کد خبر: ۶۸۴۲۵

حکیم مهر: دامپزشکی استان قزوین، ساماندهی مراکز عرضه حیوانات خانگی و ملزومات مربوطه را در دستور کار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، جلسه هماهنگی نمایندگان دستگاههای اجرایی و تشکلهای ذیربط، با دستور ساماندهی مراکز عرضه و نگهداری حیوانات خانگی و ملزومات مربوطه در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش تعداد مراکز عرضه و نگهداری حیوانات خانگی شامل پرندگان زینتی، سگ و گربه و جوندگان، نظارت بر نحوه رعایت ضوابط بهداشتی و ... بر عهده دامپزشکی است که بر همین اساس جلسه مشترکی با نماینده سازمان صمت،محیط زیست،اماکن نیروی انتظامی، اطاق اصناف، نظام دامپزشکی و اتحادیه مربوطه در محل اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد.

«دکتر وحید حمیدی» تصریح کرد: فروشگاههای عرضه حیوانات خانگی و ملزومات مربوطه (پت شاپ) مجاز به درمان، فروش دارو و غذاهای فاقد پروانه دامپزشکی نیستند و در صورت مشاهده مراتب پیگیری خواهد شد.

دکتر حمیدی در ادامه افزود: آموزش متصدیان این مراکز و تهیه بروشورهای آموزشی برای ارتقاء سطح دانش ایشان یکی دیگر از برنامه های دامپزشکی می باشد .

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت بیماریهای مشترک بین انسان و دام، درمان غیر مجاز حیوانات در مراکزی که فاقد پروانه درمان از دامپزشکی هستند ممنوع بوده و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و فروش داروی دامی در مکانی خارج از داروخانه دامپزشکی مصداق کالای قاچاق خواهد بود، ضمن اینکه غذای حیوانات نیز باید دارای پروانه ساخت از دامپزشکی باشد.

 

نظر شما
ادامه