کد خبر: ۶۸۴۱۶

حکیم مهر: نتیجه آزمایش هوبره تلف شده در اطراف روستای دهسلم شهرستان نهبندان به لحاظ درگیری با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محسن آهنی» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، لاشه یک قطعه هوبره که در اطراف روستای دهسلم شهرستان نهبندان مشاهده شده بود را جهت بررسی علت مرگ به شبکه دامپزشکی شهرستان ارجاع داد.

وی افزود: با رعایت کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای، از هوبره تلف شده نمونه های لازم اخذ و جهت بررسی آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بلافاصله به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد.

 سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه آزمایش مشخص گردید علت مرگ این قطعه هوبره مهاجر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده است.

  آهنی خاطر نشان کرد: اکیپ های مشترک متشکل از شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به صورت مستمر بر آبگیرها،  تالاب ها و …  در سطح شهرستان نظارت دارند و عملیات رصد و پایش پرندگان مهاجر را انجام می دهند که در صورت مشاهده هر گونه تلفات در این پرندگان برابر ضوابط سازمان دامپزشکی کشور اقدام می شود.

 

نظر شما
ادامه