کد خبر: ۶۹۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر قدرتی» رئیس شبکه در خصوص مثبت شدن یک فارم در استان های غرب کشور از لحاظ بیماری مایکوپلاسموز، به مرغداران جهت خرید جوجه یک روزه هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بینالود، وی در خصوص این بیماری گفت: مایکوپلاسموز به‌شکل علایم تنفسی مزمن شامل ترشحات چشمی، رال‌های نایی، کاهش قابل توجه درصد رشد و افزایش حساسیت پرندگان به بیماری‌های تنفسی همزمان می‌باشد. پرندگانی که به‌صورت مزمن درگیر هستند، لاغر و دارای ترشحات تنفسی می‌باشند.

وی افزود: عفونت گله‌های مولد در صنعت در حال رشد پرورش طیور به‌دلیل نقص در امنیت زیستی مزارع، روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، تهیه جوجه‌ها از منابع عاری از مایکوپلاسما ضروری است.

بنابراین بررسی کیفیت جوجه اهمیت بسیاری در مدیریت گله دارد. جوجه پس از ورود به سالن تا اتمام دوره پرورش، در مسیر استرس انواع بیماری ها و استرس رشد سریع می باشد، انواع بیماری های مسری ویروسی، که هزینه درمان بالایی داشته و البته باعث کاهش حاشیه سود و شاید هم ضرر غیر قابل جبران برای مرغدار به همراه داشته باشد.

دکتر قدرتی اظهار داشت: خسارات اقتصادی مایکوپلاسموز در جوجه‌های گوشتی شامل کاهش شدید میزان رشد و تحت تأثیر قراردادن میزان مصرف خوراک، افزایش میزان مرگ و میر و ضبط لاشه‌ها می‌باشد. در گله‌های تخم‌گذار و مادر، میزان زنده ماندن و تولید تخم نیز کاهش می‌یابد.

وی در پایان به مرغداران توصیه نمود: هنگام خرید جوجه یک روزه تمهیدات لازم اندیشیده شود و گله را برای گذر سالم از این مسیر پراسترس آماده نمایند، برای این منظور لازم است، گله از نظر بیماری ها و امکان ابتلا به آن ها، مورد بررسی قرار بگیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
0
0
برادر ، ۸۰ درصد نتاج کشور آلوده اند
واقعا نمیدونین یا واسه خنده میگین ؟!
نظر شما
ادامه