کد خبر: ۶۵۷۲۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
جوابیه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران:
در پی انتشار خبر «تدریس مبحث درمان در دام توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران»، «دکتر کاوه جعفری خورشیدی» جوابیه‌ای به شرح زیر برایمان ارسال نموده‌اند ...
 
 

حکیم مهر: در پی انتشار خبر «تدریس مبحث درمان در دام توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران با مدرک دکترای تغذیه دام!» در حکیم مهر، «دکتر کاوه جعفری خورشیدی» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران جوابیهای به شرح زیر برایمان ارسال نمودهاند:

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر

موضوع: اصلاحیه ی خبر مورخ دوم شهریور 1400

سلام علیکم

احتراماٌ خبری در مورخ دوم شهریور 1400 با عنوان «تدریس مبحث درمان در دام توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران با مدرک دکترای تغذیه ی دام» درج گردید. لازم است موارد به شرح ذیل جهت رفع ابهام و اشتباه در تنظیم پوستر همایش توسط انجمن علمی علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به استحضار عالی اعلام گردد:

1. طبق درخواست دبیر انجمن علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران آقای ساسان چالاکی به شماره تماس 09378378858، مقرر شد تا همایش مشنرک انجمن علمی علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در تاریخ ششم لغایت یازدهم شهریورماه برگزار شود.

2. برای تدریس دو موضوع از من دعوت به عمل آمد؛ (1): تغذیه برای دوره ی شیرخواری (ششم شهریور) و (2) تغذیه در دوره ی شیردهی (یازدهم شهریور) که در پوستر اولیه همایش درج شد و به پیوست آمده است.

3. به دلیل تداخل زمان برگزاری برنامه روز یازدهم (تغذیه در دوره ی شیردهی)، با آزمون دوره ی MBA، از انجمن خواسته شد تا تاریخ برگزاری این دوره به نهم شهریور انتقال یابد.

4. متاسفانه در هنگام ویرایش پوستر صرفاٌ جای نام من و آقای دکتر محسن احمدی مدرس دوره ی «بهداشت و درمان» جا به جا شد و نام دوره اصلاح نگردید و همین اشتباه در اصلاح موجبات سوء برداشت را به همراه داشته است.

5. اینجانب هیچگاه در بحث بهداشت و درمان (چه تدریس و چه در عمل) دخالتی نداشته و ندارم و به توانمندی همکاران گرانقدرم در حوزه ی دامپزشکی اعتقاد داشته و همواره رابطه‏ای توام با احترام داشته‏ام و قدردان زحمات تلاشگران عرصه ی بهداشت و درمان دام هستم.

مراتب جهت استحضار و اصلاح گزارش درج شده در پایگاه خبری تحلیلی تقدیم جنابعالی می گردد.

با احترام- کاوه جعفری خورشیدی

متخصص تغذیه دام

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران

رونوشت:

1- جناب آقای دکتر رمضان نژاد، ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی جهت استحضار

2- جناب آقای دکتر ماکنعلی، ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور جهت استحضار

3- جناب آقای دکتر صفری، ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی کشور جهت استحضار

4- جناب آقای دکتر تیموری، ریاست محترم دانشگاه علوم کشاورزی مازندران جهت استحضار

 
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی برکت الله
|
France
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
2
باری کلا به شهامت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
1
با این وضع کرونا ................ بد به حال دانشجویانی که قراره ۱ ماه دیگر در کلاسهای ۳۰تا ۴۰ نفره حاضر شوند. بنده از الان تسلیت می گوییم.
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
5
2
اگر غیر از این بود تعجب میکردیم جناب دکتر، همونطور که دامپزشک صلاحیت تدریس تغذیه و جیزه نویسی و... نداره ماهم طبعا در مباحث درمان دخالت نخواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
دامپزشک برای شناخت بدن و علل بیماری ها مجبور به تسلط به مبحث تعذیه است و واحد های آن را گذرانده ولی علوم دام دروس طب داخلی، جراحی، کشیک های بیمارستانی و. را هرگز نمیخواند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
شما اگه میتونستی کار تغذیه کنی که دامدارها دست به دامان دامپزشکان نمیشدن خود دامدار از هزارتا فارغ‌التحصیل علوم دامی تو مباحث دامپروری سر تره علوم دامی میخواد چیکار
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
مهندس علوم دامی چون وظیفهذی پرورش از قبل تولد تا کشتارگاه رو بر عهده دارد برای پرورش بهتر نیاز به اطلاعات قگب و عملگرا بودن در بهداشت و پیشگیری و سپس بیماری های روتین و شایع و راهکار های درمانی هست و یک مهندس بالای ده واحد حداقل انواع تغذیه و جیره نویسی در دام و طیور خوانده یا بالای ده واحد ژنتیک واصول اصلاح نژاد و اصلاح نژاد کاربردی و تخصصی در دام و طیور خوانده که یک دامپزشک هر گز نمیخواند.
اگر بحث سر اینه با یک واحد یا دو واحد مطالعه ی مختصر به همون عمل کنم پس یک مهندس هم قاور به جراحی میباشد چون در واحد درسی بیماری های دامی هم اصول بیهوشی و بی حسی فراگرفته و هم آناتومی و فیزیولوژی خوانده و هم اصول جراحی میداند و میکروسرجری میتواند انجام دهد، بهتر نیست؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
1
دکتر کاوه عزیز ، دوست گرامی و گرانقدر من به شهامت و ارسال پیامی که نه ناظر بر اشتباه شما بوده بلکه مدال زرینی از شهامت یک مدیر توانمند در قبول و اذعان و رفع یک سوئ تفاهم می‌رفت که با دخالت عوامل بیرون از این دو سازمان بر بافته و تافته مدیریت این دو سازمان در شاکله بخش دامپروری و دامپزشکی سایه افکند ، با حسن رفتار جنابعالی بسیار خوب و شایسته رفع گردید ، همواره به دوستی و شناخت نسبت به شما دوست گرامی در طول این سی و چند سال رفاقت افتخار کرده ام ، بدون شک امید بر همه ماست که مدیران ارشد اینگونه باشند ، ارادتمند شما ؛ ف. ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
1
2
مهندس علوم دامی با دکتردامپزشک عین پزشک و پرستارهست ،پس هیچ وقت نگین دامپزشکی درتغذیه نبایددخالت کنه
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
مهندس علوم دامی با دامپزشک مثل مدیریت و معاونت هست، هیچ معاونی حق دخالت در کار مدیر را ندارد، پس سعی بر دخالت نکنید و تحت نظارت مهندسین به فعالیت بپردازید.
حالذ با پیرا دامپزشکان رابطتون چطور به خودتون مربوطه ولی برای ما مهندسین در حد یک نیرو و یک بازوی توانمند ما هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
نه جانم، شما خودت کارگر فنی سطح بالای دامداری هستی و اون که مدیر است، دامدار است و نه مهندس گاوداری
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
ما مهندسین هر چی باشیم شما بازوی توانمند ما هستید، حالا خودتون انتخاب کنید دوست دارید به مهندسی که کارشناسی یا ارشد یا دکترای تخصصی داره بگی کارگر فنی یا صداش بزنی رئیس یا صدا بزنی آقای مهندس، هر چه که باشیم بازوی توانمند ما هستید و خواهید بود.
و رابطه ی ما مثل مدیر و معاون خواهد بود و ما برخلاف شما دستمزد بگیر کار نمیکنیم و اکثرا یا فارم خگدمون رو داریم یا مدیریت تولید فارم کسی رو بر عهده میگیریم، در واقع شغلمون ایجاب میکنه، در جریانید که؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
با سلام.
باید عرض کنم که نه! هیچوقت دامپزشک در جایگاه معاون مدیریتی مهندسین علوم دامی محسوب نمی شه.
بلکه جایگاه مهندسین علوم دامی نیز خود جایگاه معاونت مهندسین کشاورزی (گرایش های ترویج و آب و خاک ماشین آلات و ....) که جایگاه مدیر را دارند، هست.
در واقع از نظر علمی و فنی جایگاه دامپزشک و مهندس علوم دامی رو اینطور میشه تعریف و تشبیه کرد: در یک گاوداری یا گوسفندداری یا مرغداری، مهندسین علوم دامی رکن اول هستند و درواقع حکم پدر یک خانواده رو دارند که وظیفه سنگین پرورش و تغذیه فرزندان رو برعهده دارد و البته وظیفه دیگری هم دارد که هر وقت فرزندانش مریض شدند برود مطب دامپزشکی و از دکتر دامپزشک تقاضای درمان کند. یا اینکه برای حفظ بهداشت و سلامت خانواده اش از مشاوره بهداشتی و پزشکی دامپزشک کمک بگیرد. همینطور اگر با وجود تمام ملاحظات تغذیه ای پدر خانواده فرزندانش دچار ببماری تغذیه ای شدند باید به دامپزشک برای درمان خانادهبیمارش متوسل شود. اسمشون هم رویش هست:animal husbandry یعنی مانند یک همسر و یک شوهر باید برای دامها دلسوزی و مراقبت داشته باشند. و هر وقت هم دام بیمار شد ببرندش پیش دکتر.
ضمنا هیچکسی هم حق دخالت در کار دیگری را ندارد. نه شوهر و پدر خانواده باید به خود درمانی و تلاش برای گرفتن جایگاه دکتر دامپزشک را در سلامت و بهداش خانواده اش بپردازد. و نه همانطور که پزشک حق دخالت در مباحث خصوصی یک خانواده را ندارد دامپزشک هم حق دخالت در خریم خصوصی و روابط و امور مالی و پرورشی بین مهندسین علوم دامی و دامها را ندارد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
3
هههه به محض پخش شدن خبرش گفتن نه چیز دیگه بوده و پوستر خراب بوده. همینه که همه مسئولان از فضای مجازی و خبر رسانی می‌ترسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
دقیقا همینطوره، احسنت به حکیم مهر
حالا شما مهندس علوم دامی به دامپزشکان اعتقاد داشته باشی یا نه....بدانید که دامپزشکان با رتبه های به مراتب بالاتر از شما مهندسین عزیز در کنکور پذیرفته و ۶ سال واحدهای سنگین و عملیات و درمانگاهی پاس میکنند که هیچگاه با یک واحد بیماری که شما تئوری گذرانده اید قابل قیاس نیست
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
وقتی علمی و یا مهارتی برای عرضه نداری و دنبال رتبه میگردی همین میشه . برو سبزی فروشی بگو رتبم زیر صد شده ببین یک کیلو تره میدین ؟؟خود من رتبه تک رقمی ارشد بودم و هرسال رتبه اول دانشگاه در رشته ام . اونم دانشگاه دولتی !و به هر نظر حساب کنی ده برابر تو هم تحصیل کردم و هم واحد گذروندم و هم تجربه و علم و مهارت دارم . که اول به خودم و دوم به جامعه و مردمم اثبات کردم . دنبال مهارت باش و سعی نکن به خودت دروغ بگی. وگرنه بالا بری پایین بیای مثل اکثر همکارانت مشغول به فعالیت در اسنپ یا کلینیک با ماهی 4 تومن حقوق هستی . چرا ؟چون حتی توانایی پرورش دوتا بز هم نداری چون درسی ازش نخوندی و باید تهش تحت نظر ما مهندسین به عنوان کمک بهداشت فعالیت کنی.اونم اگر مهارت داشته باشی و درست بسنجیم شمارو.
کارشناس سازمان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
2
1
دامپزشکان عزیز میشه بس کنید این بحث مسخره من از تو بهترم را واقعا این مطلب جای بحث نداره و نشان از عقده ها و حقارت های تنیده شده در تار پود وجود افرادیه که حس خود بزرگ بینی دارند بزارید فکر کنند خیلی از دامپزشکان سر تر هستند اصلا بزارید فکر کنند بدون مهندس دامپرور دامداری کشور نابود میشه هر چند که الانشم معاونت دامداری هستی شما اصلا رئیس جمهور دامداری باش بیخیال بابا
کارشناس سازمان دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
2
3
دامپزشکان عزیز میشه بس کنید این بحث مسخره من از تو بهترم را واقعا این مطلب جای بحث نداره و نشان از عقده ها و حقارت های تنیده شده در تار پود وجود افرادیه که حس خود بزرگ بینی دارند بزارید فکر کنند خیلی از دامپزشکان سر تر هستند اصلا بزارید فکر کنند بدون مهندس دامپرور دامداری کشور نابود میشه هر چند که الانشم معاونت دامداری هستی شما اصلا رئیس جمهور دامداری باش بیخیال بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
0
احسن به دکترکاوه خورشیدی عزیز وجوابیه آن، موفق وموید باشید.
نظر شما
ادامه