کد خبر: ۶۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر:‌ سرپرست مجموعه جان پناه گفت: نه تنها قشری از مردم که سرپرست حیوانات هستند، حتی افراد مذهبی یا کسانی که علاقه‌ای به حضور حیوانات در خانه‌هایشان ندارند هم خواستار حمایت حیوانات و تامین امنیت آن‌ها هستند و این شرایط در کل جامعه صدق می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمان، «منیره صفری» با اشاره به فعالیت خود در زمینه حمایت از حقوق حیوانات، اظهار کرد: روزهای اول تنها با کمک دوستان و اعتماد مردم توانستیم مجموعه جان پناه را ایجاد کنیم، هدف فعالیت این مؤسسه بیش از اینکه جنبه حمایتی و درمانی از حیوانات داشته باشد بر فرهنگ‌سازی متمرکز است، معتقدم هرچه مردم متوجه اطلاعات غلطی که در گذشته به آنها آموزش داده شده، شوند تعداد بیشتری به ما می‌پیوندند و همراهی وسیع‌تری انجام می‌شود.

وی افزود: چرخه محبت و مهربانی همیشه بوده و هست حتی در دین و قرآن آزار و بدرفتاری با موجودات نفی شده است. نشان دادن مهربانی در مردم وجود دارد و از این جهت فکر می‌کنم تا اینجا موفق بوده‌ایم.

این حامی حیوانات در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه تشریح کرد: در مرحله اول درمانگر حیوانات هستیم یعنی در ابتدا حیواناتی که دچار آسیب شده‌اند و حمایت کننده‌ای ندارند را درمان می‌کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات تلخی که این روزها برای حیوانات به ویژه سگ‌ها می‌افتد، گفت: سال‌هاست بودجه‌ای برای سامان‌دهی وضع حیوانات و سگ‌ها اختصاص داده می‌شود. اگر بخواهیم با آن بودجه از سگ‌ها مراقبت کنیم، می‌توان با امکانات خیلی خوب از آنها نگهداری کرد. اما در برخی شهرها با توجه به سودمندی قراردادها برای پیمانکارها تصمیم گرفته می‌شود به جای عقیم سازی، واکسیناسیون و نگهداری از سگ‌ها، آنها را کشته و از بین ببرند.

صفری با ابراز امیدواری در رابطه با افزایش حمایت‌های مردم ادامه داد: تا چند سال قبل قانونی برای جلوگیری از این کار و یا حمایت از سگ‌ها وجود نداشت اما به لطف کارزارها و مطالبه‌گریهای مردمی، شرایط کمی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: نه تنها قشری از مردم که سرپرست حیوانات هستند، حتی افراد مذهبی یا کسانی که علاقه‌ای به حضور حیوانات در خانه‌هایشان ندارند هم خواستار حمایت از حیوانات و تامین امنیت آن‌ها هستند و این شرایط در کل جامعه صدق می‌کند چه آنها که حیوان دارند و چه آنها که ندارند خواستار حمایت از حیوانات هستند.

وی گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر فرهنگ سازی شود و قانون حمایت از حیوانات سریع‌تر تصویب و اجرایی شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
11
0
استفاده از مهربانی و احساسات مردم برای کسب در امد! من چند جا را به شما نشان دهم ه سگ های ولگرد را جمع کرده اند و به همین ترتیب از مردم پول می گیرند! مگر اینا در حیابان و در شهر و .. گرسنه هستند؟؟؟؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
سلام دوست عزیز. شما پاشو برو اونجا رو از نزدیک ببین .کاری که اونجا انجام میدن ماها نمبتونیم انجام بدیم .زخمهایی رو دست میزنن و .درمان میکنند که ما نمیتونیم نگاه کنبم حتی . اینجوری حرف نزن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
5
کار خداپسندانه ای میکنید خدا خیرتون بده.لطفا جهت کمک به این موسسه تبلیغ بیشتری کنید .تا مردم آگاه بشن و راه کمک برایشون هموار بشه.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
3
اگر هنوز خدا ذره ای به این آب و خاک رحم میکنه قطعا بخاطر وجود چنین انسانهای شریف و باوجدان و خداشناسه که معنی دین و انسانیت و شرافت رو به بهترین و زیباترین شکل با محبتی که به مخلوقات بی پناه خدا دارند نشان داده اند. دستشان را میبوسم.
طلا تاج بخش
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
0
سلام وخسته نباشد به شما عزیزان فرشته های نگهبان حیوانات
❤️❤️
حمید بهارعلی
|
France
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
0
0
خانم صفری زنده باشی امیدوارم همیشه سلامت وخوب باشی کاری که حضرتعالی انجام میدید برای خیلی ها غير قابل تصوره کسی که به شما بازکردن دکان رامیدهد همون کسانی هستند که این موجودات مهربان را توجاده وخیابان باماشین میزند وحتی بخودشون زحمت پیاده شدن رانمیدندوحتی اگرکسی هم غذا رسانی میکند موردشماتت قرار می‌دهند تنها انرژی‌ مثبتی که دراین
مملکت داریم دعای این موجودات مهربان است خسته نباشید وماندگار
نظر شما
ادامه