کد خبر: ۶۷۱۳۸

حکیم مهر: در پی افزایش تعداد سگهای بلاصاحب (ولگرد) در سطح شهر لار طی چند ماه گذشته و به دنبال آن تشدید نگرانی و اعتراض شهروندان و همچنین انتشار این موضوع در رسانه های محلی و فضای مجازی؛ «محمد امین منتظری» معاونت خدمات شهری شهرداری لار با صدور  اطلاعیه ای، به این نگرانی ها خاتمه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عممومی شهرداری لار، اطلاعیه معاونت خدمات شهری به این شرح است:

در ابتدا ضمن تشکر از صبر و همراهی شهروندان عزیز که طی این مدت مشکلات ناشی از افزایش تعداد سگ های بلاصاحب را تحمل نموده اند؛ به اطلاع می رساند در گذشته کنترل جمعیت این موجودات از طریق معدوم سازی آنان صورت می گرفت که پس از تهیه و ابلاغ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، روش کنترل تغییر یافته و هیچگونه اتلافی صورت نگرفته است که علت اصلی افزایش جمعیت آنها در سطح شهر نیز همین موضوع می باشد.

بر اساس دستورالعمل فوق؛ کار گروهی در مرکز شهرستان با عضویت فرماندار به عنوان رئیس، شهرداران شهرها (شهردار مرکز شهرستان به عنوان دبیر) روسای ادارات محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی، نماینده نیروی انتظامی، نماینده دادستانی، بخشداران شهرستان، دهیار منتخب لارستان و نماینده انجمن حمایت از حیوانات لارستان تشکیل و تصمیمات لازم را در این خصوص اخذ می کنند.

پیرو حساسیتی که در سطح شهرستان تشکیل گردیده و با پیگیری‌های انجام شده و همچنین کمک و مساعدت ریاست منابع طبیعی لارستان، زمین مورد نیاز جهت نگهداری این حیوانات به مساحت تقریبی ۲ هکتار در خارج از مرکز شهرستان و با فاصله مناسب در حال تخصیص می باشد.

لازم به ذکر است که علاوه بر هزینه تامین زمین، هزینه‌های اولیه انجام این امر و راه اندازی مرکز نگهداری، بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد که با همکاری شهرداری های منطقه لارستان تامین خواهد شد.

ضمن اینکه هزینه های جاری اجرای طرح که شامل عملیات زنده‌گیری، انتقال، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، غذا و … خواهد بود برای هر قلاده سگ بالغ بر ۲۰ میلیون ریال می‌باشد که شهرداری لار به عنوان شهرداری مرکز با همکاری شهرداری های منطقه نسبت به تامین آن اقدام خواهد کرد.

ضمناً متذکر می شود که علت اصلی تجمع این سگ‌ها در بعضی محلات، غذا دادن برخی از شهروندان از سر دلسوزی به این حیوانات می باشد که امیدواریم پس از راه‌اندازی مرکز نگهداری، این کمک‌ها به سمت این مرکز هدایت و همچنان ادامه داشته باشد.

لذا ضمن تشکر مجدد از صبوری همشهریان عزیز به اطلاع می رساند در آینده ای نزدیک نسبت به راه اندازی و بهره برداری مرکز فوق اقدام نموده و موجبات دلهره و نگرانی شهروندان را کاهش خواهیم داد.

در پایان مطلب لازم است که از زحمات و همراهی های کلیه اعضای کارگروه ساماندهی شهرستان تقدیر نموده و خواهشمندیم این همکاری‌ها خصوصاً از طرف اعضای محترم انجمن حمایت از حیوانات کماکان ادامه داشته باشد. چرا که حضور و همراهی این عزیزان باعث دلگرمی و پیشرو بهتر کار امور خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه