کد خبر: ۶۸۶۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

حکیم مهر: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در کتاب خاطرات خود به افتتاحیه بیمارستان آموزشی و پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در تاریخ دوم اسفندماه سال  1377 پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، متن این خاطات به شرح زیر است:

 «صبح برای افتتاح بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی دامپزشکی، از منزل به کرج رفتیم. [دکتر منصور خلیلی عراقی]، رییس دانشگاه تهران و رییس دانشکده دامپزشکی، آقای دکتر [سیدحسین] حسینی، توضیح دادند. 40 هکتار زمین و 15 هزار مترمربع ساختمان و بخش‌ها و آزمایشگاه‌های متعدد دارد. از سال 1352 رژیم قبلی، زمین را اختصاص داده، ولی تا آخر عمرش، اقدامی نکرده و پس از انقلاب نیز در سال 1361 و 1365 تصمیم به ساخت گرفته شده، بدون اقدام و سرانجام از سال 1368 در برنامه اول، جزو طرح‌های سازندگی قرار گرفته و ساخته شده است.

از بخش‌کالبدشکافی که در حکم پزشکی قانونی، برای تشخیص مرض حیوانات مُرده است و از بخش سزارین که گوساله یک گاو را با جراحی درآوردند و از آزمایشگاه‌ها بازدیدکردم. گفتند، آنفلوانزای مرغی، برای اولین بار، امسال در پنج استان کشور شیوع یافته و تحت کنترل است. اخیراً واکسن ساخته شده و در جریان آزمایش است. در آمفی‌تئاتر به گزارش آقای خلیلی [عراقی] و آقای حسینی گوش دادیم و دربارة اهمیت علوم دامپزشکی از لحاظ علمی و انسانی و بهداشتی و اقتصادی صحبت کردم و تأکید نمودم که این مرکز باید مرجع علمی منطقه باشد. 

به دفترم برگشتم. تا ساعت چهار بعد از ظهر، کارها را انجام دادم. دکتر [علی‌اکبر] ولایتی، [مشاور رهبری در امور بین‌المللی] آمد و از رفتار [حزب] کارگزاران گله کردکه با [جامعه] روحانیت مبارز، هماهنگ نکردند و اکثر نامزدهای خود را از چپی‌های تُند قرار دادند؛ تصدیق کردم. خبر داد که امروز باز هیأت نظارت [بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا]، 12 نفر از نامزدهای چپ منجمله آقایان عبدالله نوری، [سعید] حجاریان، [محمد] سلامتی و [ابراهیم] اصغرزاده و... را ردصلاحیت کرده که باز دعوا خواهد شد.

آقای [سیدمحمد] گرامی، [مدیرعامل شرکت ایران سرعت] و پسرش آمدند. از ضررهایی که بابت ارجاع پنج هزار اتومبیل [هیوندای] وارداتی‌اش متحمل شده و... شکایت‌کرد و برای حل مشکل با بانک، استمداد نمود. شب، برای عیادت آقای [سیدمهدی] اخوان مرعشی، به بیمارستان مهراد رفتم؛ حال‌شان بهتر است. مثل‌گذشته، صحبت‌های زیادی در وضعیت خود و [آقای سیدکاظم اخوان‌مرعشی] اخوی و مسایلی از حوزه‌های نجف و قم گفتند. در گزارش‌ها، عکس‌العمل‌ها در مورد شهادت آقای سیدمحمد صدر ادامه دارد.»

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
5
ماشالله چطور هم مرکز علمی منطقه شد که الان از بس اعتبار بین المللی پیدا کرده دارن بخش های مختلفش رو اجاره میدن!!!
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
3
4
خدا رحمت کنه تلاش خود را برای احیای دامپزشکی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
3
اون دوره تمام تخصص های دامپزشکی هم باز طراحی شد. واقعا کشور در مسیر سازندگی بود نه سقوط!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
بعد از بیمارستان دانشکده دامپزشکی اهواز افتتاحش شده...
نظر شما
ادامه