کد خبر: ۶۵۱۹۴
 
 

کتاب «عفونت مجاری ادراری و بی‌اختیاری ادرار در حیوانات خانگی» منتشر شد.

نویسندگان:

- دکتر محمدرضا نوربخش

- دکتر غزل دقایقی

- دکتر معین یزدی

- دکتر یاسمن ابراهیم‌زاده

* چاپ انتشارات نوربخش

* جلد سخت و صفحات تمام رنگی

 در بخش اول کتاب ابتدا آناتومی و فیزیولوژی دستگاه ادراری را بررسی کرده و سپس به سراغ عوامل مستعدکننده و مسبب عفونت ها می پردازیم. آزمایش تشخیصی و گزینه های درمانی به طور کامل بحث خواهد شد، که به ارائه‌ی درک کلی از عفونت مجاری ادراری به تیم دامپزشک کمک می کند. 

در بخش دوم کتاب به بی اختیاری ادرار می پردازیم، عمل ادرار مستلزم هماهنگی  چندین فرآیند است که هر کدام از آنها می توانند روی توانایی حفظ و تخلیه ی ادرار به شکل عادی تأثیر بگذارند. مرکز نورولوژیک نقش مهمی را در حفظ این بخش ایفا می کند، و باید در زمان  تشخیص دادن بی اختیاری ادراری به طور کامل ارزیابی شود؛ یک ارزیابی کامل از بیمار مطلقاً برای تعیین علت صحیح بی اختیاری ادرار ضرورت دارد، معاینات جسمی باید شامل بازرسی چشمی فرج، لمس مثانه برای اندازه و تونوس قبل و بعد از ادرار کردن باشد. آزمایش ادرار، کشت ادرار، بررسی رادیوگرافی و سونوگرافی احتمالی باید کامل شوند تا هر گونه علت دیگر بی اختیاری رد شود.

مراجعه کنندگان باید دشواری این عارضه و همچنین اعضای تیم باید کلافگی مراجعه کننده را درک کنند. زمانی که به هر دوی اینها به طور کامل رسیدگی شود، مراجعه کنندگان توصیه های تشخیصی را می پذیرند، و زمانی که درمان آغاز شود همکاری بیشتری خواهند داشت.

در هر دو بخش سعی شده است تمامی روش های تشخیصی و درمانی مطرح شود.

لازم به ذکر هست که در انتهای هر بخش چند کیس ریپورت نیز گنجانده شده است.

امید است این کتاب برای دامپزشکان، دانشجویان رشته دامپزشکی و همچنین صاحبان حیوانات خانگی مفید واقع شود.

دکتر محمدرضا نوربخش

تیرماه ۱۴۰۰
 
نظر شما
ادامه