کد خبر: ۶۵۷۲۳
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
مبحث «درمان» در دام کاملاً در حیطه وظایف دامپزشکان بوده و ورود به آن از سوی مهندسین علوم دامی یک تخلف آشکار محسوب می‌گردد؛ ضمن آن‌که انجام این تخلف از سوی یک مقام مسئول، جای تاسف دارد ...
 
 

حکیم مهر: همایش علمی پرورش گوسفند در روزهای ۶ تا ۱۱ شهریور با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر، نکته جالب توجه و تاسفبار آنجاست که در این همایش، «دکتر کاوه خورشیدی» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران که دارای مدرک دکترای علوم دامی (تغذیه دام) هستند، تدریس مبحث «بهداشت و درمان» را در این همایش بر عهده خواهند داشت!

شاید بتوان مبحث بهداشت دام را در حیطه وظایف مهندسین دامپروری پذیرفت، ولی مبحث «درمان» در دام و طیور کاملاً در حیطه وظایف دامپزشکان بوده و ورود به آن از سوی مهندسین علوم دامی یک تخلف آشکار محسوب میگردد؛ ضمن آنکه انجام این تخلف از سوی یک مقام مسئول، جای تاسف دارد.

گفتنی است وی پیشتر نیز در نشست تخصصي مشكلات صنعت دام اظهار داشته بود: بيشتر دانش‌آموختگان دامپزشكي تمايل دارند پشت ميز بنشينند؛ در هر دامداري بايد یک دامپزشک مستقر باشد، اما فرم مربوطه دامپزشکی بصورت صوری پر و امضا و در قبال آن حدود ۱۰ ميليون ريال پرداخت میشود، اما عملاً دامپزشکی در آن واحد دامداری مستقر نمیشود.

 
 پی نوشت:
در پی انتشار خبر «تدریس مبحث درمان در دام توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران با مدرک دکترای تغذیه دام!» در حکیم مهر، «دکتر کاوه جعفری خورشیدی» رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران جوابیهای به شرح زیر برایمان ارسال نمودهاند:

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر

موضوع: اصلاحیه ی خبر مورخ دوم شهریور 1400

سلام علیکم

احتراماٌ خبری در مورخ دوم شهریور 1400 با عنوان «تدریس مبحث درمان در دام توسط رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران با مدرک دکترای تغذیه ی دام» درج گردید. لازم است موارد به شرح ذیل جهت رفع ابهام و اشتباه در تنظیم پوستر همایش توسط انجمن علمی علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به استحضار عالی اعلام گردد:

1. طبق درخواست دبیر انجمن علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران آقای ساسان چالاکی به شماره تماس 09378378858، مقرر شد تا همایش مشنرک انجمن علمی علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی مازندران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در تاریخ ششم لغایت یازدهم شهریورماه برگزار شود.

2. برای تدریس دو موضوع از من دعوت به عمل آمد؛ (1): تغذیه برای دوره ی شیرخواری (ششم شهریور) و (2) تغذیه در دوره ی شیردهی (یازدهم شهریور) که در پوستر اولیه همایش درج شد و به پیوست آمده است.

3. به دلیل تداخل زمان برگزاری برنامه روز یازدهم (تغذیه در دوره ی شیردهی)، با آزمون دوره ی MBA، از انجمن خواسته شد تا تاریخ برگزاری این دوره به نهم شهریور انتقال یابد.

4. متاسفانه در هنگام ویرایش پوستر صرفاٌ جای نام من و آقای دکتر محسن احمدی مدرس دوره ی «بهداشت و درمان» جا به جا شد و نام دوره اصلاح نگردید و همین اشتباه در اصلاح موجبات سوء برداشت را به همراه داشته است.

5. اینجانب هیچگاه در بحث بهداشت و درمان (چه تدریس و چه در عمل) دخالتی نداشته و ندارم و به توانمندی همکاران گرانقدرم در حوزه ی دامپزشکی اعتقاد داشته و همواره رابطه‏ای توام با احترام داشته‏ام و قدردان زحمات تلاشگران عرصه ی بهداشت و درمان دام هستم.

مراتب جهت استحضار و اصلاح گزارش درج شده در پایگاه خبری تحلیلی تقدیم جنابعالی می گردد.

با احترام- کاوه جعفری خورشیدی

متخصص تغذیه دام

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران

رونوشت:

1- جناب آقای دکتر رمضان نژاد، ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی جهت استحضار

2- جناب آقای دکتر ماکنعلی، ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور جهت استحضار

3- جناب آقای دکتر صفری، ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی کشور جهت استحضار

4- جناب آقای دکتر تیموری، ریاست محترم دانشگاه علوم کشاورزی مازندران جهت استحضار

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
6
8
این مشکلات از موقعی بیشتر شده که متاسفانه نظام های مهندسی و دامپزشکی پای خود را خیلی بیشتر از گلیمشان دراز کرده اند و نظارت های حاکمیتی کم رنگ شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
3
4
علت عدم استقرا دامپزشک در مزارع دامداری این است که دامداران تمایل دارند خود درمانی کنند و اصولا اعتقادی به پیشگیری و درمان از طزیق دامپزشکی ندارند. فقط وقتی کار از کار گذشته و دام در حال مرگ است منتظرند دامپزشک اکسیر نجات را بیاورد و جادو کند!! یکی از دلایل قابل ذکر دیگر سلب اعتماد دامدار از دامپزشکی به جهت دخالت های درمانی افراد مختلف مثل همین آقای منتقد به عملکرد دامپزشکی است که صدمات زیادی به دام و طیور کشور وارد کرده اند. لذا هیچ دامپزشکی نمی خواهد پشت میز بنشیند منتها برای کسی از پشت میز بلند می شوند که خدمات آنها را به واقع درک کرده و بخواهد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
11
3
در ابتدا تشکر میکنم از حکیم نامهربان که این بار با مهر خود این خبر مفید را اطلاع رسانی کرد
و تشکر میکنم از دکترخورشیدی، که همچون اسمش درخشان هست و این دوره را عالی برگزار میکنه .. احسنت ب دکترخورشیدی و نظریات مفید ایشان
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
۲ تا از بهترین‌دامپزشک های منطقه رو اوردم نتونستن قانقاریا تشخیص بدن یه مهندس علوم دامی میشناسم کارش از هزارتا دامپزشک بهتره پشت گوشی بهم‌ گفت گوسفند قانقاریا گرفته مهندس محسن کاشفی... هم تجربه داره هم مطالعه خودشم دامداره با اساتید دانشگاه و دامپزشک ها در ارتباط هم هست کارش حرف نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
4
10
حسرت دامپزشکی دارن.
با اینکار نشان میدن رشته ای که خوندن و مدرکشون بی ارزشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
کم لطفی نکنید پس احتمالا هر دامپزشک هم که جیزه نویسی کرد یا در امر مشاوره ی پرورش نظر داد رو باید متهم کنیم مدرک دکتری بی ارزشه و طرف میخواسته مهندس علوم دامی بشه و موفق نشده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
دامپزشک برای تشخیص بیماری مجبور است به فیزیولوژی و تغذیه دام مسلط باشد و ۱۰ واحد تغذیه پاس کرده ولی برعکس این صدق نمیکند. یعنی علوم دام هرگز چیزی از بیماری و درمان نمیداند چون قرار نیست بداند.
اگرچه خود من ترجیح میدهم یک دکترای تغذیه مبحث تغذیه را برای دامدار بگوید چون همین یک رشته را خوانده و قاعدتا مسلط است ولی دامپزشکی یک رشته ی بالینی است که از چندین رشته ی تکی متشکل شده و البته در نهایت بهداشت و درمان هدف آن است.
بهتر است به سمت جدا سازی امور پیش برویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
دامپزشک ده واحد تغذیه پاس کرده؟؟ کجای دنیا؟ یه نگاه به چارت کنید بعد این حرف رو بزنید تو بهترین حالت 4 واحد پاس کردین درصورتی که اصلا تغذیه و جیره نویسی دو علم جدا هستن، که یک مهندس حداقل 30 واحد فقط تغذیه میخونه فقط در کارشناسی ، حالا که این استدلال رو دارین ماهم حدودا ده فیزیولوژی و آناتومی پاس کردیم پس جراحی انجام میدیم و چون حدودا 6 واحد هم فیزیولوژی تولید مثل پاس کردیم، مامایی و زایمان و سزارین و تشخیص بیماری انجام میدیم و چون دامپزشکان مسلط تر هستن اجازه میدیم که اون ها هم انجام بدن و یک مهندس اصلاح نژاد تخصصی و کاربردی خونده، مدیریت پرورش خونده، تغذیه ی اختصاصی خونده که برعکس ان برای دامپزشکان صادق نیست، علوم دامی تجمیع شده ی بهداشت و پیشگیری و تغذیه و جیره نویسی و مدیریت پرورش و اصلاح نژاد و تولید مثل و... هست که هدف نهاییش همه ی این ها هست و با دامپزشک تک بعدی که فقط مجاز به درمان و مایه کوبی هست قابل مقایسه نیست کل دنیا دارن مرز های بین علوم مختلف رو برمیدارن و علوم بین رشته ای رو به وجود میارن برای پاسخگویی بیشتر به علم و نیاز انسان، شما میگی بین علوم مختلف مرز بکشیم؟ شگفتا! چه نبوغ خالصی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
3
6
متخصص تغذیه از درمان خواهد گفت و دکتر دامپزشک از تغذیه در دوران شیردهی!
چه همایش پر باری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
4
با سلام خدمت سردبیر محترم حکیم مهر با پیگیری بعمل آمده به علت تداخل ساعت سخرانی رئیس محترم نظام مهندسی جابجایی ساعت صورت گرفته ولی عنوان سخرانی در پوستر اول تغییر نکرده بود اما در پوستردوم واصلاحیه صورت گرفت که مقرر شد طی یک نامه واصلاحیه پوستر دراختیار حکیم مهر قرار گیرد باتشکر دکتر ناصردستوریان رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
2
3
............... رشته دامپزشکی رو تا چه حد کوچک کردید
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
4
2
با سلام در جدول دکتر احمدی هم تغذیه تدریس میکنن این اشکال نیست درست این هست تفکیک بشود کار ولی بنظر من باید نتیجه و بازدهی بررسی بشه تا مدرک دیگه با پیشرفت علم باید از مدرک و تخصص عبور کنیم اطلاعات علمی حرف اول بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
راست میگی باید از مدرک عبور کنیم، منم میرم بیمارستان انسانی مریض میبینم چون اطلاعات علمی دارم!!!!!
محمد مهدی توسلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
2
2
دوستانی که سریعا قضاوت می‌کنند...
مسئول برگذاری همایش روز اول اعلام کردند که اشتباها داخل پوستر تایپ شده و مباحث درمان توسط همکار دامپزشک و مباحث تغذیه توسط همکار دامپروری تدریس میشوند
ای کاش به جای اینکه سریعا محکوم کنید و تیتر بزنید اول تحقیق کنید...
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
دوست عزیز مهندس علوم‌دامی میشناسم ک علاوه بر اینک تو جیره نویسی کارش حرف نداره
تو کار پیشگیری و درمان و تشخصی بیماری فوق العادست بهتر از خیلی از دامپزشک هاست... تجربشم خیلی عالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
منم یه اصغر شکسته بند میشناسم از هر دکتر ارتوپدی بهتره
یک دامپزشک از مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
4
2
آقای دکتر خورشیدی بسیار آدم باسوادی و با علم آکادمیکی بسیار زیاد هستند و وجود ایشون غنیمتی گرانبها در دایره دامپروری استان مازندران و کشور هست ، اما خوبست که اینچنین افراد فرهیخته ای در عملکرد و سخنانی که بیان میکنند حرمت بیشتری قایل بشن چون خیلی افراد دیگر به تبعیت از ایشون همون کار و فعل رو سرلوحه خودشون میکنند ، در پاسخ به ایشون باید بگم آیا نظام مهندسی در امضای پروانه بهره برداری دامداران و مرغداران بنا به فرمایش خود ایشون دچار امضا فروشی نشده و ایشون به عنوان رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی چه کاری برای امضای با فعالیت اعضای خودشون انجام دادند ، دکتر کاوه خورشیدی عزیز بهتر است نسبت به این مسله نگاه جدی و اصلاحی داشته باشید احترام به جایگاه متقابل بین مهندسین دایره کشاورزی و دامپروری و نقطه مقابل دامپزشکان کمترین انتظار از فرد شایسته ای مانند شماست . جامعه دامپزشکی مازندران میتونه واکنشهای بیشتری نسبت به این مسله داشته باشه ، لطفا توان ما رو به حیطه آزمایش نگذارید که منجر به اتلاف انرژی و حذف منافع دو طرف خواهد شد و سودش رو دیگرانی خواهند برد که ما و شما آگاهیم .
عطایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
6
3
سلام خدمت همه عزیزان دامپزشک...من هم به عنوان یه کارشناس مهندسی علوم دامی از دامپزشکان عزیز میخوام در امر تغذیه دام و طیور دخالت نکنند چون اینجوری هم باز کار همکاران دامپزشک خودشان سخت تر میشه..هر کسی در زمینه کاری خودش فعالیت کنه
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Germany |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
یک دامپزشک میتونه متخصص تغذیه بشه. اما یه مهندس دامپروری هرگز نمیتونه در دامپزشکی ادامه بده. از لحاظ قانونی و اکادمیک جایگاه پزشک و پرستار تعریف شد یا ادامه بدم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
شما اگر میخواستی پزشک بشی به دنبال سراب پزشکی دامپزشکی نمیخوندی، جایگاه پزشک و پرستار مشخصه اما شمایی که به قول خودت دامپزشکی هنوز نفهمیدی که اصلا کارت هیچ ربطی به علوم دامی نداره و خودتو نباید به ما بچسبونی و کارت اینه درمان کنی و دستمزدتو از مهندس بگیری و بری.
هنوز وقتی فرق مهندس و پیرا دامپزشک رو نمیدونی چطور اظهار نظر میکنی؟ اگر قرار باشه تو امر تغذیه دخالت کنی و یا امور اصلاح نژادی و... منتظر دخالت مهندسین هم تو امر زایمان و مامایی و تشخیص های بیماری و... باش چون یه مهندس به راحتی میتونه مامایی کنه و یا تشخیص بیماری روتین بده.
در ضمن اگر قرار باشه مفایسه ای بین ما و شما صورت بگیره بحث اینه که یک مهندس مدیر تولید هست و شما صرفا یک درمانگر و معاونتش هستی، بین مدیر و معاونش جایگاه تعریف شده هست یا ادامه بدم؟
دکتر دامپزشک
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
مدیر بودن به پوله مهندس جان. با کارشناسی سرکار مدیریت پس چر های دور افتاده هم به شما نمیدن. شما اگه علمشو یا سوادشو داری بیا بیماری تشخیص بده. تو گاو و گوسفند شاید بتونی دوتا دارو بنویسی... اما اگه تونستی بیماری دام کوچیک تشخیص بده ببینم اصلا نگاه بهت میندازه صاحب دام... اقاااای مدیر
دکتر
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
شما دست مزد مارو نمیدی مهندس. دامدار دستمزد مارو میده. شما در بهترین حالت کیف سونوگرافی مارو حمل خاهی کرد... لطفا جایگاه و حد رو رعایت کنید
متخصص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
شمایی که نام پروفایل شما دکتر دامپزشک است
بهتر است بدانید از قدیم گفتن بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود /پسته بی مغز چون لب واکند رسوا شود. شما زیاد داری شلوغ میکنی. یک دامپزشک از تغذیه هیچ چیزی نمی داند به جز 4واحدی که در دانشگاه مطالعه داشته اند. پس ادعا نکنید که تغذیه نویس یا... هستید همکاران شما با این کار دام های زیادی را از بین برده اند. در ضمن اجازه ورود شما را مدیر تولید و مهندسین علوم دامی در فارم های صنعتی صادر می کنند و بعضا زیر نظر مدیر تولید اجازه کار دارید. این هم بدانید دکتری شما معادل فوق لیسانس رشته علوم دام است. و از همه مهم تر باید بدانید یکی از زیر شاخه های علوم دامی در اروپا دامپزشکی است... شما بهتر است آنتی بیوتیکت رو تجویز کنی. و در کلام آخر اگر متخصصین علوم دامی کارشان را به خوبی انجام دهند بیماری ها در گله به زیر 5درصد می رسد و آنوقت شما باید تغییر شغل دهید چون کاری برایتان نمی ماند.
دکتر دامپزشک
| France |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
این مشکل رو پزشکان هم با کارشناسان تغذیه دارند متاسفانه... ولی خوب اون ها هم زور زیاد زدند و ب جایی نرسیدند. فرمودی معادل فوق لیسانس... اول تعداد واحد های پاس کرده ی دو مقطع دکترا عمومی و کارشناسی ارشد رو مقایسه کن یا سرچی در سایت ها کن تا متوجه شی با این چیز ها نمیتونی خودت رو گول بزنی. ما شدیدا منتظریم شما کارتون رو البته اگ کاری دارید به درستی انجام بدید شاید که ما قدری استراحت کنیم و به حیطه های دیگه ی فعالیت هامون برسیم چرا که مث شما ................. و سرمون بسیار شلوغه. اگر تونستید همزمان با این درست کار کردن ها کرونا رو هم شما مهار کنید بسیار دانا های گرامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
شما فعلا لطف کن برو کمی در باره ی مقطع های تحصیلی و تفاوت دکترای حرفه ای و ارشد بخون بعد مشکلات دامداری رو برطرف کن. ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
دوست جان علوم دامی به مجموعه ای از رشته ها می‌گویند که پیرامون علوم دام اند. قطعا که دامپزشکی زیر نظر این علوم است اما شما کارشناس علوم دامی بر چه مبنایی تصور کردی اون علوم دام این علوم دامه؟ هر گردی گردو نیست مهندس جان. امان از این رشته های بدون کنکور... درباره اروپا هم صحبتی کردی ابتدا کمی درباره شأن و منزلت و جایگاه رشته ی دامپزشکی در غرب تحقیق کنید بعد به خودتون اجازه ی قیاس ارشد و دی وی ام بدهید چرا که حتی در این نظرتان هم رنگی از علم و دانستن نبود که اگر میدانستید اول تعداد واحد هارا مطالعه میکردید به جای سنوات
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
وقتی جوابی ندارید و به هر چنگ و دندونی سعی میکنید یه چیزی بگید که صرفا گفته باشید :)
اولا تویی که پزشکی رو آقا بالاسر خودت گ مدینه ی فاضله ی ارزوهات میدیدی و به خاطر پیشوند دکتر که همین هم تامل برانگیز هست اومدی دامپزشکی بخونی باید به شما عرض کنم اگر تواناییشو داشتی پزشکی میخوندی پس حالا که ناکام موندی به همین دامپزشکی قناعت کن.
..................... حتی اگر هیات علمی هم بشید مربی میسه درجه ی علمیتون و احتمالا در طبابت هم هم همین طور خوش خیال هستید که که وضعیت دامدار رو به بحران رسوندین و اگر دنبال واحد هستی پزشکی 290 واحد هست و 70 واحد بیشتر پس اونا مرتبه ی علمی دکتری باید داشته باشند که متاسفانه اون هام معادل ارسد حساب میشه مدرکشون در تمام دنیا.
در پایان خواهشمندم به سمت علاقه ی خودتون برید که همون پزشکیه ناکام موندین ازش و در کار مهندسین دخالت نکنید چون مدیرانتون رو همین عزیزان انتخاب میکنند و در فارم هم کارفرمای شما هستن. مرسی
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
یک رشته ی بدون کنکور برای یک رشته ی دکترای قلدرم ملدرم میکند. ......................
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
حداقل ما همینو قبول شدیم شما چی؟ به دنبال کدوم سراب و با کدوم رتبه این رشته ی بدون کنکور رو خوندید... بنده های خدا مهندسی ای که با بدون کنکور هم ارائه میشود برای حرف زدن جلوی دامپزشک اول اجازه بگیره
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
لطفا وقتی سواد ندارید از معادل بودن دکترای پزشکی و دامپزشکی با مستر در تمام دنیا نگویید چرا که به شما خواهند خندید. کم کم با ارشد شما دو ترم تحصیلی اختلاف واحد داریم ............. یک رشته ی مهندسی که دانش‌گاه ............ ارایه میدهد چه به این حرف های ...
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
آقای دکتر عزیز!
این آقای مهندس درست فرمودند ولی فقط لحن وگفتارشون زننده است.
در واقع پیرا دامپزشک یا همان کاردان دامپزشکی حکم پرستار رو داره و مهندس علوم دامی اصلا در حوزه بهداشت و درمان دام فعالیت نمی کنه که بخواد نقش پرستار رو بازی کنه و حتی اجازه یک تزریق ساده رو هم نداره که بخواهیم عنوان پرستار بهش بدهیم.
بلکه همانطور که قبلا هم عرض شد: مهندس علوم دامی در واقع رکن اول در دامداری محسوب میشه و جایگاه شوهر یا همان پدر خانواده رو داره که اسمش هم رویش هست animal husbandry یعنی پرروش دام (husband=شوهر که کارش پرورش و مراقبت خانواده است) پس وظیه پدر خانواده برعهده گرفتن امور پرورشی و نگهداری، تغذیه متناسب (و نه بهداشت تغذیه به معنای تخصصی اش) افزایش تولید و ... در خانواده اش هست و در این بین برای سلامت و بهداشت خانواده اش (دام ها آنقدر برایش مهم باید باشند که مثل خانواده اش از آنها مراقبت می کند) لازم می شود که به نظرات حرفه ای و تخصصی دامپزشکان در حوزه بهداشت متوس شود. و یا فرزندان که بیمار می شوند آنها را به مطب دامپزشک می برد. یا مثلا وقتی تغذیه متناسب دام ها به هم می خورد یا بر اثر برخی شرایط دریافت مواد مغذی در دستگاه گوارششان مختل می شود به دامپزشک متوسل می شوند. اما در این بین برخی پدران و همسران هم هستند که با ناآگاهی و سعی در خود درمانی باعث بروز مشکلاتی در سلامت و درمان خانواده خود می شوند و یا حتی منجر به مرگ آنها می شوند و این قاعده در بین مهندسین علوم دامی هم ممکن است دیده شود. ضمنا دامپزشک مستقر در واحدهای پرورشی بزرگ و صنعتی (مسئول فنی بهداشتی) هم می تواند حکم پزشک خانوادهرا داشته باشد.
البته این مقیاس ها و مثال ها در حوزه پزشکی فقط برای تقریب ذهن گفته شده و اینکه حوزه پزشکی پایه حوزه دامپزشکی در برنامه ریزی و سیاست های بهداشت و درمان و پیشگیری هم محسوب می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
......... مهندس! شما واقعا توی دانشگاه درس خونده ای؟
مربی چیه؟ حالت خوبه؟
همین الان هیات علمی دانشکده های دامپزشکی رو سرچ کن ................!
الان یعنی تو نمی دونی که فقط 4 تا رشته هستند که دکتری عمومی دارند: پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی. و نیز دوره تخصصی اونها هم با بقیه دوره های دکتری متفاوت اشست اساسا! یعی بقیه phd می گیرند و سه رشته مدرک msc یا dvsc (در دوره های دستیاری تحصیل می کنند که احدی از رشته های دیگر حق ورود به این رشته ها را ندارد)
همین الان بسیاری دامپزشکان رو می شناسم که در وزارت بهداشت عضو هیات علمی هستند. من جراح دامپزشک توی مرکز تخقیقات کنسر بیمارستان امام خمینی تهران دیده ام، انستستو پاستور پر از دامپزشک است. در بسیاری کشورهای دنیا دامپزشکان در تیم های تحقیقاتی و حوزه های حتی درمانی پزشکی جایگاه های حیاتی و بسیار مهمی دارند. اصلا این دو رشته از هم جدا شدنی نیستند.
مساله شما اگر بر سر یکسری دغدغه های جایگاه اجتماعی که در ایران (به دلیل ساختار اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی) خیلی به آن اهمیت می دهند باشد، باید بدانید الان در خارج از ایران دامپزشکی از پزشکی هم جایگاه بالاتری دارد و حتی درآمدهای بسیار بالایی دارند و فقط در ایران به دلیل فرهنگ مردم در تمایل کم به اشتن حیوانات خانگی این حایکاه هنوز در خال رشد هست.
یادم اس من در یک مراسمی با پزشک متخصص پوست اصالتا اهل کشور همسایه ولی ساکن یک کشور پیشرفته در قاره اقیانوسیه بصورت اتفاقی برخورد کردم و وقتی شنید من دامپزشک هستم با تعجب گفت: پس وضع مالی ات خوبه!
اما در مورد شما باید عرض کنم مگر درد شخصیتی و جایگاه اجتماعی شما رو آزار میده که سعی در فرافکنی و نسبت دادنش به عموم دامپزشکان رو داری؟
شاید بهتر باشه یک نگاهی به گریبان خودت بیاندازی بعد به دامپزشکان خرده بگیری!
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
5
بنده هم به عنوان مهندس علوم دامی همیشه از همکارانم دفاع میکردم، اما تدریس مبحث بهداشت و درمان هیچ ارتباطی به علوم دامی نداره و در دانشگاه به ما پیشگیری و بهداشت آموختند و مختصری هم از زئونوز ها و بیماری شایع و درمان آن ها اما در تمام منابع قید شده و همینطور تاکید اساسی اساتید بر این بوده که هیچ گاه درمان خودسرانه بدون نطر کلینیسن و دامپزشک انجام نشه.
شاید یک کارشناس ارشد و دکترای تغذیه دام ناهنجاری ناشی از ناهنجاری های متابولیک و هیپو ویتامینوز رو درمان کند.
اما همینطور که ما مهندسین دخالت در امر مشاوره پرورش و مدیریت تولید مثل و تلقیح مصنوعی و جیره نویسی و ساخت جایگاه و رکورد گیری و... از غیر نمی‌پذیریم، این حق قانونی و بی جون چرا دامپزشکان عزیز هست که درمان توسط غیر رو نپذیرند و حتی برای ما مهندسین علوم دامی هم پذیرفتنی نیست دخالت در درمان!
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Germany |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
هر وقت شنیدید یک پرستار به یک پزشک گفت من در کار تو دخالت نمیکنم تو هم در کار من دخالت نکن این صحبت شما کمی منطقی شاید بشه. عزیز دل اولا تمام مواردی که شما گفتی و کلا تمام رشته های مربوط ب دامداری که کارشناسی هستن مادری دارن به اسم دامپزشکی که تمام واحد های درسی اونا رو تا حد نیاز خونده. در امر تولید مثل و تغذیه و غیره و غیره هر چند یک دامپزشک عمومی هم کفایت میکنه برای به چالش کشیدن اما وقتی پای متخصص های درونی و مامایی بیاد وسط ابدا تصور نکنید رشته ای با مدرک کارشناسی توان جدل با اون هارو داره، برای تمام مواردی که شما گفتید دامپزشک قانونا حق ورود داره و شما برای هیچ ورود به درمان قانونا مجوز ورود ندارید . رشته دامپزشکی کتاب مرجع دامداریست و وزارت بهداشتی ها حداقل اینو فهمیدن وقتی تصمیم گرفتن شماره نظام رو فقط به کسایی از وزارت علوم برگردونن که دامپزشکی خوندن. تاکید میکنم. فقط...
مهندس علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
دوست عزیز پزشک و پرستار در یک راستا و سلسله مراتب قرار میگیرن ولی کار ما با شما در یک راستا نیست. شما خودت پیرا دامپزشک داری کنارت.
ما هم تکنسین دامپروری و کمک تکنسین و... داریم
کارشما درمانه که به ما مربوط نیست، کار ماهم تغذیه و تولید مثل و تلقیح مصنوعی و بهداشت و پیشگیری و مدیریت و ساخت جایگاه و... هست که به شما مربوط نیست و این ها تکرار مکرراته.
شما فقط میتونی به بهداشتیار و تکنسنیت بگی پرستار.
همونطور که ما مهندسین تکنسین و کمک تکنسبن داریم.
ببینید اگه قرار باشه بگید رشته ی دامپزشکی مادره پس چرا از آمار و طرح آزمایشات و اقتصاد دامپروری و مدیریت و حسابداری و ژنتیک و اصلاح نژاد و کاربرد اصلاح و پرورش تخصصی انواع دام و طیور و جیره نویسی و... هیچی نخوندین، این چجور مادره؟ احتمالا نباز نبوده نه :) ؟
دوست عزیز با توهم اینکه دو واحد پرورش خوندیم و دو واحد تغذیه پس هم پرورش دهنده ایم هم جیره نویس و متخصص تغذیه راه رو برای مهندسینی باز گذاشتین که در کنار سونوگرافی، ناهنجاری تشخیص میدن و برطرف میکنن و عقیم سازی انجام میدن و زایمان میکنن و... چون اون ها هم این واحد هارو پای کردن و بدون هیچ منع قانونی به طور گسترده در حال انجام اینکار هستند!
کمی تفکر کنید
دامپزشک پت
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
عقیم سازی و سونوگرافی و تشخیص ناهنجاری
دامپزشک
|
France
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
8
2
حالا شما هم خیلی شلوغ ش نکنید
چهارتا آنتی بیوتیک و ضد التهاب هست، مکمل و مواد معدنی... مایع درمانی
خیلی جدی نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
پزشکی هم حتما ۴تا دارو و مکمل هست دیگه، اونم خودت انجام میدی؟
دکتر دامپزشک
| Germany |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
چهار جلد کتاب اسمیت رو با همین متن بی ارزشی که نوشتید اوردید روی یه ترازو؟ بعد ب خودتون هم لابد میگید دامپزشک؟ چی از دنیای درونی و بیماری ها میدومید شما؟ به قطع یقین علم شما در حد همون چهار تا انتی بیوتیکی هست که حتی از فارموکینتیک همونا هم خبر ندارید قطعا. مهندسین دامپروری عزیز به جای دخالت در امور دامپزشکی تشریف بیارن جلوی پرورش گله ای دامپزشک در دانشگاه های درجه d رو بگیرن که این صحبت هارو نشنویم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قطعا دامپزشک نیستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
1
4
برای جلوگیری از درمان توسط مهندس علوم دامی و دخالت های بی رویه این دو رشته تو هم،بهترین راه اینه که رشته علوم دامی کلا حرف بشه اون دو مبحث اصلاح نژاد و تغذیه و تلقیح که در دامپزشکی هم هست یه کم واحدش زیادتر بشه.دیگه پاییدن و تذکر دادن لازم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
علوم دامی که فقط تغذیه و اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی نیست... غیر از مباحث بهداشتی و پیشگیری شما باید اصول طراحی ساخت جایگاه دام و طیور، جیره نویسی عمومی و تخصصی و آمار و طرح آزمایشات دامپروری و پرورش تخصصی اسب و گاو شیری و پرواری و مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی و شتر و بوقلمون و بلدرچین و گوسفند گوشتی شیری و بز شیری و شتر مرغ و زنبور عسل و آبزیان و زراعت و.... کامل بگذرونی که هر کدوم از جانورشناسی گرفته تا رفتار شناسی و رفاه دام و ضریب تبدیل غذایی و جیره نویسی و مراحل پرورش و تجهیزات اختصاصی و.... باید بخونید تقریبا صد واحد بعد، اگر تونستید طی سه سال بعد دکترای عمومی این رو هم بخونید و 9 ساله بشید دکتر عمومی آنوقت میشه علوم دامی رو برداشت.

بهتره غیر منطقی فکر نکنید، چون صحبت منطقی تر اینه علوم دامی رو کنن کارشناسی ارشد پیوسته یا دکترای عمومی و د بیماری و فارماکولوژی
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
و البته بهتر هست که کارشناسی علوم دامی رو به دکترا و با کارشناسی ارشد پیوسته با اضافه شدن چنند واحد از دامپزشکی ارتقا بدیم که کلا از چرخه و سیکل مزرعه که در تمام طول سال شاید یکی دو مرتبه باشه رو، اون یکی دو مرتبه هم حذف کنیم و دامپزشکان همون سمت پت و اگزوتیک برن با خیال راحت
دکتر دامپزشک
| Germany |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
دامپزشک سالی دو دفعه میاد مزرعه؟ جایی که شما زندگی میکنی رو نمیدونم اما بعد 7 سال کار دام بزرگ اولین باره اسم مهندسین دامداری رو می‌شنوم. هر وخت دامدار قبولتون کرد به میدون بیاید
دکتر نژادی
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
یک دوستی زیبا نوشتن... تنها رشته ای که از وزارت علوم میتونه وارد آزمایشگاه انسانی بشه و مهر نظام پزشکی دریافت کنه دامپزشک ها هستن. بزرگان میدونن کیو ب رسمیت باید بشناسن یا چه کسی حرفه ای تر هست و لایق تر.
دکتر رزاقی
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
دامپزشک سالی دو بار به مزرعه خاهد رفت و لابد شما عزیزان n بار؟ نه برادر اشتباه گرفته اید. دامداران عملا شما رو نمیشناسند و جدای از مسئولین فنی دامپزشک در واحد های پرورشی درست و حسابی، این کلینیسن های دامپزشکی هستند که دامداری رو سر پا نگه داشتند و دامدار اگر هزینه ای میکند خیالش از بابت دامپزشک ها جمع است. بگذریم از حیوانات خانگی و جراحی و غیره که بعید میدانم اسمشان را هم شنیده باشید... لطفا در مقایسه احتیاط کنید که اگر بخاهیم تقابل کنیم قطعا تا حذفتان پافشاری میکنیم.
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
دوست دامپزشک من فکر کنم تا بحال دامداری رو از نزدیک ندیدین، خب حق هم دارید وقتی یه دانشکده دامپزشکی .............. یک فارم از خودش نداره و دانشجویی که کیس ندیده براش همچین تعجب هایی بعید نیست فقط دلش خوشه که دکتره ولی کار کجاست؟ حتی صلاحیت پرورش هم ندارن چون ......... علم و تجربه میخواد که متاسفانه ندارید.
تمام هزینه رو شما به دامدار زحمت کش تحميل میکنید که کلی ویزیت و تشخیص غلط و دارو های غلط و هزینه ی میلیونی و اخرشم هیچی به هیچی و فقط هزینه تحمیل میکنید و گرنه کار مهندسی به حداکثر رسوندن سود پرورش از طریق جیره نویسی دقیق و تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد و چند قلو زایی و... هست که سود دامدار رو چندین برابر میکنه.که بعید میدونم حتی اسم کاتالوگ خوانی و اصلاح نژاد تخصصی و محاسبات آماری به گوشتون خورده باشه.
دوستی که تهدید میکنی تا حذف علوم دامی میریم شما یک عمره کل سازمانت زیر نظر جهاد و معاونت تولید و بهبود دامه شما که مدیرانتون هم مهندس علوم دامی انتخاب میکنه و اصطلاحا کلاهتون رو بچسبید که باد نبره، رسیدن به ما پیشکش یکم قبل تهدید کردن یه نگاه به جایگاه کل سازمانتون و بودجه هاتون بندازید بعد حرفی رو بزنید که مایه ی خنده ی خواننده ها بشه شما نمیتونی حق تسری بگیری، کاری نکنید بعدا که کل مجموعه ی شما منحل بشه و به یه معاونت جهاد تبدیل بشه بگید کدورت ها به کنار بره و هر دو بازوی دامپروری هستیم و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
عزیز دل هیچ دکتر دامپزشکی توی ازمایشگاههای تشخیص طبی کار نمیکنه فیلم هندی بدون سند و مدرک ...چی میزنی شما ؟
دکتر
| France |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اولا... دکتر دامپزشک با ادامه تحصيل در رشته های علوم پزشکی میتونه در آزمایشگاه انسانی کار کنه. با مهر سازمان نظام پزشکی . چیزی که شما خابش رو هم نمیبینید... دوم اینکه بنده به حد کافی دامدار و دامپروری دیدم که بدونم مهندس علوم دامی ای نه نیازه نه اصلا به چشم دامدار میاد. ادامه بدم یا بسه براتون
دکتر بیوشیمی بالینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
شما چیزی از رشته های مشترک پزشکی و دامپزشکی شنیدید که میفرمایید دامپزشک در آزمایشگاه انسانی کار نمیکند؟ البته مشخص است نشنیده باشید شما که قابل تایید نظام دامپزشکی نیستید از این دغدغه ها داشته باشید
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
کارشناسان دامپروری ظاهرا در خاب هستند و خبر ندارند طبق قانون تلقیح مصنوعی در 14 خرداد 1400 به دستور وزیر گندم و جو جزو خانواده دامپزشکی باقی ماند. دخالت کنید تا بدون فوت وقت دادگاهی کنیم. اتفاقا ما منتظریم ازین موارد ببینیم گزارش بدیم
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
شمایی که خواب رو خاب نوشتی و دوست داشتی آزمایشگاه انسانی کار کنی و عاشق مهر وزارت بهداشتی، میتونی از اول کنکور بدی بری علوم آزمایشگاهی پزشکی.

دوست عزیزی که خبر خوندی تلقیح مصنوعی متعلق به دامپزشکی هست گویا در خواب غفلت هستی، سازمان نظام مهندسی متولی تلقیح مصنوعی برای مهندسان هست و مجوز رو برای مهندسین صادر میکنه و بعد ده ها سال تازه به شما هم اجازه داده شد که تلقیح مصنوعی کنید، یعنی تا قبل این کارتون غیر قانونی بود و دخالت در امر مهندسین علوم دامی بود که ادنم ناشی از اشتباهات وزیر نابلد اسبق کشاورزی بود، لطفا بدون فوت وقت جای شکایت برید یکم مطالعه باز آموزی قوانین نظام دامپروری تا موجب خنده ی خواننده ها نشید، لابد دکتر هم هستید؟ دکتر جان ان شا الله اطلاعات پزشکیت در حد اطلاعات نظام دامپروریت نباشه!
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
1
2
خودتون رو اذیت نکنید همکاران گرامی
دامدار ها خودشون خوب میدونن برای درمان، مشاوره تغذیه، امور مامایی و.. باید پیش کی بیاد.
قشر هدف خودشون مارو به خوبی میشناسن.
صد سال دیگه هم این عزیزان دخالت کنن هیچ دامداری سمتشون نمیره و هیچ داروخونه انسانی ای برای دستخطشون تره ای خورد نمیکنه. وقتی پای نیاز استفاده از داروهای انسانی در دام کوچیک رسید عظمت مهر خودتون رو درمیابید.
ناشناس
|
Poland
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
2
دامپزشک ها عادتشونه تو هر موضوعی نظر بدن ولی دیگران هرچند صاحب نظر بیجا می کنند تو موضوعی که کمترین ربطی به دامپزشکا داشته باشه نظر بدن. سالهاست به این اعتقاد رسیدم اگر دامپزشکی در تمام سطوح تعطیل بشه نصف مشکلات بخش دامپروری کشور از بین میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
اونوقت شما که نصف دیگر مشکلات بخش دامپروری هستید رو دوبرابر میکنن تازه متوجه میشین که تو خود حجاب خودی از میان برخیز پدر جان
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
3
به نظر من مهندس علوم دامی می تواند در خصوص مسایل بهداشتی دام اظهار نظر نماید و این مساله هیچ منافاتی با تحصیلات ایشان ندارد . متاسفانه ما در قبال درمان توسط چوپان و بقال و قصاب و چوبدار و ... بی تفاوتیم اما در مقابل فردی که دکترای علوم مرتبط با دام داره بلافاصله واکنش نشون می دیم . ایشون که درمان نکرده اولا در جدول برنامه همایش اشتباه شده ثانیا اگر هم اشتباه نشده در خصوص مسایل بهداشتی دام(به استثنای درمان) می توانند اظهار نظر نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
اونوقت تفاوت ایشون با دکتر روازاده چی می‌تونه باشه البته مطمئن هستم که دکتر خورشیدی اصلا علاقه به تشابه به روازاده ندارند و از جوابیه اشون مشخصه خیلی متین و بدون حاشیه پاسخ دادند که اشتباه شده و تمام
دکتر پیرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
1
7
دامپزشکان دو هفته داروخانه ها و شرکت های داروییشان را ببندند تا ببینیم این به ظاهر طبیبان چه خواهند کرد
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
2
دقیقا چه عجب یه دامپزشک حرف حق زد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
2
2
سلام و احترام، چرا دامپزشک ها درس تغذیه تدریس می کنند و همینطور دوره بازآموزی مشکلات تغذیه دام . بنده هم دامپزشک هستم و هم کارشناس ارشد تغذیه، موفق باشید.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
1
1
به دستور وزیر گندم و جو تلقیح مصنوعی جزو خانواده دامپزشکی باقی ماند. حالا شما یقه ی خود را پاره کنید
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
همون دستور وزیر گندم و جو رییس و کل سازمانت و راهبرداتونو مشخص میکنه و همون مجوز داده به سازمان نظام مهندسی که تلقیح مصنوعی جزء وظایف لاینفکه مهندسین علوم دامی هست و حالا شمایی که یک عمر غیر مجاز و بدون مجوز تلقیح میکردی رو ناگریر به رسمیت بشناسه نه اینکه از علوم دام بگیره بده به شما!!
همونطور که اومده در ماده دو بخش کشاورزی که نمونه گیری و ارسال به آزمایشگاه و هویت گذاری و صدور شناسنامه از وظایف تخصصی مهندسی علوم دامی هست، حالا شما جامه بدرید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
1
باسلام‌ منم‌ به‌ عنوان‌ یه‌‌دامداربی‌‌ سوادفک‌ کنم‌ میتونم‌ نظربدم‌ بقران‌ هم‌ مهندسی‌ دامداری‌ وهم‌‌ پزشک‌ دام‌ توایران‌ اضافه‌‌ان‌ اصلا‌ هیچ‌‌اطلاعاتی‌ درمورد‌ دام‌ ندارن‌ فقط‌ دامداربدبختومی‌ دوشن‌
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
2
آقای دکتر خورشیدی سازمان نظام مهندسی رو تبدیل کردن به سازمان دام و مدرس عمده دوره های آموزشی هم با دریافت حق التدریس درصدی خود ایشون هستن یعنی هم ناظر و هم مجری.این در حالیه که مازندران دارا و واجد اساتید فراوان و ارزشمندی در حوزه های دام و طیور است که متاسفانه سازمان از اونها بی بهره شده و غیر برخوردار
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
2
با سلام
جای تاسف است که دامپزشکان ایرانی فقط در حیطه درمان حیوانات اهلی کار می کنند، در صورتی که قسمتی از کار انهاست! از طرفی رشته علوم دامی در ایران در حیطه مباحث حیوانات اهلی دانش اموخته می شوند، به همین خاطر این همه کشمکش به وجود امده. قضاوت با شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
3
1
علوم دامی کی هستش بیاد راجب یک دکتر حرفه ای عمومی دامپزشک حرف بزنه متخصصاش پیش کش
پاسخ ها
ن_و
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
شما کی از خواب بیدار شدی؟ اخرای فیلم رسیدی... تو خودت اول یه بیوگرافی بده ببینم کی هستی دکتر حرفه ای عمومی که بر علیه مهندسان متخصص علوم دامی شدی و دنبال پیشکش هستی :) طغیان علیه مسئولین خودتون به ضررتون تموم میشه ها:)
محمد بابلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
آقای دکتر خورشیدی بزرگوار از اساتید برجسته و درجه یک در سطح بین المللی هستند و افتخاری برای استان مازندران و دانشگاه آزاد، ان شاء الله خداوند همواره سایه ی این اساتید دلسوز رو بر صنعت دام و طیور و آبزیان مستدام بدارد.
نظر شما
ادامه