کد خبر: ۶۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای احداث یک کشتارگاه صنعتی نیاز است و متاسفانه به صورت مداوم با نوسانات قیمت مواجه هستیم و همین امر سبب عدم تمایل سرمایه‌گذارها شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محسن شانقی» با اشاره به وضعیت کشتارگاه اراک اظهار داشت: هم‌اکنون دو نفر برای احداث کشتارگاه صنعتی پیشنهاد داده‌اند و مراحل اولیه آنها انجام شده و یک نفر از آنها درحال بررسی شرایط است و  فرد دیگر مجوز دامپزشکی را اخذ کرده و درحال انجام مراحل بعدی بوده و متاسفانه اقدام خاصی در خصوص این موضوع انجام نشده است.

وی افزود: تمام استان‌ها به کشتارگاه صنعتی نیاز دارند، در کشتارگاه‌های صنعتی مواردی اعم از بهداشت، نظارت، ساختار و غیره رعایت می‌شود و گوشت با اطمینان خاطر وارد بازار می‌شود و مردم دغدغه‌ای در راستای سلامت گوشت ندارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی از بیماری‌ها در حالت عادی در دام مشخص نیست اما در کشتارگاه‌ها بازرسی‌های قبل و بعد کشتار دام وجود دارد و دام‌هایی که علامت‌هایی از بیماری در لاشه‌های آنها وجود داشته باشد از چرخه مصرف حذف می‌شوند و قطعا کشتارگاه‌های صنعتی بسیار مفید هستند.

شانقی با اشاره به عوامل عدم تمایل افراد برای سرمایه‌گذاری در راستای احداث کشتارگاه صنعتی در شهر اراک گفت: احداث کشتارگاه صنعتی هزینه بالایی را نیاز دارد و متاسفانه طی یک سال اخیر با افزایش قیمت تجهیزات و وسایل مورد نیاز این هزینه افزایش پیدا کرده و بیش از 70 میلیارد تومان برای احداث یک کشتارگاه صنعتی نیاز است و متاسفانه به صورت مداوم با نوسانات قیمت مواجه هستیم و همین امر سبب عدم تمایل سرمایه‌گذارها شده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی جزو استان‌های دام‌پرور کشور است و در تولید گوشت قرمز در جایگاه هفتم کشور قرار داریم و طی 11 ماهه امسال 17 هزار و 953 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار شده و از این تعداد 894 لاشه به خاطر وجود ضایعات مرضی و غیره توسط بازرسان دامپزشکی از چرخه مصرف حذف شده‌اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سر به داران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
خوب همین کشتارگاه سنتی رو بیشتر نظارت کنید
نظر شما
ادامه