترابی معاون قوانین و نماینده استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر صفری رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین و فاطمه زارعان رییس اداره روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی در قزوین برگزار شد، دکتر سبحانعلی علوی در حکمی که از سوی رییس سازمان دامپزشکی کشور صادر شد به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان قزوین معرفی شد.
در این مراسم همچنین از زحمات دکتر امیدواریان مدیرکل پیشین این اداره کل قدردانی شد.
دکتر سید محسن دستور در این مراسم گفت : مشکلی که در پایان سال گذشته و اوایل امسال در صنعت مرغداری پیش آمد، مسائل مختلفی را برای ما در این استان و دامپزشکی کشور روشن کرد.
وی ادامه داد: مسئله نخست این بود که به همه مسئولان و تولیدکنندگان ثابت کرد که نقش بهداشت و دامپزشکی در سرمایه‌گذاری که در این قسمت صورت می‌گیرد، چگونه است و به چه صورت می‌خواهد از این سرمایه‌گذاری صیانت کرده و امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: مسئله دوم به نقش تولیدکنندگان مربوط می‌شد که چه مقدار می‌توانند در صیانت از این سرمایه‌گذاری موثر باشند و چه میزان با دامپزشکی و مسئولان جهاد کشاورزی استان همکاری داشته باشند.
وی افزود: موضوع دیگر این است که این اتفاقات می‌تواند هشداری برای ما دولتی‌ها و بخش خصوصی باشد که در سرمایه‌گذاری به ویژه در صنعت دام و طیور و صنایع وابسته در شرایط بسیار حساس و مهمی هستیم و کوچک‌ترین غفلت می‌تواند سرمایه ما را به خطر اندازد، بنابراین ما نمی‌توانیم در این سرمایه‌گذاری از مسائل گذرا عبور کنیم بلکه باید جایگاه را به خوبی تشخیص داده و به موقع اقدامات خود را داشته باشیم.
دستور با اشاره به نقش دامپزشکی اعلام کرد: بخشی از نقش دامپزشکی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری است و بخشی نیز در بهداشت عمومی و بیماری‌های مشترک است که در این بخش نیز تأثیر فعالیت دامپزشکی خود را بیش از گذشته نشان داده به طوریکه تب مالت انسانی در طول چند سال گذشته در سطح کشور به نصف رسیده و 50 درصد تقلیل یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 89 نیز نسبت به سال 88 برسلوز دامی 30 درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد فعالیت دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی موثر بوده و ما شاهد بودیم در سال‌هایی که مبارزه را به خوبی انجام نمی‌دادیم سال به سال شاهد افزایش موارد مثبت در حوزه انسانی بودیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ریشه‌کنی طاعون گاوی اعلام کرد: امسال در زمینه فعالیت‌های دامپزشکی در سطح کشور و حتی جهان شاهد اقدامات خوبی بودیم و اعلام ریشه‌کنی طاعون گاوی به صورت جهانی در سال 2011 را داشتیم.
وی تصریح کرد: ریشه‌کنی طاعون گاوی بسیار حائز اهمیت است چراکه کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که کانون‌های بروز طاعون گاوی را طی سال‌های طولانی داشته و با توجه به حوزه جغرافیایی، کشور ما گاهی از منطقه شرق و گاهی غرب درگیر ‌شده است.
دستور گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی 10 سال گذشته، سال 87 ریشه‌کنی طاعون گاوی را در کشور اعلام کردیم و در سال جاری سازمان بهداشت جهانی دام برای 198 کشور اعلام این ریشه‌کنی را داشت.
وی تأکید کرد: این نشان‌دهنده نقش دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌هاست و از طرفی نیز حساسیت کار را نشان می‌دهد که با توجه به شرایط منطقه باید مراقب بوده و سیستم مراقبت ما فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد تا شاهد نباشیم این بیماری بروز کند و مقدمه‌ای شود تا در زمینه بیماری‌های مختلف برنامه ریشه‌کنی را دنبال کنیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان با تقدیر از خدمات مدیرکل سابق دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: دکتر امیدواریان طی چند سال مسئولیتی که در دامپزشکی استان قزوین داشت جزو مدیران پرتوان دامپزشکی کشور بود و تلاش‌های بسیاری در قزوین که از استان‌های قطب صنعت دامپروری کشور محسوب می‌شود، داشت و رفتن وی نیز بنا به تقاضای خود ایشان برای اقامت در استان قم است.
وی یادآور شد: دکتر علوی مدیر جدید نیز سابقه طولانی مدیریتی در اردبیل دارد و ان‌شاءالله همدلی و هماهنگی که در مجموعه دامپزشکی استان وجود داشت، ادامه یابد.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه