کد خبر: ۶۹۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی یک اکیپ تخصصی از این وزارتخانه مامور رسیدگی و بررسی علل تلفات سنگین زنبورستان‌های این شهرستان و جبران خسارت‌ها شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «جلال محمودزاده» افزود: به دنبال تلف شدن زنبورهای عسل بیش از ۱۰ هزار کلنی در این شهرستان که در اثر استفاده از سموم بی کیفیت خارجی برای سمپاشی اراضی کشاورزی و علی رغم هشدارهای زنبورداران مبنی بر خطرناک بودن این نوع سم برای زنبورهای عسل رسیدگی به این مشکل در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برآورد دقیق از میزان خسارت وارد شده به زنبورداران، ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از زیان مالی، برخورد با متخلفان و همچنین جلوگیری از تکرار این اتفاقات مواردی است که در این نظارت میدانی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زنبور داری به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم کشاورزی و تولید داخلی مطرح است و براین اساس از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد مسوول انتظار می‌رود ضمن پیگیری موضوع، بر بازار و فروشگاه‌های محصولات کشاورزی نیز نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اخیرا استفاده از سموم نامرغوب در بخش کشاورزی مهاباد موجب بروز تلفات سنگینی به زنبوردارن این شهرستان شد بطوریکه براساس بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد از زنبورهای عسل این کلنی‌ها از بین رفته و بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت به زنبورداران وارد آمده است.

شهرستان مهاباد با داشتن ۵۴ هزار کندوی زنبور عسل و تولید بیش از ۵۰۰ تن محصول یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

تعاونی زنبورداران مهاباد در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و هم‌اکنون دارای بیش از ۴۵۰ عضو فعال دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
2
تلفات در هر کونه دامی، فقط در دامپزشکی صلاحیت رسیدگی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
0
1
اکر سموم کشاورزی مشکل داشته، آن وقت بایستی در همه شهرها این تلفات مشاهده می شد.
ظاهرا ایشان قصد اخذ امتیاز از وزیر جهاد کشاورزی دارند
نظر شما
ادامه