کد خبر: ۶۷۹۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
در تایید نظر ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور:
امروزه سهم دامپزشکی غیردولتی در برخی از عرصه‌های فعالیت چندین برابر سهم دامپزشکی دولتی شده است و بی‌تردید اگر این بازوی قدرتمند نبود، بخش دولتی نمی‌توانست پاسخگوی نیاز باشد ...
 

در تائید نظر ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

مانع‌زدایی در حمایت از بخش خصوصی دامپزشکی

دکتر محسن مشکوة

خدمات دامپزشکی یکی از عناصر تأثیرگذار در اقتصاد ملی، سلامت و رفاه جامعه است که غالباً جایگاه و خدمات دامپزشکان در کشور از چشم مردم و مسئولین پنهان و مغفول مانده است. هرچند که تاسیس دانشکده‌های دامپزشکی دولتی و آزاد اسلامی و ظرفیت پذیرش دانشجو در آنها بر اساس نیازسنجی صورت نگرفته است اما امروزه شاهد حضور فارغ‌التحصیلان دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی در حوزه‌های مختلف فعالیت در بخش‌های دولتی و به‌ویژه خصوصی هستیم و نه تنها کمبودی وجود ندارد، بلکه با مازاد تقاضا برای کسب و کار در شهرهای بزرگ مواجهیم. سهم دامپزشکی غیردولتی در برخی از عرصه‌های فعالیت چندین برابر سهم دامپزشکی دولتی شده است و بی‌تردید اگر این بازوی قدرتمند در کنار دامپزشکی دولتی نبود، بخش دولتی به‌ویژه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، نمی‌توانست پاسخگوی نیاز باشد.

اینک که آقای دکتر آقامیری در دیدار با نمایندگان تشکل‌های فعال بخش خصوصی دامپزشکی بر ضرورت افزایش سرعت در انجام فرایندهای خدمات دامپزشکی و حذف دستورالعمل‌های دست و پاگیر، زاید و مانع افزایش تولید از طریق تعامل، تشریک مساعی، مشارکت و هم‌افزایی با ذی‌نفعان سخن می‌گوید، از همه اشخاصی که به تغییر و استفاده از فرصت‌ها در بخش‌های دولتی و غیردولتی باور دارند، انتظار می‌رود برای:

 1- بازنگری ساختار تشکیلاتی دامپزشکی کشور در راستای چابک سازی، برون‌سپاری امور تصدی‌گری، استفاده بهینه از منابع، نوآوری و افزایش بهره‌وری.

 2- بازنگری قوانین، آئین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و برنامه‌های فنی و اجرایی با حضور و مشارکت صاحب نظران، نمایندگان انجمن‌های صنفی مرتبط و ذی‌نفعان در کمیته‌های مشورتی در سطوح کشوری و استانی با نگاه روان‌سازی امور، حذف مقررات و ضوابط دست و پاگیر و غیرضرور و مشارکت و هم‌افزایی.

دست به‌کار شوند که فردا خیلی دیر است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
6
5
سازمان دامپزشكي اگر ميخواهد كه امور از دستش خارج نشود ونهاد هاي بالادستي به امور تخصصي دامپزشكي ورود نكنند مثل ورود دادستاني مشهد به بازديداز كلينيك هاي مشهد و دستور رفع نقايص دادن حتماوالزام دارد وظايف تصدي گري را برون سپاري كند
چون حاكميت نظام جمهوري اسلامي هرسال در حال كوچك كردن بخش دولتي است كه شامل حال سازمان دامپزشكي هم شده ولي متاسفانه
مديران قبلي سازمان فكر ميكنند بايك دست ميشود ده تاهندوانه برداشت
اميدواريم اقاي دكتر اقاميري با همين انگيزه اي كه دارند برنامه هايشان را پيش ببرند ودر دايره افراد قديمي سازمان كه معتقد به اين امور نيستند قرار نگيرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
اميدوارم برون سپارى به معناى رها سازى و عدم نظارت مستمر در خصوص آنچه كه در زمينه واگذارى صدور پروانه ها به نظام اتفاق افتاد، نباشه!
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
7
4
درود بسیار بر دکتر مشکوة عزیز
عالی فرمودید
امیدوارم دکتر اقامیری گوش شنوا و عملگرایی در این مورد داشته باشند
دکتر کلانتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
با عرض سلام و تشکر از آقای دکتر مشکات به دلیل زحماتشون و این بار یاد آوری این موقعیت حساس برای ورود به مسائل ریشه ای مبتلابه دامپزشکی کشور .
امیدوارم که بویژه انجمنهای صنفی کلینیسینهای دامپزشکی کشور ، فرصت را مغتنم شمرده و باطرح پیشنهاد های سازنده خود برای ایجاد تغیراتی اساسی در سازوکارهای قانونی و اجرایی دامپزشکی کشور ورود نماید .
نظر شما
ادامه