کد خبر: ۶۰۴۰۵
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با نماینده وزیر دفاع در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر آراسب دباغ‌مقدم» می‌گوید: اخیراً سپاه پاسداران برای بورسیه‌ی دامپزشکی اقدام کرده که افراد بتوانند مثل سابق، از خود دانشگاه و از بدو ورود به کنکور بورسیه دامپزشکی بگیرند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ «نیروهای مسلح یکی از جاهایی است که دامپزشکان می‌توانند جذب آن شوند و بدون نگرانی از تعدیل نیرو، آینده شغلی خوبی داشته باشند»؛ این را نماینده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی به حکیم مهر می‌گوید.

 «دکتر آراسب دباغ‌مقدم» تصریح می‌کند: «نیروهای مسلح معمولا به طور سالانه اطلاعیه استخدام را اعلام می‌کنند و دامپزشکان می‌توانند در هر کدام از سازمان‌هایی که اعلام استخدام می‌کند، جذب شوند؛ ضمن اینکه اخیرا سپاه پاسداران برای بورسیه‌ی دامپزشکی اقدام کرده که افراد بتوانند مثل سابق، از خود دانشگاه و از بدو ورود به کنکور بورسیه دامپزشکی بگیرند.»

وی می‌افزاید: «کسی که وارد نیروهای مسلح می‌شود، قطعا باید آموزش‌های نظامی را ببیند. علاوه‌بر آموزش نظامی، یک‌سری آموزش‌های تخصصی دامپزشکی هم وجود دارد که بیشتر در امور بهداشت و پیشگیری و از میان مسائلی است که شاید در دانشگاه‌ها با این روندی که ما داریم، کمتر تدریس می‌شود.»

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، دامپزشکان در نیروهای مسلح چه نقش‌هایی را ایفا می‌کنند؟

ضمن عرض سلام. به‌عنوان نماینده نیروهای مسلح در نظام دامپزشکی هفته دامپزشکی را به همه همکاران خودم تبریک عرض می‌کنم. دامپزشکان در نیروهای مسلح در موقعیت‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. یک بخش آن که وظیفه اصلی آنها هم به شمار می‌رود و عموما در بدنه وزارت دفاع جای می‌گیرد، بخش دامداری‌ها و مرغداری‌های وابسته به وزارت دفاع و نیروهای مسلح است که در پادگان‌ها به «جهاد خودکفایی» معروف است. استخرهای پرورش ماهی، مراکز نگهداری از سگ‌های نگهبان در نیروی زمینی و هوایی؛ همچنین اسب‌داری‌ها و باشگاه سوارکاری در چند نقطه کشور از جمله موارد ارائه خدمت دامپزشکان است. لذا یک بخش از فعالیت دامپزشکان در نیروهای مسلح در حوزه بهداشت، سلامت و مبارزه با بیماری‌های دامی است که یکی از وظایف اصلی دامپزشکان است.

بخش دوم فعالیت دامپزشکان در نیروهای مسلح در امور بهداشت و طب پیشگیری انسان است که این بخش منطبق‌بر وظایفی است که سازمان بهداشت جهانی از دامپزشکان انتظار دارد. به خصوص با توجه به تحصیلات تخصصی که در زمینه بهداشت مواد غذایی، بهداشت عمومی و همچنین در زمینه اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری‌ها، مبارزه با زئونوزها، مبارزه با حشرات و ناقلین بیماری و بیماری‌ها انگلی و میکروبی و... دارند. این یک بخش از وظایف دامپزشکان در زمینه سلامت انسان است که خوشبختانه به شکل پررنگ انجام می‌شود اما ممکن است کمتر دیده شود. شاید تصور همگان از قشر دامپزشک، صرفا فعالیت در حوزه درمان بیماری‌های دام باشد اما با توجه تحصیلات تخصصی دامپزشکان چه در دوره‌های عمومی و چه در دوره‌های تخصصی، این بخش‌ها را نیز به خوبی انجام می‌دهند و موفق هستند.

بخش دیگری از وظایف دامپزشکان نیز در رابطه با تیم‌های کنترل مواد غذایی است. همان‌طور که می‌دانید در نیروهای مسلح مقدار زیادی از فراورده‌های دامی از گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌‌مرغ، انواع و اقسام فراورده‌های دامی مثل عسل، کره، پنیر، شیر و لبنیات به طور روزانه مصرف می‌شود که نظارت و کنترل این بخش در قالب تیم‌های کنترل مواد غذایی بر عهده دامپزشکان است.

در نهایت یک گروه کوچک‌تر هم اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتش، سپاه و دانشکده پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی مشغول تدریس و تحقیق هستند. این افراد معمولا از میان کسانی هستند که در زمینه‌های مختلف علوم پایه پزشکی و بهداشت تخصص دارند.

حکیم مهر: پس می‌توان گفت که نیروهای مسلح دامپزشک مختصص هم جذب می‌کند؟

بله، دامپزشک متخصص در بدنه نیروهای مسلح وجود دارد. البته که جذب نیروهای مسلح بیشتر از میان دامپزشکان عمومی است اما بعدا که این افراد وارد ارتش یا نیروهای مسلح می‌شوند، بسته به نیازی که وجود دارد، به کار گرفته می‌شوند؛ در واقع الزاما این نیست که همه دامپزشکان متخصص باشند اما جایی که نیاز باشد و خصوصا بیشتر در زمینه‌های بهداشت، نیروهای مسلح حمایت می‌کند.

حکیم مهر: به این معنا که نیروهای مسلح در جاهای مورد نیاز، اقدام به تربیت دامپزشک می‌کند؟

نیروهای مسلح اقدام به تربیت دامپزشک نمی‌کند و دامپزشکان مورد نیاز را از میان فارغ‌التحصیلان جذب می‌کند. وقتی دامپزشکان وارد نیروهای مسلح می‌شوند، برخی دوره‌ها بر اساس آنچه نیاز است، به آنها آموزش داده می‌شود.

حکیم مهر: مثلا چه آموزش‌هایی؟

مثلا آنها آموزش نظامی هم می‌بینند به‌عنوان اینکه در بدنه نیروهای مسلح هستند. کسی که وارد نیروهای مسلح می‌شود، قطعا باید آموزش‌های نظامی را ببیند. علاوه‌بر آموزش نظامی، یک سری آموزش‌های تخصصی دامپزشکی هم وجود دارد که بیشتر در  امور بهداشت و پیشگیری و از میان مسائلی است که شاید در دانشگاه‌ها با این روندی که ما داریم، کمتر تدریس می‌شود. نیروهای مسلح در این حوزه دید اجرایی‌تری دارد. آیین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌هایی دارد که در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود و لازم است بعد از اینکه دامپزشکان جذب می‌شوند، با این آیین‌نامه‌ها، مقررات و بخش‌نامه‌هایی که در ارتباط با بهداشت و پیشگیری هست، با بیماری‌های بومی مناطق و بیماری‌های رایج کشور بیشتر آشنا شوند. درواقع هم حالت بازآموزی دارد و هم نوآموزی. این دوره‌ها به صورت سالانه تکرار می‌شود. حداقل آن این است که این آموزش‌ها چندین روز در فارم تکرار می‌شود تا دامپزشکان با مسائل و مشکلات روز هم آشنا شوند و بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حکیم مهر: در حال حاضر چه تعداد دامپزشک در نیروهای مسلح داریم؟

به قدر کافی داریم. به عبارت دیگر خوشبختانه تعداد قابل توجهی دامپزشک در نیروهای مسلح و در چهار بخش ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع داریم که مشغول کار و خدمت هستند.

حکیم مهر: دامپزشکان علاقه‌مند چطور می‌توانند استخدام نیروهای مسلح شوند؟

نیروهای مسلح معمولا به طور سالانه اطلاعیه استخدام را در حوزه هریک از این نیروها اعلام می‌کند و دامپزشکان می‌توانند در هر کدام از سازمان‌هایی که اعلام استخدام می‌کند، جذب شوند. ضمن اینکه اخیرا سپاه پاسداران برای بورسیه دامپزشکی اقدام کرده که افراد بتوانند مثل سابق، از خود دانشگاه و از بدو ورود به کنکور بورسیه دامپزشکی بگیرند.

حکیم مهر: لطفا جزئیات جذب و نحوه برگزاری آزمون و همچنین شهرهایی که اقدام به جذب می‌کنند را بفرمایید. آیا امتحان ورودی صرفا علمی است یا به صورت علمی و عملی برگزار می‌شود؟

شهرهایی که نیازمند جذب دامپزشک در نیروهای مسلح هستند، هر سال تغییر می‌کنند و ثابت نیستند. این شهرها بسته به نیازی که در یگان‌های ارتش، سپاه یا نیروی انتظامی هستند، تغییر می‌کنند. در مورد وزارت دفاع شاید شهرهایی بیشتر اقدام به جذب کنند که دارای دامداری و... هستند. امتحان ورودی یک امتحان عمومی است که همه آنها دارند. امتحان تخصصی هم تا آنجا که من می‌دانم فقط ارتش دارد. یعنی علاوه‌بر امتحان عمومی، امتحان تخصصی هم دارد.

حکیم مهر: چه توصیه‌ای برای دامپزشکانی دارید که علاقه‌مند به خدمت در نیروهای مسلح هستند؟

چیزی که می‌توانم به صورت کلی بگویم این است که نیروهای مسلح یکی از جاهایی است که دامپزشکان می‌توانند جذب آن شوند و آینده شغلی خوبی داشته باشند. خدمت در نیروهای مسلح یک شغل باثبات است و نگرانی‌های فعالیت در بخش خصوصی مثل تعدیل نیرو و... را ندارد. در نیروهای مسلح امنیت شغلی برقرار است و بسته به سازمانی که فرد جذب آن می‌شود، مزایای خاص خود را دارد که در آگهی استخدام قید می‌شود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
3
2
سوالی که مطرح می شود این هست که چرا با دامپزشکان به صورت نظامی باید خدمت کنند ولی پزشکان با لباس شخصی؟؟
و سوال دوم اینکه چرا دامپزشکان به صورت افسر استخدام می شوند ولی پزشکان و پیرا پزشکان به صورت کارمندی ؟؟؟
چرا این همه تبعیض ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
بنده دامپزشک نظامی ارتش هستم و با لباس شخصی تردد میکنیم.
در ارتش دامپزشک کارمند هم زیاد داریم . بستگی به نیاز ارتش جذب کارمند یا نظامی جذب میشه
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
بنده که هرجا دامپزشک نظامی دیدم به صورت افسر استخدام شده و بنده که خدمت سربازی در ارتش بود خودم به عینه تبعیض رو دیدم حتی دامپزشکان رو علاوه بر اینکه در گاوداری شیفت میدادند به صورت افسر نگهبان هم می نوشتند و حق اعتراض هم نداشتیم
بنده تو آموزش هم که بودیم فقط دامپزشکان رژه میرفتن و پزشکان و دندان ها معاف بودن
و حتی بعد آموزش فقط دامپزشکان پوتین و لباس نظامی می پوشیدند و حتی کادر دامپزشک رو هم به اجبار می گفتند که پوتین بپوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
میتونید بگید کدوم سال خدمت سربازی رفتید؟ زمان شاه بوده شاید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ببخشید؛وزارت دفاع درنظام دامپزشکی!،به چه منظور،نماینده داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
با سلام و احترام،
ایشان نماینده صدها دامپزشک و پیرادامپزشک خدوم شاغل در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
با سلام
سالهاست که پیگیر فعالیت دامپزشکان ارتش در بیرون از ارتش هستم.
اما بی تدبیری مدیران اداره کل دامپزشکی مانع این کار میشود .............
و ما با حقوق بخر و نمیر ارتش باید بسازیم
...............
حتی راضی هستند شرکت ها فاقد مسئول فنی باشند تا یه دامپزشک ارتشی
متاسفم برای این طرز فکر
یک پزشک ارتشی میتونه صد جا فعالیت کنه ولی دامپزشک نه ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
خود کارمندهای اداره کل هم حقوقشون مثل شماست و اجازه فعالیت ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
بله شما راس میگی.حقوق ما فقط پول بستنی کارمندهای اداره کل هم نمیشه. فامیلمون تو اداره کل هست. بیا خونه زندگیشو ببین. کاخ نیاورانه.
الکی خودتونو به ......... نزنین. همین شماها هستید که .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
من دامپزشک دولتی رسمی هستم ۴ میگیرم، حالا پول بستنی و خونه ی فامیل شما ماجراش چیه که به کل کارمندان ادارات دامپزشکی نسبت میدید نمیدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
4
اقای دکتر دباغ
.....................
به فکر اشتغال دامپزشکان ارتشی هم باشید
حتی به صورت پاره وقت
با حقوق ۴میلیونی ارتش الان کسی نمیتواند زندگی بچرخاند
شما نماینده ما در سازمان دامپزشکی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
در عوض بیمه، حکمت کارت، خانه سازمانی و ویلا تابستاتی با قیمت مناسب دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
خونه سازمانی که ۱۰سال باید تو صفش بشینی اونم چی ساخت زمان شاه.
حکمت کارتی که ماهی ۶۰ تومن شارژ میشه
بیمه ای که به درد .......... هم نمیخوره. یه دارو میگیری میگه آزاد حساب میشه.
ویلای تابستونی؟ ....... برو اول تحقیق کن بعد بیا ........ بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
مشهد .نوشهر تبریز .اصفهان. گرگان .مهان سرا نداره ارتش؟بیمه ارتش از تامین اجتماعی پول دارو بیمارستان ارزون تر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
ارتش همه جا مهمونسرا داره.
ولی اصلا رسیدگی نمیکنن.
بنده ۱۵ساله تو ارتشم یه بار رفتم مهمون سرا ساس بدنمو سوراخ سوراخ کرد.
عمرا دیگه برم.
شمام اگر خواستی تلفن خودتو بزار برات هماهنگ میکنم. هر شهری خواستی با خانواده برو مهمونسرای ارتش لذتشو ببر. ما بخشیدیم به شما
دکتر متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
2
4
سلام پس خانم ها چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
تو بخش خصوصی زیر فی کار کردین راضی نشدین
اینجا هم بیایین زیر فی کار کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
همین خانوما بودن که از وقتی پاشون وا شد ....... زدن به این رشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
خانم محترم این رشته رو به فنا دادین با این محدودیتهای شخصیتون و معیارهای عجیبتون برای کار.حالا ارتش بهتون بگه باید هفته اینده بری جنوب دوماه بمونی میتونی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
3
اقای دکتر دباغ مقدم به معنای واقعی کلمه بزرگ و حامی دامپزشکان نیروهای مسلح بوده و هستند.از نظر علمی که واقعا افتخار ما هستند . تا حالا هم نشده ایشون بذاره پزشکی بخواد به دامپزشکی زور بگه. شنوای حرفها و درد دلهای همه دامپزشکا بوده و هستن.
کاش مثل ایشون در اداره کل دامپزشکی یا اموزش دامپزشکی هم بود.
ذامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
3
با سلام
بنده دامپزشک بودم در ارتش 5ساله بیرون زدم
هر کسی تحمل پذیری داره و تحمل حرف داره بره
............................
هیچ کار فیزیکی انجام نمیدی
همه راه ها برو وقتی به بن بست خوردی بیا ارتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
دقیقا.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
1
2
با سلام.وضع دامپزشکان جز تعداد محدود و معدود ........ اصلا در نیروهای مسلح از جمله ارتش اصلا خوب نیست و مراعات تحصیلات و تخصص ایشان نمیشود و یک تکنسین ارجح به صد دامپزشک میباشد ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
مگه کسی باید مراعات شما رو بکنه؟! اومدی ارتش برادر من باید کاررر بلد باشی و کارررر کنی .خسته نشی یه وقت؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
شما سلسله مراتب رو در نیروهای مسلح در نظر نگرفتی .ضرایبی برای گرفتن پست و گرفتن دستمزد هست .سابقه فرد در کنار رشته تحصیلی با در نظر گرفتن ارتباط و اهمیت رشته تحصیلی و همچنین اقدامات شاخص عملیاتی و ترفیعات درجه .قرار نیست چون شما دکتر هستی از ابتدا با درجه بالا و پست بالا و دستمزد بالا استخدام بشی .نیروی مسلح مقررات خودش رو داره. گاهی یک گروهبان با اقدامات شاخصی که در عملیات انجام میده ترفیع درجاتش بسیار بیشتر از بقیه میشه به طبع احترامش و دستمزدش و جایگاهش هم فرق میکنه .در کل به عملکرد خودتون بستگی داره
باتجربه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
2
بنده 2 بار پیاپی بعنوان دکتر دامپزشک در آزمون استخدامی ارتش شرکت کردم. بعنوان یک باتجربه در این زمینه بد نیست دو نکته را به اطلاع دوستان برسانم
1. آزمون عمومی کل کشور در تهران برگزار میشه و اصلا اهمیتی نداره و همه قبول رو قبول میکنند. فقط میخوان بدانند کی میاد کی نمیاد.
2. آزمون تخصصی هم برای رسمیت بخشیدن به ترتیب مراحل استخدامیست وگرنه اصلا آن نیز اهمیتی برای جذب در ارتش ندارد. منتها هنگام آزمون تخصصی که در تهران در پادگان حر در میدان حر برگزار میشه صرفاً برای تشخیص خودی از غیرخودی هستش. خودی به معنای اینکه بدانند آیا خانواده نظامی هستی یا خانواده ایثارگر. اگر متقاضی خانواده شهید یا خانواده جانباز باشد یا اینکه برادر خواهر پدر مادر حقوق بگیر نیروهای مسلح (وزارت دفاع، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه) باشند 100% حتی در صورت بیسواد بودن جذب خواهند شد.
اما اگر امتیازات فوق را نداشته باشید و داوطلب آزاد باشید حتی در صورت کسب بالاترین نمره در بخش های علمی، تخصصی، حفاظت اطلاعات، تربیت بدنی، تست پزشکی و گزینش... قطعاً شما جذب نخواهید شد و هیچ راه اعتراضی هم به شیوه برگزاری آزمون نخواهید داشت.
بنده خودم دو مرتبه این راه رو رفتم و بالاترین نمره علمی رو هم کسب کردم ولی افسوس که بدلایل بالا هر دو بار پذیرش نشدم...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
اقای باتجربه شما سربازی کجا بودی؟
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
سلام اقای با تجربه داری ذهن مردم رو منحرف میکنی.بنده فرزند یک خلبان ارتش هستم خود من رو به خاطر نیم نمره ضعف بینایی در ازمون خلبانی مردود کردن . جنابعالی میگی میان مرحله اول همه رو قبول میکنن که ببینن کی میاد کی نمیاد؟! مگه بیکارن یا هزینه اضافه دارن؟! کسانی که از شما گزینش به عمل آوردن ختم این کار هستن میزارن شما اسمون و ریسمون ببافی از وسط حرفهات نکاتی رو بیرون میکشن که اصلا ارتباطی با سوال نداره. فقط نمره علمی رو نگاه نمیکنن.
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
2
و درباره ارجحیت فرزندان نیروهای مسلح البته بدون ایراد گزینشی چنتا نکته بگم شما خودت کلاه خودت رو قاضی کن .در زمان ارجنت به شما میگن با زن و بچه بلند شو برو فلان شهر یک سال بمون . بنده در 8 شهر مختلف و داخل 11 تا خونه مختلف سازمانی بزرگ شدم از جنوب بگیر تا غرب و تهران .شما میتونی این مدلی زندگی کنی ؟ زن و بچت میتونن؟ درسته ارتش امکانات داره خونه سازمانی امریکایی ساز و آجر قرمز انگلیسی ساز که بعد از 40 سال هنوز کاملا سالمه حتی دستگاه اشغال خورد کنش و ترش شوتینگش که مجبور نباشی زباله هارو خودت ببری دم درب منزل. داخل خونه های افسران ارشد یک سوییت کامل بود با درب جدا که بهش میگن سوییت( گماشته ) یا سوییت مستخدم که البته بعد از انقلاب دیگه گماشته در خونه ها نیست.باشگاه افسران داره که غذاش به نسبت بیرون ارزونتره .مدرسه و مهد کودک خودش رو داره باشگاه ورزشی خانواده پرسنل داره.راننده شخصی و خودرو سازمانی و پلاژ تفریحی در پایگاههای جنوبی و شمالی کشور برا ورزشهای آبی پرسنل و خانوادشون.بلیت هواپیمای خیلی ارزانتر برای پرسنل فنی و رایگان برای خانواده کادر پرواز شکاری و ترابری. در اصفهان و شیراز پلاژ تفریحی دریاچه سد برا پرسنل هست.تقریبا در تمام استانها مهمانسراهایی یک شکل داره به اسم هتل ستاره که هتل های سه طبقه بسیار بزرگی بودن که از بالا شبیه آرم بنز هستن و هتل هایی به نام (بیو کیو) مخصوص پرسنل مجرد و البته هتل ارشد که امکانات بسیار خوبی داره برای افسران ارشد .ماها به دیسیپلین ارتش عادت کردیم .اینکه درباره جزییات شغل پدرمون حرفی نزنیم .اینکه تحت هر شرایطی به مافوق احترام بزاریم حتی اگه یه دیپلمه باشه(دقت کن) .اینکه زیاد سوال نپرسیم .(در ارتش عدالت لزوما به معنی مساوات نیست) .کسی نمیپرسه (چرا من) یا (چرا اون) ؟ببخشید من فقط دیده های شخصیم رو نوشتم که کمی دیدتون واقعی تر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
خوب اون بنده خدا هم که همین رو گفت ،چرا آسمون و ریسمون بهم مییافی پس ارجحیت فرزندان نظامی و سهمیه دارها واقعی هست خوشت میاد بحث کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
بله برادر ارجحیت( دلیل ) داره.دلایل رو بخون لطفا و بیطرف قضاوت کن .منم برای ایشون دلیل اوردم و کمی توضیحات دادم که فکر نکنه همه دنیا دست به یکی کردن که ایشون استخدام نشه!! ضمنا شما هم که داری وارد بحث (چرا من ) و (چرا اون) میشی که. بیخیال دوست خوبم
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
1
0
خدمت سربازی بنده در پادگان رجایی کرمانشاهه (مرزبانی نیروی انتظامی) و تبعیضی که در حق بنده شده فک نکنم برای دامپزشک دیگری شده باشه. من رو گذاشتن دژبان پادگان! و فرمانده بهداری پادگان هم اصلا دامپزشکا رو قبول نمیکنه و الان سه ماهه که دارم پست میدم. نامه نیاز هم از بیمارستان ناجا اوردم ولی باز هم با انتقالم موافقت نمیکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
1
0
سلام
با لیسانس علوم دامی هم میشه ثبت نام کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
منکه بیت رهبری بودم.با لباس شخصی و کلی عزت و احترام.درجمم ستوان یک بود.البته من متخصص دامپزشکی هستم نمی‌دونم ربطی داشت یا نه.
نظر شما
ادامه