کد خبر: ۶۸۱۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی جنوب کرمان، خراسان جنوبی، قم، خراسان رضوی و گلستان

 

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با بیماری های تنفسی طیور در جنوب کرمان


رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان  گفت: با فرارسیدن فصل پاییز و شروع فصل جوجه ریزی در نقاط گرمسیر جنوب کرمان  ولزوم آموزش برای پیشگیری و مبارزه با بیماریهای طیور ، کارگاه آموزشی بیماریهای تنفسی طیور  خصوصاً بیماریهای  نیوکاسل ،آنفلوآنزا، CRD complex و غیره در سالن مهندس منیعی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با حضور پرورش دهندگان واحد های صنعتی طیور برگزار گردید .


دکتر نرگس افشاری پوربا اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی فوق در جنوب کرمان  اظهار داشت : این دوره آموزشی مورد استقبال پرورش دهندگان قرار گرفت و نکات فنی لازم در این خصوص به مرغداران منطقه توصیه شد جنوب کرمان دارای 215هزار (قطعه /دوره )ظرفیت پرورش طیور گوشتی می باشد.   

 

---------------------------------

 

کمک اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به مردم مظلوم سومالی
 
به منظور حمایت از مردم قحطی زده سومالی، کارکنان دامپزشکی خراسان جنوبی در اقدامی خیرخواهانه به نیازمندان این کشور مسلمان کمک کردند.

روابط عمومی این اداره کل با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در کمک به همنوع خاطرنشان کرد: در پی بروز قحطی و بحران غذایی در کشور سومالی کارکنان این اداره کل جمعا مبلغ 7 میلیون و 620 هزار ریال به مردم مظلوم سومالی اهداء نمودند.

---------------------------------

 

اجرای طرح شناسنامه رایانه ای اسبهای مراکز سوارکاری در استان قم


 توسط اداره کل دامپزشکی استان قم طرح صدور شناسنامه رایانه ای اسبهای مراکز سوارکاری از بیستم شهریورماه عملیاتی شده است.
بر اساس گزارش اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان قم طرح صدور شناسنامه رایانه ای اسبهای مراکز سوارکاری استان قم از تاریخ 20/6/90 دراستان قم عملیاتی گردیده است.
در این راستا کارشناسان اداره کل دامپزشکی به تدریج و طبق برنامه زمانبندی شده به مراکز سوارکاری استان مراجعه و اسبهای موجود توسط دکتر دامپزشک تحت پوشش عملیات مالیناسیون (جهت تشخیص بیماری مشمشه) قرارخواهند گرفت و سپس ضمن تصویربرداری از اسبها جهت صدور شناسنامه کامپیوتری همراه با نام اسب و مالک آن و جدول عملیات واکسیناسیون شاربن، کزاز و تست مالئین در پرونده رایانه ای مخصوص مرکز سوارکاری ثبت میگردد. لازم به ذکر است در حال حاضر شناسنامه های رایانه ای اسبهای موجود در مرکز سوارکاری در حال اتمام میباشد و پیش بینی میشود  تمام مراکز سوارکاری تا پایان آذر ماه سال جاری تحت پوشش عملیات فوق قرار گیرند.

---------------------------------

 

برگزاری مسابقات تنیس روی میز گرامیداشت 14 مهر در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی


اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد : در نظر است به مناسبت گرامیداشت 14 مهر (روز ملی دامپزشکی) یک دوره مسابقه تنیس روی میز بصورت انفرادی در دو رده بانوان و آقایان برگزار گردد.
از کلیه همکاران علاقه مند شاغل در بخش دولتی یا خصوصی دامپزشکی (عضو نظام دامپزشکی خراسان رضوی) دعوت می شود، جهت ثبت نام حداکثر تا مورخه 06/07/90 با اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی (آقای دکتر عابدزاده) ویا شماره تلفن 09151007510  تماس حاصل نمایند.
تاریخ برگزاری مسابقات آقایان: یکشنبه 10/07/90
تاریخ برگزاری مسابقات بانوان:  دوشنبه 11/07/90
متذکر می گردد حضور کلیه ثبت نام کنندگان(با لباس وکفش ورزشی) در ساعت 8 صبح روز برگزاری مسابقات در محل سالن ورزشی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی الزامی است.

 

----------------------------------

 

تقدیر رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در ارتباط با اجرای طرح تجمیع کشتارگاههای دام این استان


رئیس سازمان دامپزشکی کشور از دکتر وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در ارتباط با اجرای طرح تجمیع کشتارگاههای استان گلستان تقدیر به عمل آورد.
متن این تقدیرنامه بدین شرح است:
جناب آقای دکتر محمود رضا وفایی
مدیر کل محترم دامپزشکی استان گلستان
با عنایت به تلاش و زحمات بی شائبه جنابعالی در امر کنترل و نظارت بر بهداشت عمومی در سطح استان به ویژه اجرای طرح ساماندهی کشتارگاههای دام استان، بدین وسیله از اقدامات موثر آن اداره کل تقدیر و تشکر به عمل می آید. امید است با اتکال به خداوند سبحان و با بهره گیری از مساعدت و همکاری  کلیه همکاران و دستگاههای ذیربط، در امر ارتقاء نظارت بهداشتی دامپزشکی و حفظ سلامت جامعه موفق و موید باشید.

 

نظر شما
ادامه