کد خبر: ۶۸۰۵۲

حکیم مهر: مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در یک نشست مشترک و صمیمی با مدیر کل، رئیس شورای نظام و جمعی از مدیران ستادی و فنی دامپزشکی و جمعی از اعضای تشکل و انجمن های صنفی حمایت از حقوق حیوانات که در اداره کل دامپزشکی استان ترتیب یافت بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات در جامعه تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در یک نشست مشترک و صمیمی با مدیر کل، رئیس شورای نظام و جمعی از مدیران ستادی و فنی دامپزشکی و جمعی از اعضای تشکل و انجمن های صنفی حمایت از حقوق حیوانات که در اداره کل دامپزشکی استان ترتیب یافت بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات در جامعه تاکید کرد.

«دکتر رضوان باقلاچی» با بیان اینکه بر اهمیت و حساسیت فعالیت های دامپزشکی به عنوان یکی از ارگانهای حوزه سلامت و امنیت غذایی کاملا واقفیم افزود بدون تردید کوچکترین غفلت در این حوزه  جامعه را ملتهب می کند.

دکتر باقلاچی که به منظور بررسی و یافتن راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت مردمی و  تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی در راستای یک حرکت دسته جمعی برای حمایت از حقوق حیوانات سخن می گفت یادآور شد مهمترین راهکار در این راستا فرهنگ سازی در جامعه و همفکری، هم اندیشی و هم افزایی تشکل ها و ارتباط بین بخشی با دستگاههای مرتبط است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر تداوم این جلسات با گروههای مردمی تاکید و  تصریح کرد در این راستا بسنده کردن و توجه به به کمک دستگاههای دولتی به تنهایی کارساز و مشکل گشا نبوده و باید از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد بهره جست و ظرفیت و بدنه فعالین اجتماعی و مدنی را با دستگاههای دولتی مرتبط ساخت.

دکتر باقلاچی اظهار کرد تشکل های مردم نهادی که در در حوزه حمایت از حقوق حیوانات در استان فعال است هنوز به مرحله ثبت نرسیده و این یکی از دغدغه های حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری است بنابراین وظیفه دستگاههای اجرایی تسهیل گری و حمایت است تا مجموعه های مردم نهاد را هرچه بیشتر در این زمینه تشویق و ترغیب نماییم.

در ابتدای این دیدار که در ادامه سلسله دعوت مدیر کل دامپزشکی از مقامات ارشد استان برای حضور در دامپزشکی انجام شد، «دکتر بهلول تکلوی» گزارشی از فعالیت های دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی ارائه کرد و ضمن تشریح  فعالیت های مختلف دامپزشکی گفت: یکی از این حوزه های فعالیت در زمینه بهداشت عمومی و مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان تبیین می شود که هر چند گاهی در قالب بیماریهای نوپدید و باز پدید در جامعه ظاهر شده و به صورت بحران جدی مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  بروز میکند.

این مقام مسئول در دامپزشکی استان در ادامه سخنانش به چالش جدی کشتار غیر مجاز دام در برخی از مناطق استان اشاره کرد و بر ضرورت آگاهی دهی و فرهنگ سازی به مردم در راستای جلوگیری از این معضل اجتماعی که تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روانی زیادی در جامعه دارد تاکید کرد.

دکتر تکلوی در عین حال خواستار ورود جدی حوزه فرهنگی و اجتماعی  استانداری به منظور هم افزایی و همکاری تنگاتنگ با دامپزشکی در حل این مشکل اجتماعی شد.

 
نظر شما
ادامه