کد خبر: ۶۶۴۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر


حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: مرکز ملی تشخیص بیماری اسب کشور که در آق قلا در حال ساخت است، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر غلامرضا محرابی» اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال ۵۱۸ هزار کیلوگرم آلایش مرغی طی ۲۴ مجوز بهداشتی از گلستان به عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: طی این مدت چهار میلیون و ۲۰۶ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ در قالب ۱۴۹ مجوز بهداشتی به ویتنام، تایلند، مالزی، لائوس و کامبوج صادر شد.

وی بیان کرد: همچنین دو هزار و ۴۰۸ هزار کیلوگرم تخم مرغ در قالب ۱۰۱ مجوز بهداشتی به کشورهای عراق، قطر و افغانستان صادر شده است.

محرابی اضافه کرد: ۴۹ هزار کیلوگرم پودر گوشت به ترکیه و امارات، دو میلیون و ۱۰۹ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان در قالب ۶۶ مجوز به افغانستان، عراق و ترکمنستان، ۳۳۳ هزار کیلوگرم انواع محصولات لبنی به روسیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.

طبق گفته مدیرکل دامپزشکی گلستان در ۶ ماهه ابتدای سال بیش از ۳۴۸ هزار کیلوگرم جو دامی از قزاقستان وارد استان شده است.

وی در خصوص مرکز تشخیص بیماری اسب استان در آق قلا هم گفت: این پروژه از لحاظ عملیات عمرانی و ساختمانی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با در نظر گرفتن اعتبار برای سیستم گرمایشی و سرمایشی و سایر تجهیزات، در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

محرابی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۹، حدود ۹ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و امسال هم هفت میلیارد تومان (پنج میلیارد تومان ملی و دو میلیارد تومان استانی) برای این مرکز در نظر گرفته شده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
انشالله در دهه فجر کدوم سال .
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
فقط حرف خالی... عمل وجود نداره...
نظر شما
ادامه