کد خبر: ۶۸۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در دیدار با اعضای هیات علمی دانشکده دامپزشکی واحد کرج، ارائه خدمات دامپزشکی و ایجاد فضاهاهای کلینیکی را از اقدامات آتی این دانشکده برشمرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در دیدار با اعضای هیئت‌علمی دانشکده دامپزشکی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های یک دانشگاه نسل سوم این است که بتواند به‌عنوان یک سازمان حل مسئله در منطقه‌ای که فعالیت می‌کند عملکرد داشته باشد بنابراین در استان البرز اگر در زمینه‌های دامپزشکی، در حوزه مسائل مختلف دامی، آبزی‌پروری و سایر مسائل مرتبط مشکلاتی وجود داشته باشد و دانشگاه پاسخگو باشد، یک دانشگاه کارآفرین است.

کلانتری افزود: یک دانشگاه خوب و دانشگاه حل مسئله باید بتواند با سازمان‌های دیگر، صنایع، کارخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، داروخانه‌ها و سایر سیستم‌ها و حتی با جامعه ارتباط برقرار نماید و این ارتباط اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی کرج کمرنگ هست.

وی اعلام کرد: 25 درصد پیش‌بینی درآمد دانشگاه در سال جاری از طریق درآمد غیرشهریِ خواهد بود و این میزان در قیاس با دانشگاه‌های معتبر بسیار ناچیز هست به‌نحوی‌که در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا درآمدهای آن‌ها از طریق حوزه آموزشی، حوزه وقف، ارائه خدمات در سطح جامعه (خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و طرح‌های برون دانشگاهی) هست.

کلانتری بر ایجاد دانشکده‌های موضوعی تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از مواردی که یک دانشگاه کارآفرین انجام می‌دهد؛ پرداختن به میان‌رشته‌ای ها و ایجاد دانشکده‌های مشترک است که دانشکده دامپزشکی با دانشکده علوم بخصوص رشته زیست‌شناسی می‌تواند ایجاد ارتباط بیشتری نماید و حتی بتوان با مطالعات بیشتر دانشکده موضوعی ایجاد نمود.

وی متذکر شد: باید میزان ارتباط دانشکده دامپزشکی با سازمان دامپزشکی، موسسه تحقیقات رازی، جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مرتبط تقویت شود و همچنین مشخص شود که چه مقدار خدمات دانشگاه به آزمایشگاه‌های تشخیص دارویی و دامی، شرکت‌های تولید دارو، فرآورده‌های دامی ارائه می‌گردد که با تلاش بیشتر در جهت پیشبرد آن‌ها گام‌های مؤثری برداشت و اعضای هیئت ‌علمی در این ‌ارتباط گیری نقش بسزایی خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اعلام آمادگی این دانشگاه جهت ارائه خدمات به اعضای هیئت‌علمی جهت ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای ابراز کرد: تمام اعضای این دانشگاه همان‌گونه که به دنبال فعالیت‌های علمی هستند، لازم است نسبت به ترقی و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز فعالیت کنند.

کلانتری ازجمله اقداماتی که دانشکده دامپزشکی در جهت ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای می‌تواند انجام دهد را ایجاد مرکز جراحی دام، مامایی و پرستاری دام، داروخانه دام، همکاری با کشتارگاه‌ها، همکاری با کارخانه‌ها جوجه‌کشی، ایجاد مراکز پرورش اسب و سوارکاری، پرورش ماهی و مرکز خدمات تخصصی دامپزشکی عنوان کرد و تأکید نمود که کمک لازم را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مطرح کرد: موضوع دامپزشکی در کشور ایران نتوانسته است رشد بسیار خوبی را داشته باشد اما در کشورهایی همچون آمریکا، استرالیا و انگلستان موفقیت‌های زیادی را کسب نموده و از این طریق توانسته است به درآمدهای بالایی نیز برسد که امیدواریم با سوق دادن پایان‌نامه دانشگاه به مسائل و مشکلات منطقه بتوان گام‌های مثمر ثمری برداشته شود.

در پایان این نشست به سؤالات مطروحه از طرف حاضرین، پاسخ لازم ارائه گردید.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
5
با سلام بنده گرچه امیدی به نمایش گذاشتن این پیام ندارم اما طبق رسالت آن را بیان میکنم
از ماست که بر ماست
این دانشکده دارای دو بیمارستان به اصطلاح است اما آیا ساعت کاری بیمارستان می تواند از ساعت ۹ تا ۱۳ باشد؟!
در بیمارستان دام کوچک عظیمیه سال هاست که دیگر متخصص داخلی, جراحی و رادیولوژی فعالیت ندارد و فعالیت این به اصطلاح بیمارستان شامل واکسیناسیون بصورت نقدی بوده و کیس ها را مسئول بیمارستان ............. به کلینیک های اطراف معرفی میکند. گاها اساتید دام کوچک از ویزیت فرار کرده و .................! اگر موقعیت بیمارستان عظیمیه نا مناسب بود پس چرا در همان خیابان بیشتر از ۴ کلینیک فعال می باشد!
در بیمارستان نظرآباد اجازه ویزیت سگ ندارند و کیس ها را از نظرآباد به عظیمیه معرفی میکند!! گرچه که در همین بیمارستان متخصص رادیولوژی نیز نیست !!!
در بیمارستان نظرآباد با توجه به زیر ساخت های پرورش دام طیور و زنبور عسل و حتی ویزیت و درمان دام کوچک می توان بهترین درآمد را بدست آورد، اما علاقه ایی به انجام آن نیست حتی در جلسه اساتید دام کوچک نیز تشریف نیاوردند!!!
عدم مدیریت مناسب سال هاست پس از کنار رفتن دکتر شقایق به چشم می آید و سال هاست شاهد این جلسات تشریفاتی و نمایشی از سوی مدیران بعدی هستیم و در این مدت نه تنها بهتر نشد که بدتر شد!!!
دانشکده کرج با زیر ساخت های عظیمیه و نظرآباد توانایی تامین نیازهای مالی خود را دارد اما امروزه این بیمارستان ها دادن سرنگ به کادر درمان خودداری کرده و می گویند ندارند.
این مشکلات سر درازی دارد و این جلسات تنها نمایشی بوده و کاری از پیش بر نمیدارد.
از ماست که برماست
نظر شما
ادامه