کد خبر: ۶۸۷۶۳

حکیم مهر: مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی بوشهر و پیمانکار قطری افتتاح شد که محصولات تولیدی آن از جمله گوشت قرمز به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، سرمایه‌گذار قطری در این آیین با بیان اینکه این مرکز قرنطینه دام بر اساس پروتکل‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین ایران و قطر ایجاد شده است اظهار داشت: در اجرا مرکز قرنطینه نگهداری دام، استانداردهای بهداشت جهانی مورد توجه قرار دارد.

«صالح جابر المری» با بیان اینکه بوشهر به‌عنوان مرکز قرنطینه دامپزشکی انتخاب شده است خاطر نشان کرد: در قرنطینه دام بوشهر تلاش می‌شود بیماری‌های دام مهار و کنترل شود و در این زمینه سلامت دام‌ها حائز اهمیت است.

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی به مانند روابط سیاسی و امنیتی، روابط اقتصادی خود با کشور برادر، دوست و همسایه قطر توسعه می‌دهد خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این مرکز قرنطینه دامپزشکی یکی از موارد همکاری‌های مشترک است که برادران قطری در بوشهر سرمایه‌گذاری کردند.

احمد محمدی‌زاده نگهداری و صادرات گوشت از بوشهر به کشورهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، گوشت تولیدی به مقصد کشورهای جنوبی خلیج‌فارس از جمله قطر و دام‌های دیگری از نقاط دیگر دنیا به این مرکز وارد، نگهداری، قرنطینه و محصولات آن صادر می‌شود.

وی از ایجاد مرکز بسته‌بندی گوشت قرمز و راه‌اندازی کشتارگاه بزرگ صنعتی در این مرکز قرنطینه دام بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل مرکز قرنطینه دامپزشکی بوشهر یک کشتارگاه صنعتی بزرگ و صنایع بسته‌بندی گوشت قرمز ایجاد و تولیدات آن در داخل و خارج کشور عرضه می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه