کد خبر: ۶۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، از ابتلای 154 نفر به تب کریمه کنگو و مرگ 26 نفر از مبتلایان به این بیماری در کشور خبر داد.
دکتر محمدرضا شیرزادی اظهارداشت: در سال گذشته 154 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور ثبت شد که 111 مورد آن در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با اشاره به 11 مورد مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان، افزود: این بیماری از طریق کشتار غیربهداشتی دامهای آلوده منتقل می شود.

شیرزادی با بیان اینکه انتقال این ویروس توسط کنه به دامها منتقل می شود، ادامه داد: این بیماری در انسان از طریق ذبح غیرمجاز و غیربهداشتی دام آلوده و از طریق خون و ترشحات حامل ویروس منتقل می شود و حتی از انسان به انسان نیز قابل انتقال است.

رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو در فصول بهار و تابستان شیوع بیشتری دارد، در ارتباط با ورود دامهای زنده به کشور گفت: چون واردات دامها زیر نظر دامپزشکی است، موارد ابتلا به این بیماری در این قبیل دامها کمتر است.
 
خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
اگر این اتفاق در زمان رئیس قبلی سازمان میافتاد چقدر آب و تاب داشت وحالا چقدر بی اهمیت از کنار آن میگذرند مدیر محترم حکیم مهر شما که فرموده بودید خوش بود گر محک تجربه آید به میان پس چی شد اعتماد به تجربه!
نظر شما
ادامه