کد خبر: ۶۵۰۴۸

حکیم مهر: مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه دبرسن مجارستان گفت: دانشگاه شهرکرد از سال ۹۶ تاکنون در مجموع با ۱۵ دانشگاه در کشورهای اروپایی و آسیایی همکاری علمی و پژوهشی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محسن بهمنی» افزود: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری مشترک، تبادل استاد و دانشجو، راهنمایی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های مشترک با مدرک دوگانه، انجام برنامه‌های بازدید و اردوهای علمی برای دانشگاهیان و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و وبینارهای علمی تخصصی از جمله محورهای اصلی تفاهم‌نامه چهارساله دانشگاه شهرکرد و دبرسن مجارستان است.

وی تصریح کرد: دانشگاه دبرسن که در سال ۱۵۳۸ میلادی تاسیس شده است بر اساس رتبه‌بندی تایمز رتبه ۱۰۰۰-۸۰۰ جهان و بر اساس رتبه‌بندی QS رتبه ۶۰۰-۵۹۱ را در اختیار داد و با داشتن ۱۴ دانشکده بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بهمنی یادآور شد: دانشگاه شهرکرد هم‌اکنون با دانشگاه‌های صنعتی دانمارک، کارلتون کانادا، علوم زندگی پوزنان لهستان، اسلامی رادن فتح اندونزی، لیوبیانا اسلونی، هامبورگ آلمان، اکسترامادورا اسپانیا، کشاورزی فیصل‌آباد پاکستان، لورن فرانسه، الگرو پرتغال، هانک بانگ کره‌جنوبی، رن ۱ فرانسه و نانجینگ فورستری چین و همچنین دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف همکاری‌های علمی و پژوهشی دارد.

وی در ادامه امضا تفاهم‌نامه همکاری با یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور هند را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد عنوان کرد و گفت: حوزه‌های دامپزشکی و علوم انسانی به ویژه حقوق محور اصلی این تفاهم‌نامه را تشکیل خواهد داد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد درباره اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه‌های همکاری این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های آسیایی و اروپایی را اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان تبادل دانشجو و استاد محدود شده است اما اجرای برنامه‌های مشترک تحقیقی و پژوهشی همچنان ادامه دارد و می‌توان گفت نزدیک به ۶۰ درصد مفاد تفاهم‌نامه‌ها در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، هشت هزار دانشجو در ۲۱۰ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند و این نهاد علمی دارای هشت دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی، فنی و مهندسی، علوم، ریاضی، دامپزشکی، ادبیات و هنر است.

 

نظر شما
ادامه