کد خبر: ۶۶۵۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: فرماندهی مرزبانی پلیس با اشاره به کشف حدود ۳۴هزار رأس دام سبک و سنگین از قاچاقچیان گفت: متأسفانه در استانهایی مانند هرمزگان، این دامها مولد بودند و بعضاً اخباری داشتیم که دامهای مولد توسط تروریستهای اقتصادی، خریداری و سپس داخل دریا انداخته می‌شدند!

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، حراست از بیش از هشت‌هزار و 700 کیلومتر از مرزهای خاکی و آبی کشور به‌عهده "مرزبانی نیروی انتظامی" است و همواره شاهد انواع تهدیداتی هستیم که مرزهای کشور ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی نیز یکی از رسته‌های پلیس است که کنترل مرزهای زمینی و دریایی کشور، حفظ و نگهداری میل‌های مرزی و سازماندهی امور مرزنشینان کشور را در اختیار دارد و هم‌اکنون سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی کل کشور است.

«سردار گودرزی» در خرداد ماه 99 بنا به پیشنهاد سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و موافقت و تأیید مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، به‌عنوان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی منصوب شد؛ وی همزمان با نخستین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور در خبرگزاری تسنیم از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار اخبار در این خبرگزاری قرار گرفت و به گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری نشست.

تسنیم: مرزبانی نیروی انتظامی در سال جاری چه اقدامات مقابله‌ای برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار انجام داده است؟

از ابتدای سال جاری تاکنون 44 تن مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی کشف شده است و 190 نفر از قاچاقچیان مسلح نیز به هلاکت رسیده‌اند، متأسفانه درگیری‌های ما نیز با قاچاقچیان مواد مخدر افزایش چشمگیری داشته است.

حدود 34 هزار رأس دام سبک و سنگین را که قاچاقچیان قصد قاچاق آنها را به خارج از کشور داشتند، کشف کردیم و کشفیات در این رابطه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 11 تا 12 برابر شده است، متأسفانه در استانهایی مانند هرمزگان و هورالعظیم، این دامها مولد بودند و بعضاً اخباری داشتیم که دامهای مولد توسط تروریستهای اقتصادی خریداری و سپس داخل دریا انداخته می‌شدند، به‌طور مثال اگر یک رأس گوسفند در کشور ما سه تا چهار میلیون قیمت داشته باشد، در آن‌سوی مرزها با ارز دلار خریداری‌شده یعنی تا 12 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
2
بایدواردات گوشت به نحوی باشدکه هزینه دامداری کردن داخل کشور اقتصادی باشد وبی رویه واردات نداشته باشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
اگر گفته بشه اشتباه کردیم یا سطح مدیریت به اندازه کافی نبوده قابل قبولتره تا بخواهیم تئوری توطئه و ریختن دام در دریا را پیش بکشیم. اینجوری میشه که اعتماد عمومی از بین میره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
دامدار به کسی محصولش را می فروشد که سود بیشتری عایدش شود و وقتی دامدار ببینه براش ضرره که دامهایش را به بازار محلی عرضه کنه و بجای سود ضرر ده است آن را به کسانی دیگر ولو در خارج مرزها می‌فروشد تا بخشی از ضررهایش جبران شود و این ربطی به مافیا اقتصادی و تئوری توطئه و مرز و چیز دیگری ندارد.
نظر شما
ادامه