کد خبر: ۶۸۴۷۹

حکیم مهر: اتحادیه اروپا می‌گوید به منظور جلوگیری از همه‌گیری‌های بعدی به دنبال یک پیمان جهانی در این زمینه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شفقنا، یک مقام ناشناس گفت: اتحادیه اروپا برای ایجاد یک توافق جهانی با هدف جلوگیری از همه‌گیری‌های جدید در تلاش است؛ این پیمان بین‌المللی می‌تواند شامل ممنوعیت بازارهای حیات وحش (خریدوفروش گوشت حیوانات وحشی) و مشوق‌هایی برای کشورها برای گزارش ویروس‌ها یا انواع جدید بیماری‌ها باشد.

منابع اروپایی می‌گویند به دنبال معرفی این طرح تا ماه اوت هستند. «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا در نوامبر ۲۰۲۰ پیشنهاد این معاهده جدید را داده بود. برخی کشورها از جمله آمریکا نیز با این معاهده همراه هستند اما برخی دیگر خواستار غیرالزام‌آور بودن آن هستند.

تلاش اروپا برای ایجاد نوعی معاهده جهانی به منظور مقابله با بیماری‌های واگیردار درحالی است که تصور عمومی این است که کووید۱۹ اولین بار از بازار حیوانات وحشی در ووهان چین به انسان سرایت کرد و باعث مرگ میلیون‌ها انسان شد.

این مقام ناشناس اتحادیه اروپا گفت از جمله اقداماتی که این اتحادیه می خواهد در این معاهده گنجانده شود، تعطیلی تدریجی بازارهای حیات وحش است.

این مقام گفت که مشوق‌ها می تواند شامل دسترسی تضمینی به داروها و واکسن‌های توسعه یافته علیه ویروس‌های جدید باشد. کشورهایی که یک ویروس جدید را شناسایی و گزارش می کنند نیز می توانند پشتیبانی فوری دریافت کنند که ممکن است شامل ارسال تجهیزات پزشکی از انبارهای جهانی باشد.

این درحالی است که کشورهای فقیر در طول شیوع کرونا همواره از احتکار واکسن به دست کشورهای ثروتمند انتقاد کرده‌اند.

منبع: رویترز


نظر شما
ادامه