کد خبر: ۶۸۹۲۳
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر بهمن جاوید لامعی» افزود: وقتی یک کارفرما به بنده پیشنهاد می‌دهد و من قبول نمی‌کنم، به شما پیشنهاد می‌دهد و قبول نمی‌کنید اما نفر سوم قبول می‌کند، عدم پذیرش ما نیز دیگر آن اثر خود را از دست داده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: روزهای پایانی سال گذشته بود که کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین فنی دامپزشکی و دستیاران، جداول حداقل حقوق و مزایای مسئولین نی بهداشتی و دستیاران دامپزشکی و همچنین مسئولین فنی دارویی و قرنطینه موضوع آیین نامه بند (ز) دامپزشکی در سال 1401 را منتشر کرد. متعاقب آن جداول دیگری توسط سازمان نظام دامپزشکی ابلاغ شد و بر این اساس حقوق ماهیانه دکتر دامپزشک از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. به این بهانه به سراغ معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی کشور رفتیم تا ارزیابی ایشان را در این خصوص جویا شویم.

 «دکتر بهمن جاوید لامعی» در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن اشاره به افزایش قابل توجه رقم دستمزد در سال جاری، درخصوص ضمانت اجرایی پرداخت حقوق می‌گوید: «مادامی که کارفرما و مسئول فنی با هم بنشینند و برخلاف تعرفه توافق کنند، کسی نمی‌تواند پشت پرده را ببیند و از این توافق جلوگیری کند. لذا یک بخشی از مساله برمی‌گردد به اینکه ما به‌عنوان دامپزشک و کسی که می‌خواهد کار مسئول فنی انجام دهد، چه می‌کنیم. حالا اینکه ماده ۱۹ و مکانیسم‌های مرتبط آن هم به‌عنوان یک اهرم کمکی در این زمینه بتوانند وارد شوند، سازوکار خود را دارد و امیدواریم امسال در کنار سازمان دامپزشکی بتوانیم بهتر از هر سال دیگری در زمینه اجرای ماده ۱۹ عمل کنیم.»

وی ضمن اظهار خوش‌بینی نسبت به تعامل تمام‌عیار سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در سال جدید، تصریح می‌کند: «رئیس محترم سازمان دامپزشکی از دل صنف دامپزشکی و مسائل صنفی دامپزشکی بیرون آمده و خودشان اشراف کامل به این حوزه دارند. دکتر آقامیری در سال‌های گذشته تلاش بسیار کرده و من مطمئن هستم که با حضور و مدیریت ایشان وضعیت بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از میزان ارقام تعیین شده به‌عنوان حقوق مسئولین فنی چیست؟

در ابتدا سال نو را خدمت شما و همه خوانندگان پایگاه خبری حکیم مهر تبریک عرض می‌کنم و آرزوی بهترین‌ها را برای خوانندگان این مصاحبه در سال جدید دارم.

درخصوص اعلام حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی و دارویی دامپزشکی در سال ۱۴۰۱ دو موضوع مطرح است؛ موضوع اول وقوع یک افزایش جهشی در پایه دستمزد است که توسط شورای عالی کار اتفاق افتاده و غیر از آن، نهاد دیگری در این فرایند دخالت نداشته است. در واقع یک افزایش جهشی در پایه دستمزدهاست که طبیعتا روی همه مشاغلی که حقوق آنها بر اساس آن پایه دستمزدی تعیین می‌شود، اثر می‌گذارد.

نکته دوم بحث ضرایب است که دو نوع نگاه در مورد آن مطرح است. ضرایب همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، ضریب هستند و سازمان دامپزشکی هم قبلا با انجمن مسئولین فنی بر این باور هستند که ضرایب در هم ضرب شوند. در این میان برخی ذی‌نفعان و دوستان معتقدند که فلسفه ضریب این است که مثلا شما این‌قدر سابقه کار دارید و به ازای هر سال، به اندازه ضریب به حقوق شما اضافه می‌شود. یا شما عائله دارید و به ازای هر فرزند این قدر اضافه می‌شود. اما نکته اینجاست که این ارقام عموما کسری هستند و زمانی که در هم ضرب می‌شوند، کوچک می‌شوند که این ضرب کردن و کوچک شدن، خلاف منظور و هدف اعمال ضریب است. قرار بر این است ضرایب کمک‌حال آن حقوق شوند و حقوق را بالا ببرند؛ مثلا اگر کسی ۳ فرزند داشت، منطقی نیست که ضرایب آن در هم ضرب شده و موجب افزایش حقوق کمتری شود. اینجا یک اختلاف دیدگاه بود که سازمان دامپزشکی یک نظر داشت و سازمان نظام و به خصوص تعدادی از شوراهای استانی ما که در این موضوع پیشتاز بودند، نظر دیگری داشتند. در این میان نظر انجمن هم چیز دیگری بود، اما واقعیت امر این است که مرجع ذی‌صلاح وزارت کار است.

حکیم مهر: نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چیست؟

اخیرا اداره کل کار  استان یزد  اعلام کرده اند که این ضرایب باید با هم جمع و سپس ضربدر حقوق شوند و از نظر ما فصل‌الخطاب نظر اداره کار است.  به هر حال وزارت کار تعیین کننده و مرجع تصویب و تعیین میزان حقوق و مزایاست. اینجا دو مساله خیلی ساده و روشن مطرح است که ما در آن نامه‌ها هم به آن اشاره کردیم تفسیر اداره کل استان یزد صراحتا چنین است و آنها هم یک سیستم یکپارچه هستند و قاعدتا  یک تفسیر منطقه‌ای ارائه نمی دهند. در هر صورت اگر در آینده وزارت کار نظر دیگری ارائه کند، ما به آن پایبند خواهیم بود.

حکیم مهر: به نظر می‌رسد میزان افزایش حقوق‌ها نسبتا بالاست. اگرچه این اتفاقی مبارکی برای مسئولین فنی تلقی می‌شود، اما آیا تحقق آن از نظر عملیاتی امکان‌پذیر است؟

اینکه رقم افزایش حقوق‌ها خیلی بالاست، درست است اما باید این را هم در نظر گرفت که افزایش حقوق‌ها در همه حوزه‌ها اتفاق افتاده است. شما اگر مالک هر موسسه و کارخانه ای هم باشید، با توجه به جهشی که در پایه دستمزد داشتیم، با پرداخت اولین حقوق در فروردین ماه با افزایش هزینه قابل توجهی روبرو خواهید شد. آنچه مسلم است این است که هزینه جاری همه موسسات به شدت بالا می‌رود و تا جایی که بنده در خاطرم هست، این بیشترین درصد افزایشی است که تا امروز اتفاق افتاده است.

حکیم مهر: مساله بعدی بحث ضمانت اجرایی پرداخت این میزان دستمزد است. کمااینکه در سال‌های گذشته بازخوردهایی که از سوی مسئولین فنی بهداشتی به حکیم مهر می‌رسید، حاکی از این بود که پرداخت این ارقام به صورت کامل انجام نمی‌شود.

اینکه این حقوق را می‌دهند یا نمی‌دهند، موضوع دیگری است؛ کمااینکه در یک کارخانه نیز الان پایه حقوق مثلا ۶ میلیون تومان شده است. اما اینکه آیا واقعا کارگران ۶ میلیون تومان می‌گیرند یا نه و اینکه کسی می‌تواند در آنجا نظارت کند که آیا ۶ میلیون تومان‌ پرداخت می‌شود یا با ۳ تومان راضی شده‌اند، مساله دیگری است که سازوکار خود را دارد. تا زمانی که بنده نوعی حاضر باشم چنین توافقی را صورت دهم و دریافتی کمتری داشته باشم، ۱۰ دستگاه نظارتی هم وارد عمل شوند، نمی‌توانند موضوع را جمع کنند.

یعنی شما که کارفرما هستید و من مسئول فنی، تا زمانی که با هم بنشینیم و برخلاف این تعرفه توافق کنیم، کسی نمی‌تواند پشت پرده ببیند که ما چه کردیم و جلوی این کار را بگیرد. لذا یک بخشی از مساله برمی‌گردد به اینکه ما به‌عنوان دامپزشک و کسی که می‌خواهد کار مسئول فنی انجام دهد، چه می‌کنیم. حالا اینکه ماده ۱۹ و مکانیسم‌های مرتبط آن هم به‌عنوان یک اهرم کمکی در این زمینه بتوانند وارد شوند، سازوکار خود را دارد و امیدواریم امسال با سازمان دامپزشکی بتوانیم بهتر از هر سال دیگری در زمینه اجرای ماده ۱۹ عمل کنیم.

لذا یکی از ضمانت‌های اجرایی این است که خود ما نباید به این موضوع تن دهیم. وقتی یک کارفرما به بنده پیشنهاد می‌دهد و من قبول نمی‌کنم، به شما پیشنهاد می‌دهد و قبول نمی‌کنید اما نفر سوم قبول می‌کند، عدم پذیرش ما نیز دیگر آن اثر خود را از دست داده است. لذا یک بخش اتحاد و همراهی همه مسئولین فنی بهداشتی و کسانی است که در این موضوع فعالیت کنند و بخش دیگر هم البته به سیستم نظارت برمی‌گردد. نظارت واقعا تا یک جایی کارساز است و هیچ‌وقت هیچ توافق پشت پرده‌ای را نمی‌توان با هیچ نظارتی کنترل کرد، بنابراین یک مقدار اتحاد و همدلی صنفی لازم است که همه در این زمینه ثابتقدم باشند و به هم کمک کنند.

از طرف دیگر هم امیدوارم آن سیستمی که بخواهد ماده ۱۹ را اجرایی کند، یک سیستم کارآمد، یکپارچه و هماهنگ در کشور باشد؛ یعنی به این شکل نباشد که ما بخواهیم در جایی آن را اجرا کنیم و بگویند چرا در فلان جا اجرا نمی‌شود. انشاالله بتوانیم یک هماهنگی ایجاد کنیم و امسال در این زمینه سال بهتری داشته باشیم.

حکیم مهر: با توجه به مدیریت جدید سازمان دامپزشکی و سابقه فعالیت‌های صنفی دکتر آقامیری در نظام دامپزشکی، چقدر خوش‌بین هستید که این تعامل در سال جدید، شکل بگیرد؟

من بسیار خوش‌بین هستم. چون رئیس محترم سازمان دامپزشکی از دل صنف دامپزشکی و مسائل صنفی دامپزشکی بر آمده و خودشان اشراف کامل به این حوزه دارند. دکتر آقامیری در سال‌های گذشته تلاش بسیار کرده و من مطمئن هستم که با حضور و مدیریت ایشان وضعیت بسیار بهتری را شاهد خواهیم بود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
یک مسئول فنی بی دفاع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
38
همچنین مادامی که معاون فنی یک اداره درخصوص درخواست یک کارفرما اعلام میکنه که ب مسئول فنی بگید ی جوری با کارفرماش توافق کنه وگرنه مجبوریم کس دیگه رو بفرستیم به جاش هم مسئول فنی نمیتونه به حقوق خودش برسه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
سازمان و نظام و اداره كل همه دشمن دامپزشكن از دامپزشك تعهدنامه محضري ميگيرن ميدن دست كارفركا ولي از كارفركا تعهد نميگيرن كه بايد پولشو بدين بهشونم ميگي ميگن به ما ربطي نداره اونجا سازمان دامپزشكي يا سازمان ضددامپزشكي
دامپزشک مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
دقیقا همین مسئله در استان ......... برای بنده اتفاق افتاد ومدیر کل ومعاونت های ایشان با جانبداری از کارفرما به دلیل ارتباط بین دستگاهی واداری که داشتند برای حفظ صندلی ریاست خود وباج دادن به سازمان واداره مربوطه اینجانب را با 18 سال سابقه کنارگذاشتند ودیگری را معرفی نمودند
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
11
بنظر من سیستم کاری ناقصه مسئول فنی قدرتی از خودش نداره و کل قدرتی که داره فقط به پشتوانه اداره دامپزشکیه و وقتی اداره دامپزشکی میاد یه تعرفه میذاره و ضمانت اجرایی از سمت بانک برای اجرا نمیگیره ،مسئول فنی با چه قدرتی میخواد اونو اجرا کنه تازه اگر هم اعتراضی کنه محکوم میشه به بی عرضه بودن و ..... درصورتی که اداره اصلا مسئولیت پذیر نیست و از سر خودش باز کرده
شما بیا ضمانت بده که در صورت مقاومت من در مقابل توافق با تعرفه پایین شرکت نمیره با یه نفر دیگه قرارداد ببنده تا من تا ریال آخرشو بگیرم بدون استرس
یه حرکت نصفه و نیمه انجام داده اداره انتظار داره همه چی اوکی بشه
اگه من بیکار بشم یه مدت کسی جوابگو هست به ولا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
5
از نظر من میشه نظارت کرد و همه مسئولین فنی به حقوقشون برسن به شرط اینکه سازمان و ادارات کل و نظام پشت مسؤول فنی باشن
اگر کارفرمایان مجبور بشن که به ازای تولید هر کیلو خوراک یا هر فرآورده بهداشتی ی مبلغی رو بحساب سازمان واریز کنن و سازمان براساس اون حقوق مسئولین فنی رو بدهند میشه کاری کرد اما اگر صرفا نظام مخاد ی مبلغ رو بگه که صرفا آرزو باشه هیچ وقت به نتیجه نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
2
7
انقد راهکار هست برای اینکه مسول فنی هم درست وظیفشو انجام بده و هم حقوقش کامل بگیره.
ولی بخش دولتی که مجری این کار هست دوست نداره مسئول فنی حقوق و وظایفش درست باشه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
7
من خودم زمان اوردن مدارکم برای گرفتن پروانه مسئول فنی یه کارخونه بزرگ لبنی در در تهران خودم به اکثر مسئول های اداره کل تهران گفتم که صاحب کارمن گفته تا این مقدار فقط حقوق میده که با این ساعت کاری بالا و اجباری که باید باشم در کل کمتر از نصف میزان درامدی میشه که شما تعریف کردین چه راه حلی بهم پیشنهاد میکنید تا بتونم به حق و حقوقم برسم و همتون در اداره کل تهران گفتین که باید با کار فرما تون کنار بیاید.تو بعضی استان ها مثل اصفهان کارفرما موظفه مثل نظام مهندسی حقوق مسیول فنی به شرکت واسطی بده (فکر. میکنم نظام سبز. سلامت اسمش باشه) و دامپزشک هم از اون شرکت واسط حقوق کامل خودشو میگیره .حق کسی ضایع نمیشه.حالا استان تهران با این همه کارخونه دامداری و ... چرا نباید بدین صورت کار کنه؟! در کارخونه من حقوق کارگرها دقیقا مطابق قانون کار پرداخت میشه و پول من دامپزشک در برابر درامد اون اصلا به چشم نمی اید ولی چون حمایت دامپزشکی با ما نیست نه تنها من بلکه دامپزشک های قبلی هم در حد یه کارشناس فقط دریافتی داریم.
مسیول فنی بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
3
با سلام و خداقوت خدمت همه ی همکاران گرامی
همینطور که همه مستحضر هستید برای حل ریشه ای موضوع که به دلایل نامعلوم ظاهرا هیچ عظمی به انجام آن نیست!
اولا قرارداد باید بین کارفرما و اداره دامپزشکی یا نظام دامپزشکی بسته شود،
ثانیا حقوق مسیولین فنی باید توسط اداره یا نظام دامپزشکی پرداخت شود،
در این صورت یک مسیول فنی میتواند نظارت درستی را بر مجموعه مورد نظر داشته باشد.
و من الله توفیق
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
6
راه حلش خيلي سادس آقاي دكتر شما اگر قانون بگزاريد كه اگر مسئول فني برخلاف قرارداد عمل كرد و پشت پرده كمتر از تعرفه گرفت درصورت اثبات قضيه مسئول فني تا ابد از گرفتن پروانه منع ميشه ببينيم كسي جرات داره اينكارو بكنه؟ شما قانون ندارين بدتر از اون مجري قانون ندارين ما چيكار كنيم
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
برای شما سادست این حرف، وقتی یک ماه خرجی نداشته باشی میبینی همون ۸.۹ تومان مسیول فنی نمیشه نادیده گرفت، و گفت من نمیام
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
1
...........
کی هست که ازپول خوشش نیاد اگر وقتی ی نفر از رو اجبار زندگی اومد مسئول فنی شد و کارفرما حقوق کامل نداد ک اکثرا نمیدن اونوقت تکلیف چیه کی خرجشو بده اگر اون نرف یکی دگه پیدا مشه
درکل باید سازمان و نظام قدرت داشته باشه و حمایت کنه
راهکارشم سادس رئیس سازمان ی جلسه با رئیس جمهور بزاره تمام مواردم بگه رئیس جمهورم به وزارت کشورش و وزارت کشورم به فرمانداری کل کشور حالا بعدش نظارت رو بدن به شبکه دامپزشکی هر شهرستان اگر کارفرما نداد رفت فرمانداری درجریان باشه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
0
11
تا وقتی دکان های مدرک فروشی به صورت شبانه روزی مدرک چاپ میکنند و به جای ۵۰۰ نفر ظرفیت در کل کشور ۵۰۰۰ نفر فارغ التحصیل بی دفاع بیرون می ریزند همین آش است و همین کاسه ! به جای این بازی ها جلو مافیای فروش مدرک را بگیرید ببینید کدام کارفرما جرات میکند دامپزشک اخراج کند یا از حقوقش بدزدد وقتی فارغ التحصیل بیکار نباشد کارفرما نمی تواند گردن کلفتی کند شما خودتان را جای فارغ التحصیلان جوان بگذارید تا چه مدت میتواند تاب بیکار و بی پولی را بیاورد آخرش تسلیم میشود و جلوی زیاده خواهی کار فرما تسلیم میشود اگر زن و بچه داشته باشد که دیگر نباید صحبتش را بکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
1
شما اگر بخواهید مثل آب خوردن می توانید کنترل کنید .اصلا چه لزومی دارد 3نفر را به کارفرما معرفی می کنید آیا این درست است ؟انسانی است؟صنفی است؟پس ایراد اصلی نظام و شبکه و اداره کل است؟نظام پس از رتبه بندی بایستی یک نفر را به کارفرما معرفی کند و آن وقت اگر طبف حداقل تعرفه و باز تاکید مجدد (حداقل تعرفه) اجرایی نشد آن وقت مسئول فنی و یا دستیار حق حضور در محل کار را ندارد و بعد بایستی طبق قانون به خاطر عدم حضور مسئول فنی بهداشتی و یا دستیار اعلام جرم از طرف دامپزشکی و ارجاع و پیگیری پرونده متخلف به دادستانی .اگر یک یا دو بار چینین کار قانون مندی صورت بگیرد هیچ کارفرمایی خودش را به خاطر حداقل حقوق درگیر نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
2
6
بنده چند سال به عنوان مسول فنی مشغول به هدر دادن عمر در نظام (کارفرما/دامدار پزشکی )کردم و البته بعد از اونهم چندین سال هست که در سازمان (آمار/پزشکی) به صورت پیمانی مشغول هدر دادن عمرم هستم.
یک نصیحت تلخ از یه ادم بزرگوار همیشه در ذهنم جا گرفته و اونهم این بود :
به عنوان مسول فنی جوووو گیرررر نشو چون هیچ کس پشتت نیست !!
دنبال راهکار میگردین که از چرخ خیاطی به عنوان فرقون استفاده کنید ؟؟ ایراد جای دیگه هستش برادره من .
اقایون مدیر و مسول راهکار واسه این قشر مثلا درس خونده اینه :
اندازه 4 ماه خرج زن و بچه و اجاره خونه و اقساطش رو بهش بدین چشششششم همگی مثل شیر جلو کارفرما و قرارداد خارج از عرف ایستادگی میکنن!!
عه چی شد پس چرا اسم پول اومد بهتون بر خورد ؟؟مگه کل دعوای مسول فنی و کارفرما سره پول بیزبون نیست؟؟؟
ممنونم از حکیم مهر عزیز. سانسورم نکن بزار دلم خنک بشه
مسئول فنی از ......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
1
............... مسئول فنی اگر پشتوانه قوی حمایتی داشته باشد وبا شجاعت وصداقت مسئولیت خود را انجام دهد احدی نباید به حقوق ایشان تعرض کند ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
بازم سانسور چاره ساز شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
3
این موضوع هیچ ارتباطی به سازمان دامپزشکی ندارد و صرفا یک مسئله صنفی است و کار اصلی نظام دامپزشکی کشور همین است که از حقوق زیر مجموعه خودش دفاع کنه وگرنه صرفا پروانه صادر کردن و که ما هم در اداره کل انجام میدادیم نظام دامپزشکی فقط دوست دارد بدون دردسر لقمه اماده را تصاحب کند میگه سازمان دامپزشکی تو بیا ماده 19 را اجرایی کن تحویل من بده
پشت پرده به خاطر کمبود کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
5
پشت پرده نشستن و توافق کردن خیانت به خود و دیگران هست.حقوق دامپزشکی که در تعرفه های مسئول فنی تعیین شده،
حقوقی بسیار معمولی و در حد نصف درآمد گچ کار یا کاشی کار هست اگه این رو هم کارفرما نخواد بده معنی نداره!!علت ایجاد پشت پرده یکی نبود کار به اندازه کافی و ازدیاد بی رویه فارغ التحصیلان هست و دیگری خانم های دامپزشک هستن که قیمت رو نه تنها در دامپزشکی در هر صنفی خراب می کنن.الحمدلله خانم ها به کارهای فنی ساختمانی و خودرویی نمی تونن وارد بشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
2
حقوق مسئول فنی باید هر ماه از طرف کارفرما به حساب نظام دامپزشکی واریز بشه و نظام به عنوان واسطه حقوق را برای مسئول فنی واریز کنه. اینطوری امکان پرداخت کمتر از تعرفه از بین میره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
1
یکی دیگر از کارهای اساسی کشاندن مدیران متخلف به مراجع قضایی می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
1
به نظر من منطقی این هست که حقوق نماینده سازمان دامپزشکی توسط خود سازمان پرداخت بشه. حالا یکسری هزینه ها مثل ایاب و ذهاب و اسکان و بیمه رو کارفرما متعهد بشه. یا اینکه یک بخشی از حقوق رو کارفرما موظف باشه به سازمان پرداخت کنه و در نهایت سازمان باشه که حقوق مسوول فنی رو پرداخت کنه. اگر اینطور باشه، اتفاقا مسوولین فنی در نظارت بهداشتی خیلی قاطعانه عمل میکنند. بهرحال در هر منطقه ای عرفی وجود داره مثلا در مازندران حقوق کارگران رو پایین پرداخت میکنن حتی یک فردی با سابقه ده ساله مدیر تولید در سال ۱۴۰۰ با اینکه صاحب فرزند بود جمع دریافتیش کمتر از ۵ میلیون بود. خب در این شرایط معلوم هست که کارفرما زیر بار حقوق ۱۰ میلیونی مسوول فنب نمیره و تعداد فارغ التحصیلان هم انقدر خصوصا در مورد دانشگاهی مثل ازاد بابل یا ازاد کرج بالا هست که مجبورند بخاطر رقابت شغلی به حقوق کمتر رضایت بدن. این از ضعف سازمان هست. سازمان باید بتونه مسوولین فنی رو اموزش بده، رتبه بندی کنه و حقوقشون رو هم پرداخت کنه. من به صراحت میگم کارفرما چون حقوق مسوول فنی رو پرداحت میکنه توی روی مسوول فنی میگه تو کارمند منی! با این وضعیت صحبت از نظارت بهداشتی فقط مسخره کردن هست.
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
بیچاره دخترها انتظارات زیاد است زیاد ......
دکتر قهرماتی بازنشسته دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
فیلم قدرت سگ را هر دامپزشکی باید ببیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
1
حقوق مسئول فنی رو کارفرما واریز کنه تو حساب نظام دامپزشکی بعد نظام بده مسئول فنی اون وقت تمام مشکلات حله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
1
با سلام
تا وقتی که رییس سازمان نظام از دل مسئولین فنی نباشه و چند سال به عنوان مسئول فنی کار نکرده باشن و درد مسئول فنی را نفهمه مشکل حل نمیشه و دامپزشک پولشو مستقیما از کارفرما بگیره، کارفرما هم به او مثل یه کارمند زیر دست نگاه میکنه و اصلا احترامی نداره واگر اعتراضی یا گزارشی بده ماه بعد باید خداحافظی کنه.
انشالله خدا درستش کنه از دست کسی که کاری برنمیاد....
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
0
2
متاسفانه دردوره چهارم شوراهای استانی ، مسائلی دیده شده که باعث شرمساری ست . بارها وبارها این قسم مسائل به اطلاع سازمان مرکزی چه بصورت شفاهی وحتی کتبی با اسناد و مدارک اعلام شده و درآخرین اقدام تصمیم شورای مرکزی و تکلیف سازمان مرکزی به بررسی و بازرسی ازاسنانها همچنان ، مسکوت مانده. تا بیشترازاین آبروریزی نشده سازمان مرکزی نظام بایستی فکری به حال این موضوع بکنه . مگر میشه همکاری دراستان نباشه و یوزر نیم و پسوردش دراختیار کارفرما باشه ؟ مگر میشه همکار کاردان در مجموعه ای با صلاحیت دکتر دامپزشک مسوول فنی باشه ؟ مگر میشه همکاری دراستان دیگر کلنسین و دراستانی دیگر مسوول فنی باشه درحالی که همکار دامپزشک پیشکسوت بیکار باشه و رییس اداره بهش پیشنهاد بده برو اسنپ کارکن ؟ سازمان نظام از این درد باید بمیره ............
نظر شما
ادامه