کد خبر: ۶۶۵۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب از تلف شدن ۱۲ رأس گوسفند در این شهرستان به دلیل چرای این حیوانات در مزرعه یونجه یک مرد سنگدل خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمود ترخاصی» اظهار کرد: صبح امروز در اقدامی تلخ یکی از اهالی خوشاب با ریختن سم در مزارع باعث تلف شدن ۱۲ رأس گوسفند شد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب  با هشدار به دامداران برای جلوگیری از اقدامات خودسرانه مجرمانه و جلوگیری از قانون‌شکنی افزود: یکی از اهالی روستاهای شهرستان خوشاب در اقدامی خودسرانه با ریختن سم در مزارع یونجه باعث تلف شدن ۱۲ گوسفند و بزغاله شد.

وی بابیان اینکه مالک گوسفندان به دلیل رابطه فامیلی با مرد سنگدل از شکایت صرف‌نظر کرده است، بیان کرد: مالک گوسفندان حتی به مراجع قانونی مراجعه نکرده بود و موضوع زمانی آشکار شد که مالک گوسفندان به دنبال دارویی برای درمان مسمومیت گوسفندان بود.

ترخاصی یادآور شد: با همکاری پلیس اطلاعات شهرستان با حضور درصحنه واقعه علت حادثه بررسی شد و برخی از احشام تلف‌شده موجود برای جلوگیری از خوراک انسانی جمع‌آوری و نابود شد.

گفتنی است؛ پلیس اطلاعات خوشاب در حال بررسی جزئیات بیشتر این موضوع است .
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
3
اینکه حیوان زبان بسته را مسموم کنی عمل بسیار شنیع و بد طینتی است و قصد من توجیه کار این آقا نیست ولی سخن من این است که کسی که یونجه کاشته شب و روز زحمت کشیده زمین شخم زده پول بذر و داده شب بیدار مانده آبیاری کرده، این انصاف نیست که طرف گوسفندانش را برداره ببره در یونجه طرف برای چراندن. در ثانی بنده زمین و یونجه خودمه دوست دارم سم آفت یونجه بریزم مگه باید به آقای جوپان خبر بدم؟ اصلأ برای جی باید گوسفندش را ببره در یونجه من؟ خیلی خوب اگه یونجه می خواهی به طرف کشاورز بگو نیاز دارم و از او بخر یا شاید بهت قسطی داد و یا با یک گوسفند معاوضه کرد ولی بری دزدی کنی قابل توجیه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
هیچ وق یک طرفه قضاوت نکن. متن خبر می گه «ریختن سم در مزارع»، نگفته که سم در مزرعه شخصی خودش!!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ناشناس عزیز، من در حوالی همان منطقه زندگی می‌کنم و یک‌مشکل بزرگ کشاورزان با دامداران همین است که وقتی محصولات‌ کشاورزان کشت شد شبانه گوسفنداران دامهای خود را به مزرعه کشاورزان برده تا چرا‌ کنند. این اتفاق مسکوم‌شدن‌گوسفندان‌ اولین بار نیست رخ میدهد و‌اخرین بار‌هم نخواهد بود. دامدار هم دستش به جایی بند نیست و خودش احتمالأ مقصره وگرنه شکایت می‌کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
تقصیر چوپان هست.این چوپان ها بیشتر مواقع اصلا مراقب حیوان نیستن.حتی موقع عبور از جاده بارها شاهد بی توجهی و حواس پرتی چوپان بودم و چون بی توجهی چوپان رو می دونم الحمدلله تا الان از خیلی تصادفات ماشین با حیوان جلوگیری کردم.
غلامرضا حطیطه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
ریختن سم کار خوبی نیست هم از نظر زیست محیطی .غیردامهای اهلی پرنده وچرنده غیر اهلی ناخواسته از سم می‌خورند وتلف می شوند.
نظر شما
ادامه