کد خبر: ۶۷۷۸۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با توجه به مخاطرات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای کشور اعلام می دارد: کوتاهی مسئولین فنی و مرغداران در گزارش دهی تلفات بیماری در واحدهای پرورش طیور، پیگیرد قضایی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، لذا با توجه به حساسیت های کنونی در زمینه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تهدید امنیت غذایی آحاد جامعه در صورت بروز اپیدمی این بیماری، ضروری است کلیه ادارات و نهادهای مرتبط، تمام توان خود را برای پیشگیری از این بیماری باید بکار گرفته و در این راستا، مرغداران و مسئولین فنی بهداشتی واحدهای پرورش طیور که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند هوشیاری لازم در خصوص اطلاع رسانی موارد تلفات را داشته و طرف 24 و یا نهایتا 48 ساعت، اطلاع رسانی در این خصوص را به مرکز رسمی دامپزشکی محل اسقرار خود اطلاع دهند در غیر اینصورت در صورت محرز شدن، تخلف مسئول فنی بهداشتی یا مرغدار در اطلاع رسانی و گزارش دهی وقوع تلفات، معرفی به مراجع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان خراسان رضوی به عنوان یک استان مرزی و استان حایز رتبه دوم در تولید تخم مرغ، نقش بسیار با اهمیتی در تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ دارد و علاوه بر این مجموعه، تمامی اتحادیه ها، اصناف و همکاران بخش خصوصی نیز موظف به صیانت از سرمایه طیور استان و کشور هستند.

یادآور می شود در استان خراسان رضوی،1759.مرغداری گوشتی به ظرفیت نزدیک به 30 میلیون .قطعه ، 350واحد تخم گذار و پولت  به ظرفیت  16 میلیون قطعه، 24 مزرعه مرغ مادر به ظرفیت102 هزار قطعه به عنوان مهم ترین واحدهای این صنعت طیور با نظارت 419.نفر دکتر دامپزشک به عنوان مسئول فنی در حال تولید هستند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
8
کوتاهی مسؤلین سازمان دامپزشکی، و نظام دامپزشکی هم نسبت به مسؤلین فنی بهداشتی در خصوص دستمزد، بیمه و مطالبات حداقل حقوقی هم باید پیگرد قانونی داشته باشد....
نظارت میخواهید، اسباب نظارت را فراهم کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
مسول فنی ک قدرت اینو ندارن حقشو بگیره تا بوش گرسنه نخوابه چگونه می‌تونه گزارش بیماری کسی رو بده ک ازش حقوق میگیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
5
اساسا جایگاه شغلی مسئول فنی برای این طراحی شده که مشکلات و قصور بخش دولتی و نیز کارفرما بر سر یک بنده خدایی به نام مسئول فنی شکسته شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
2
آقای اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی بهتر بود در مسوولیت ، مسوول فنی بهداشتی مرغ آری مینوشتید میتواند در صورت قصور پیگرد قانونی داشته باشد چون مسوول فنی هر روز و ساعت در مرغداری نیست که از وضعیت بیماری یا تلفات اطلاع داشته باشه همون‌طور که امکان داره دکتر درمانی اون واحد نباشه و دلیل ندارد در هر صورت مسولیت و مجازات براش در نظر گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
2
چرا مسوولین دامپزشکی تا به این حد ضعف دارند و در برابر هر گونه فشار و مسوولیتی ، اون رو به بخش دامپزشکی تعمیم میدن و منتقل میکنند ، اینقدر ضعیف و غیر قابل اتکا در دامپزشکی باعث تاسفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
0
اول امنیت شغلی بعد انتظار
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
در یکی از استانهای ..... کشور مرغداران دو دامپزشک دارند . یک دامپزشک تحمیلی از طرف شبکه و اداره کل به انحا مختلف ( که باید ببینید چه ضوابط و قوانینی تراشیده اند که فقط اشخاص مورد نظر خودشان مشمول آن شوند ) و یک دامپزشک واقعی که مرغدار انتخاب میکند . مرغدار اصلا شخص تحمیلی را قبول ندارد و به رسمیت نمیشناسد که به او اطلاع بدهد یا ندهد و فقط مبلغ گزافی را به این افراد که با رانت شبکه ها و زد و بند به مرغداران تحمیل میشوند ، میپردازند تا اموراتشان تسهیل شود و شبکه چوب لای چرخشان نگذارد و تلفات را بی درد سر گزارش و ثبت کنند . این افراد هم با معامله تلفات با مرغدار ، کاسبی خوبی دست و پا کرده اند و ولینعمتان خود را نیز تطمیع میکنند .................!
بنابراین دامپزشک اصلی درمان میکند و در جریان کلیه امورات است ولی شبکه مسئول فنی خودش را قبول دارد که از همه جا بی خبر است و فقط تلفات را میشناسد که نان در آن مستور است !
بنابراین مثلا در این استان تمام گزارشات بیماریها و تلفات صوری و بی ارزش است و سامانه جی آی اس دکان کسب درامد این افراد با گزارش تلفات و … است . حال اگر این فضاحت در سایر استانها هم جاری است ، که باید گفت خانه از پای بست ویران است و دیگر امیدی به اصلاح نیست ….
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
1
لا یکلف الله نفسا الا وسعها به رعیت وزیر دست هرچقدر احترام بگذاری همان اندازه احترام می بینی سازمان دامپزشکی مسئول فنی را رها کرده ولی توقع داره دستوراتش اجرایی بشه شما احترام وشخصیت مسئول فنی را نزد کارفرما حفظ کن وبراش ارزش قائل شو بعد اجرای دستورات رابخواه
نظر شما
ادامه