کد خبر: ۶۱۹۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

 مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در دیدار با اعضای اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور استان اظهار کرد: نهایت مقصود و هدف ما و تولیدکنندگان بایستی سلامت غذا باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر جواد اعلمی» گفت: هم سلامت دام و هم سلامت انسان در زمینه غذا وابسته به فعالیت کارخانجات خوراک دام و طیور است و فعالیت های شما در دو بخش سلامت و ثبات اقتصادی قابل تقدیر است.

وی افزود: گاها دستورالعمل هایی وجود داشته که دست و پاگیر بوده که اصلاح چنین مواردی در دست اقدام است.

او از ضرورت بروز بودن دانش مسولین فنی بهداشتی دامپزشکی در کارخانجات خوراک دام و طیور یاد کرد و گفت: استمرار جلسات و موضوعات مورد بحث اولویت بندی شوند تا در دیدارهای بین ما و شما پیگیری و حل و فصل شده تا در جهت رونق و جهش تولید، گام های اساسی در این بخش برداشته شود.

اعضای اتحادیه کارخانجات اتحادیه خوراک دام و طیور نیز در این دیدار با اشاره به نقش موثر دامپزشکی در کیفیت و کمیت تولیدات اذعان داشتند با فرآوری کردن بهداشتی نهاده ها می توانیم وابستگی به نهاده را کاهش دهیم.

«دکتر احمد سلحشور» عضو اتحادیه یادشده در این جلسه گفت: لزوم مطالعه جدی روی نژاد مرغ آرین برای بهبود تولیدات در حوزه طیور ضروری است و ما آمادگی ۱۰۰ درصد برای همراهی با اداره کل دامپزشکی استان در حوزه های مربوطه را داریم.

«مهندس حسن زاده» دیگر عضو این اتحادیه نیز در این جلسه گفت:  به حل مشکلات کارخانجات خوراک دام با حضور دامپزشکی خوشبین هستیم و معتقدیم که حضور دامپزشکان در کارخانجات خوراک دام برای افزایش کمی و کیفی تولید ضروری است.

«احمد کافی»، رییس اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور استان نیز یادآور شد: بیش از ۸۰ کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت ۸۰ میلیون تن در سال با بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۵۰۰۰ نفر مستقیم و ۱۷۰۰۰ نفر غیر مستقیم در استان فعال هستند و استان به لحاظ کمی و کیفی طی سنوات گذشته جزو رتبه های اول و دوم کشور بوده است.

وی یادآور شد علیرغم تمام ظرفیت های موجود، خام فروشی نهاده ها گریبانگیر ما شده که  همین امر سبب خروج بی رویه ارز شده است لذا خواستار متوقف شدن خام فروشی هستیم.

«سالارپیشه» دیگر عضو این اتحادیه نیز ضمن لزوم تعامل حداکثری بین تشکل متبوع خود و اداره کل دامپزشکی استان یادآور شد: حضور نمایندگان تشکل ها در تصمیم گیری هاضرورت دارد لذا این درخواست را از دامپزشکی استان داریم در تمامی جلسات مرتبط، نمایندگان اتحادیه نیز جهت ارائه نظر کارشناسی حضور داشته باشند.




 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Slovenia
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
4
3
من فقط یه پرسش دارم
" معتقدیم که حضور دامپزشکان در کارخانجات خوراک دام برای افزایش کمی و کیفی تولید ضروری است "

اینی که فرمودین یعنی چی؟
الان مسول فنی کارخانه خوراکی که من میشناسم سال گذشته فارغ التحصیل شده و اصلا ذرت و سویا ندیده بوده چه برسد به ویتامین و مواد معدنی
خب حضور ایشان چه تاثیر مثبتی در بهبود کیفی و کمی کارخانه خوراک دارد؟

شما با این کارهاتون فقط ارزش و شخصیت دامپزشکان را در کارخانه ها پایین اورده اید

باید برای مسیولین فنی دوره های کاربردی مرتبط بگذارید تا صلاحیت فعالیت در کارخانه یا هر فیلد دیگه رو داشته باشن.
زور چپون کردن شون در مراکز مختلف بدون اینکه اشنایی و توانایی داشته باشن هم ارزش دامپزشک میاره پایین هم سودی برای کارخانه و سایر مراکز نداره و در نهایت بهبودی در کیفیت خوراک نهایی هم ایجاد نخواهد کرد
پاسخ ها
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
واقعا این کامنت ی دامپزشک نوشته؟!
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
بله حضور یه دامپزشک ضروریه، حتی اگه تازه فارغ‌التحصیل شده باشه،
چون یاد گرفته نباید به حیوان کنجاله نامرغوب داد،
بهش یاد دادن اگه ذرت کپک زده بدی به مرغ چه بلایی سرش میاد
تعهد داده وقتی تو خوراک نیمچه گوشتی میخوان بیشتر از حد مجاز تخم پنبه بزنن جلوشونو بگیره حتی اگه تخم پنبه ندیده باشه
مهم اینه که یه قوانین دامپزشکی خونده و یه تعهد داده و قانونگذار فهمیده که کارخونه دار به هیچ چیز جز پول فکر نمیکنه...
شما هم میبینی از خیلی از همکارا عقب تر هستین بابت اینکه که از علم دامپزشک استفاده نمیکنی...
دامپزشک
| Spain |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
برادر کارشناس
به عنوان دامپزشکی که پانزده ساله برای کارخانه های خوراک فرمول نویسی می کنم با قاطعیت میگم که شما کارخونه اصلا ندیدی که فکر می کنی مسؤل فنی اجازه مصرف ذرت کپک زده و کنجاله تخم پنبه نمیده
بنده هم جایگاه شغلیم خوبه هم درامدم فقط ناراحتم که چرا باید با دامپزشکان تازه فارغ‌التحصیل مصاحبه کنم در حالی که هیچ شناختی از کارخانه خوراک ندارن و دنبال یه حقوقی هستن و از خداشون هست کارخونه بگه دیر بیا زود برو
بدتر از همه اینکه دو سه ماه کار می کنن بعد میزارن میرن یه جای دیگه که حقوق بهتری بده
یعنی حتی مسولیتی نسبت به قرار دادی هم که بستن ندارن

اینکه میگم باید سازمان دامپزشکی حتما اموزش های مرتبط به مسولین فنی بده تا با دست پر و وقار کاری وارد کار بشن انقدر برای شما غیرقابل فهم بوده که اینجوری چشمهاتون بستین و روضه نوشتین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
6
1
نه خداییش چهار تا دونه سویا و ذرت و با یه درصد خاص قاطی کردن و یه ذره ریز مغزی بهش زدن الان به پسر دبیرستانی خودمم بدم بگم این مقدارش و اینم فرمولش بابا جون قاطی کن من برم از جایی تا بیام چه نیازی به وجود دکتر دامپزشک داره لطفا توضیح دهید .
مثلا چهار تا نمونه بخوام بگیرم بدم آزمایشگاه تا نتایج تکمیلیش بیاد چه احتیاجی به دکتر دامپزشک داره . زا مثلا تشخیص آفلاتوکسین دان و غیره چه نیازی به دکتر دامپزشک داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تو که نمیدونی هیچی . در شرایط بد نگهداری و تولید خوراک دام انواع بیماری های قارچی به وجود می آید که برای زنان باردار بسیار خطرناک است مثل افلاتوکسین و ... و هزاران مورد دیگه اگ میخی بدونی باید بری شش سال تو دانشگاه درس بخونی . شما فقط پول بلدیه بشمارید و سلامت جامعه براتون مهم نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
بعدا میفهمی
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
اگه شما بخوای برای پول بیشتر سویا کپک زده بزنی، کی باید جلوتو بگیره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
دوستانی که میگن نیاز به دامپزشک در کارخانه خوراک نداریم به شدت ضعف سواد و عدم شناخت از جایگاه دامپزشک دارند. دوست عزیز تکنولوژی کیفیت و نوع فراوری در جیره در حال پیشرفت هست و در کنار یک نیروی علوم دامی وجود دامپزشک نیاز است مخصوصا الان که کل نظارت بهداشتی کاخانجات و سلامت محصولات به عهده دامپزشکی هست.. اگر مهم نبود روسیه در خصوص گرید بندی کاخانجات توسط دامپزشکی اصرار نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
داروییا وخوراک دام زیر بار تعرفه نظام نمیرن وقرارداد نمیبندن
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
نه خدایی مثلا مام مثل شما از روی stomach نظر بدیم چه کاری داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
حضور دکتر دامپزشک به عنوان مسول فنی بهداشتی در کارخانجات خوراک دام و طیور آبزیان ضروری است.تازه فارغ التحصیلان نیز بایستی ابتدا گرید بندی شده که چند سالی زمان می برد وبا دانش کافی وارد این چرخه شوند
نظر شما
ادامه