کد خبر: ۶۸۳۸۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
 

حکیم مهر: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: برای مقابله با اقدام برخی افراد در تغذیه غیراصولی و غیربهداشتی سگهای بلاصاحب و ایجاد مزاحمت برای اکیپ‌های جمع آوری این حیوانات از دادستانی درخواست کمک و ورود به این معضل کرده ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمود ثابت قدم» افزود: یکی از عوامل ازدیاد بی رویه این حیوانات در سطح شهر اقدام برخی افراد ناآگاه در غذادادن به این سگها خارج از هر چارچوب و ضابطه بهداشتی است که ضمن فراهم کردن زمینه رشد بی رویه حضور این حیوانات در سطح معابر و اماکن و فضاهای عمومی شهر و به مخاطره انداختن سلامت عمومی مردم، موجب خدشه دارشدن وجهه بهداشت سطح شهر و پراکندگی بقایای مواد غذایی در این اماکن می شود.

وی با اظهار تاسف از حادثه حمله ور شدن سگهای ولگرد به یک استاد دانشگاه در اهواز و جانباختن وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرداری بر اساس دستورالعمل ابلاغی کشوری درخصوص مقابله با پدیده سگهای ولگرد، اقدام به زنده گیری این حیوانات و انتقال آنها از معابر عمومی می کند برخی افراد ناآگاه اقدام به ایجاد مزاحمت برای این اکیپها و ممانعت از انجام وظیفه قانونی ماموران دراین زمینه می کنند.

ثابت قدم ادامه داد: در همین راستا ضمن طرح موضوع با دادستان، تقاضای ورود ایشان به این موضوع و برخورد قانونی با افراد متخلف را کردیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: افرادی که اقدام به غذا دادن بی ضابطه به سگهای ولگرد یا ایجاد مزاحمت برای زنده گیری سگهای مزبور توسط ماموران شهرداری می کنند با پیگرد حقوقی و برخورد قانونی مواجه خواهند شد .

وی پیشتر تعداد سگهای ولگرد در این شهر را حدود سه تا چهار هزار قلاده تخمین زده و اعلام کرده بود به دلیل دسترسی این حیوانها به غذا در مرکز شهر وارد می‌شوند که در صورت ادامه روند فعلی احتمال اینکه تعدادشان تا ۱۰ هزارقلاده نیز افزایش پیداکند زیاد است.

ثابت قدم ادامه داد: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و همچنین ایجاد نظم و امنیت شهری جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب به پیمانکار سپرده شده تا با اکیپ‌های زنده‌گیری نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام شود .
وی  با اشاره به اجرای طرحی با عنوان عقیم‌سازی سگ‌های بلا صاحب در اهواز اضافه کرد: این طرح که به عنوان یک راهکار برای کنترل این جانداران اجرایی شد، به دلیل اینکه به صورت مستمر انجام نشد، تأثیر مطلوبی بر کنترل جمعیت این گونه از جانداران نداشت .

این مقام مسئول توضیح داد:  در پی افزایش تهدید این سگها برای امنیت و بهداشت عمومی  شهروندان، سازمان پسماند شهرداری اهواز فراخوانی برای زنده گیری، جمع آوری سگهای بلاصاحب در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کرده اما تاکنون هیچ داوطلبی متقاضی بستن قرارداد با این سازمان نشده است.

وی تاکید کرد:  طرح جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب براساس دستورالعمل مربوطه اجرا می‌شود که بر اساس آن، پس از عملیات زنده‌گیری، این سگ‌ها جمع آوری و تفکیک شده و مورد معاینه دامپزشک قرار می‌گیرندو پس از آن سگ‌های ناقل بیماری متحمل مرگ با ترحم و مابقی عقیم سازی می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در جهت ساماندهی سگهای بلاصاحب تصریح کرد: این سازمان با همکاری شرکت نفت و توسعه نیشکر یک پناهگاه را در پارک شهروند احداث کرده است همچنین در حال تجهیز مرکز عقیم سازی هستیم تا با عقد قرارداد، عقیم سازی سگهای بلاصاحب نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

طبق اعلام رییس مرکز بهداشت خوزستان سالانه هفت هزار گازگرفتگی سگ در این استان رخ می‌دهد که هر گازگرفتگی سگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای بهداشت هزینه در بر دارد.

چند روز پیش یک استاد دانشگاه آزاد اهواز در جریان حمله سگ‌های ولگرد در حالی که برای فرار از دست این حیوانات تلاش می کرد با یک خودرو تصادف کرد و در نهایت جان خود را از دست داد.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
12
6
خوب شما به وظیفه خودت عمل کن مطمئن باش کسی نمیره از جیبش پول بزاره غذا بده به این زبون بسته های گرسنه . شما یه سر به پناه گاه های خودت بزن ببین چجوری این سگهای گرسنه همدیگه رو دارن میخورن . یکم منطقی باش .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
6
13
به عنوان یک فارغ التحصیل دامپزشکی نظرم این است که دقیقا کار درستی می کنند و باید برخورد قانونی با این معضل اجتماعی در سراسر کشور انجام گیرد. در این رابطه، متاسفانه وضعیت بهداشت برخی مناطق بسیار تاسف بار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
فارغ التحصیل عزیز قانون در این مورد هست اما شهرداری به وظایف قانونی خودش عمل نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
4
5
این درسته
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
5
4
اینقدر از قانون دم نزنید ببینید چه بر سر سگ های بینوا در به اصطلاح پناهگاه حیوانات می آورند به این زبان بسته ها نان خشک هم نمیدهند به شدت گرسنه اند و به جای غذا کتک میخورند برخی به همنوع خواری یا گیاه خواری رو آوردن ! برخی را دار می زنند تا جا برای تازه واردین نگون بخت باز شود کشور با این همه ثروت و معادن خدا دادی چرا باید با مخلوقات خدا اینطور معامله کنند وضعیت گربه ها هم تعریفی ندارد بار ها دیده ام که ماموران شهرداری با سم استریکنین به سراغ آنها رفته اند و فردا صبح اقدام به جمع آوری دسته های مرده گربه ها کرده اند . حیوان آزاری و حیوان ترسی سیستمیک به بهانه های واهی ...... و مالی در جریان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
1
7
غذا دهی به صورت کلی اشتباه است.
صرفا در روزهای سخت زمستان میتواند خوب باشد.
در تابستان هم اب رسانی بسیار بهتر است. چون تشنه هستند و نه گشنه.
بجز این دو استثنا، نباید غذا رسانی صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
1
4
متاسفانه یه فرهنگ غلط داره تو جامعه باب میشه که اصلا غیر علمی و غیر اصولیه، با غذا دادن دستی به سگ های بدون صاحب در روند زاد و ولد و کنترل طبیعی آنها اخلال ایجاد شده و متاسفانه افرادی اقدام به این کار میکنن که اطلاعات درستی در زمینه بیماری های مشترک هم ندارند، بهترین راه آموزش از طریق صدا و سیما و بیان اشکالات این کار هم از نظر تکثیر این حیوانات با غذا دادن دستی و هم مخاطرات سرایت بیماری ها می باشد.
مهناز براتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
5
1
واقعا متاسفم برای اون دسته ازافرادی که بدون علم واگاهی دستور جمع اوری یا کشتارسگها رومیدهد.ایا بهتر نیست هزینه میلیاردی که‌ بابت واکسیناسیون انسانی میکنند رو جهت عقیم سازی سراسری سگهای بلا صاحب وواکسیناسیون کنند؟؟؟ تواین چندین سالی که‌کشتارکردین چقدرتونستین جمعیت سگهارو کم یا کنترل کنین .بس کنین .بخودتون بیایین وسرتون رو ازتوبرف دربیارین .ببینین کشورهای دیگه چطور تونستن جمعیت سگهارو کنترل کنند وایده بگیرین .شما فقط بلدین صورت مسعله روپاک کنین هیچوقت نمیخواهین مسعله روحل کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شما لطف کن اول پروتکل های کشورهایی که می‌فرمائید در رابطه با کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب را مطالعه کنید . کجای دنیا واکسیناسیون انسانی را تعطیل و هزینه آنرا صرف عقیم سازی سگ ها کرده اند ؟ بخودتون بیایین اگر دلتون خواست سرتون رو از برف دربیارید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
سلام ازشاندیزمشهدم ببخشیدشباموقع خواب این سگهاوگرگ جای خونمون اذیت میکنن نمیشه این سگهای ابراهیم خان وابراهیم خان 8سگاش جمع کنین که دیگه سگی نباشه ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
به سگها غذا ندیم بیاریم بدیم به تو اشغال که بدیی از انسانیت نبردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
دمشون گرم جاشون تو بهشت به حیوانات غذا میدن
نظر شما
ادامه