کد خبر: ۶۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مزرعه پشتیبان تولید مرغ استاندارد با ظرفیت ۲۸هزار قطعه در شهرستان دامغان این استان فعال است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» ابراز داشت: تخم‌مرغ‌های مرغ استاندارد تولید شده در استان سمنان به استان‌های مازندران و گلستان برای جوجه‌کشی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: واحد پرورش مرغ اجدادی در شهرستان دامغان در گذشته غیرفعال بود،اکنون به دلیل برخورداری از شرایط مناسب با ظرفیت ۲۸هزار قطعه به عنوان پشتیبان مرغ استاندارد فعالیت خود را از سر گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ایجاد مزرعه پشتیبان مرغ استاندارد با هدف احیای نژاد مرغ آرین در این استان با هدف خودکفایی و تامین امنیت غذایی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون اجرای طرح مزرعه پشتیبان مرغ استاندارد در شرق استان سمنان در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وی یادآور شد: مرغ استاندارد علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد دارای شرایط خاص و سخت‌گیرانه قرنطینه برای پرورش است و باید از هرگونه آلایندگی مانند آلایندگی صنعتی و آب و هوایی دور باشد.

حسینی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات و روند اداری کار، وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار اجرای طرح مزرعه پشتیبان مرغ استاندارد در شرق استان سمنان وارد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ایران  جزو معدود کشورهای جهان است که به فناوری تولید مرغ استاندارد از گذشته دست یافته است و توجه دوباره به این موضوع کمک‌کننده در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید است.
هر مرغ حدود ۱۳۰ قطعه تخم می‌گذارد و ۱۰ هزار مرغ استاندارد در دوره پرورش حدود یک میلیون جوجه تولید می‌کند که جوجه‌های تولیدی از این نوع مرغ‌ها، مرغ اجدادی نام دارند.

به جمعیتی از موجودات که بتوانند با همدیگر زندگی کنند و همه صفات ژنتیکی خود را به نسل های بعدی منتقل کنند، لاین (استاندارد) گفته می شود؛ تولید مرغ لاین عالی‌ترین سطح فناوری در صنعت طیور است که از آن مرغ‌های «اجدادی» سپس مرغ «‌مادر» و در نهایت مرغ های گوشتی و تخم‌گذار تولید می‌شود و همه ویژگی های ذاتی مرغ از جمله میزان بازدهی آن به مرغ لاین بر می گردد.

از هر مرغ استاندارد حدود ۴۰ قطعه مرغ اجداد و از هر مرغ اجداد ۸۰ قطعه مرغ مادر و از هر مرغ مادر ۱۲۰ قطعه مرغ گوشتی تولید می شود؛ به عبارت دیگر از هر یک مرغ استاندارد دستکم بیش از ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
1
منظور از مرغ استاندارد ، مرغ لاین آرین هست؟
نظر شما
ادامه