کد خبر: ۶۵۸۰۷

حکیم مهر: یک توله خرس قهوه ای که در بستر رودخانه طلسم شهرستان دالاهو گرفتار شده بود، پس از تیمار به زیستگاه اصلی خود بازگشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در پی گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه ای ماده در رودخانه طلسم و گزارش این موضوع توسط دوستداران محیط زیست به محیط بانان شهرستان دالاهو، اکیپی از محیط بانان به همراه دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به محل اعزام شدند.

«دکتر اصغر آغاز» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو در این خصوص گفت: پس از عملیات بیهوشی توله خرس قهوه ای، اقدامات لازم جهت بررسی و درمان این خرس اقدام شد.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده و همچنین تصویربرداری و سونوگرافی خوشبختانه علائمی همچون تیرخوردگی بر اثر شلیک گلوله و یا شکستگی در جمجمه و بدن حیوان مشاهده نشد.

آغاز تصریح کرد: با توجه به علائم بالینی و کلینیکی، اندام های درونی حیوان ملتهب و مخاط پر خون بود که احتمال مارگزیدگی حیوان به نظر می رسید، بنابراین با تزریق پادزهر وریدی مارگزیدگی نسبت به تیمار توله خرس قهوه ای اقدام شد.

این دامپزشک در ادامه گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه درمان این توله خرس قهوه ای با تزریق آنتی بیوتیک های لازم مثمر ثمر بود، پس از اطمینان از سلامت حیوان نسبت به رهاسازی آن در زیستگاه اصلی اش اقدام شد.

آغاز در ادامه از همکاری و همراهی دستگاه های خدمات رسان و همیاران و دوستداران محیط زیست که برای نجات این گونه ارزشمند تلاش شبانه روزی انجام دادند، تقدیر کرد.

وی در پایان از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان دالاهو درخواست کرد در صورت مشاهده حیوان وحشی آسیب دیده از نزدیک شدن به آن خودداری نموده و بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 08343722229 و یا تلفن گویای 1540 در میان بگذارند.
 

 

نظر شما
ادامه