کد خبر: ۶۴۴۱۸

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲ قلاده سگ تجسس جمعیت هلال احمر که در مهرماه سال گذشته مفقود شده بودند توسط پلیس آگاهی نیروی انتظامی پیدا و به هلال احمر استان تحویل داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی خوشقدم» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از  مفقود شدن ۲ قلاده سگ تجسس جمعیت هلال احمر کردستان در سال گذشته اقدامات گسترده‌ای برای یافتن آنها صورت گرفت که خوشبختانه شب گذشته نیروهای آگاهی پلیس استان در باغ های حومه سنندج آنها را شناسایی و به هلال احمر تحویل دادند.

وی گفت: پس از مفقود شدن سگ‌های تجسس هلال احمر کردستان، بلافاصله تیم آنست (آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس) استان با سه قلاده سگ اهدایی فعالیت خود را از سرگرفته و حتی یک روز هم ماموریت‌های این جمعیت با خلل مواجه نشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: در حال حاضر تیم آنست جمعیت هلال احمر علاوه بر ۲ قلاده سگ پیدا شده از سه قلاده سگ اهدایی آموزش دیده دیگر هم بهره مند بوده و با تمام توان آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی است.

وی یادآور شد: پیگیری‌های قانونی توسط جمعیت هلال احمر از طریق مبادی ذیربط در حال انجام است و به زودی خبرهای تکمیلی اعلام می شود.

در حال حاضر بیش از یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز حدود ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

 

نظر شما
ادامه