کد خبر: ۶۰۵۸

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اجرای طرح توسعه خدمات بهداشتی دامهای روستایی و عشایری طی سال‌های 89 و 88 بیش از 80 میلیون و 36 هزار عملیات واکسیناسیون واحدهای دامی در سطح کشور انجام شد.
دکتر سید محسن دستور با بیان این خبر افزود: این فعالیت‌ها در بخش‌های عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز و هاری بر روی دام‌های گوسفند و بز، گاو و گوساله و سگ اجرا شده است.

به گفته وی، طرح توسعه خدمات بهداشتی دام‌های روستایی و عشایری با هدف ارتقای خدمات رسانی به مناطق محروم و عشایری در قالب خدمات بهداشتی – درمانی در سطح کشور اجرایی شد.

رئیس سازمان دامپزشکی ارتقاء پوشش ایمنی دام‌های حساس در مناطق روستایی و عشایری و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، کاهش هزینه‌های تولید ناشی از کاهش بار میکروبی بیماری‌های دامی در مناطق یاد‌شده و کمک به انگیزه عدم مهاجرت، حفظ و ارتقا بهداشت عمومی در جوامع روستایی و عشایری را از اثرات مثبت اجرای طرح توسعه خدمات بهداشتی دام‌های روستایی وعشایری ذکر کرد.

به گفته وی در طی این دو سال، عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی در گوسفند و بز در سطح 51 میلیون و گاو و گوساله در سطح 15 میلیون انجام شد که به ترتیب 24 و 7 میلیون از این میزان در سال 1389 صورت گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز در سطح حدود 11 میلیون گوسفند و بز خبر داد و گفت: طی این سال‌ها 2 میلیون و 131 هزار عملیات واکسیناسیون در دام‌های گاو و گوساله انجام شده است.

دکتر دستور اظهار داشت: در سال‌های 88 و 89  ، 215 هزار و 665 عملیات واکسیناسیون علیه بیماری هاری در واحدهای دامداری سنتی و صنعتی کشور انجام شد.

 

نظر شما
ادامه