کد خبر: ۶۹۲۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

حکیم مهر: کتاب «دستگاه عضلانی اسکلتی سگ و گربه» یکی از کتاب‌های مجموعه موسوم به «خوب است بدانیم» است. هدف اصلی ‌این کتاب، همانند دیگر کتاب‌های این مجموعه، ارائه اطلاعات مختصر، کاربستی و مفیدی است و لاجرمفعالانعرصهخدماتتشخیص و درمان دامپزشکی با بهره­گیری از آن می‌توانند برخی نیازهای علمی و تخصصی خود را برآورده سازند. البته این رانیز بایدیادآور شد که گرچه کتاب پیرامونیک قلمرو مشخص علمی و تخصصی تألیف شده است اما نه تنها دامپزشکان عمومی و متخصص بلکه صاحبان حیوانات، و دیگر علاقه‌مندان این قلمرو، نیز می‌توانند از مطالعه آن سود ببرند.

این کتاب شامل 4 فصل(ساختار/ کلینیک و پاراکلینیک/ شکستگی /بیماری­ها) و 2 ضمیمیه (برگردان فارسی واژگان/اختصارات) است.

در فصل اول، نکاتی موجز پیرامون ساختار کلی ارگان، اعم از آناتومی، بافت‌شناسی و فیزیولوژی، بیان شده است. مطمئناً تأمل و مداقه کافی در این فصل به درک سهل‌تر فصل‌های بعد یاری می‌رساند.

در فصل دوم، فرآیند تشخیص و درمان تشریح شده است. می‌دانیم که این دو، یعنی تشخیص و درمان، در توالی منطقی هم قرار می‌گیرند و لاجرم درک دقیق چون و چرایی تشخیص، دست یازیدن به درمان را بسیار آسان می‌سازد.

فصل سوم به شکستگی ها اختصاص یافته است.

و سرانجام فصل چهارم، به مباحث مرتبط با بیماری‌هایعضلات و اسکلت بدن اختصاص یافته است. برای این منظور، ابتدا نوع بیماری تعریف شده است، آنگاه از علل نزدیک و دور مسبب آن سخن به میان آمده است، سپس نشانه‌های بالینی بیماری و روش‌های تشخیصی مشتمل بر یافته‌های آزمایشگاهی و تصویربرداری تشخیصی و در انتها موارد درمانی تشریح شده‌اند.

خلاصه آنکه، همه تلاشمان بر آن بوده است تا اثری مختصر اما علمی؛ پر کاربرد و سودمند تقدیم خوانندگان ژرف­نگر و فهیم سازیم. امیدواریم چنین بوده باشد.

محمد نصراله‌زاده ماسوله (استاد دانشگاه، متخصص رادیولوژی و تصویربرداری دامپزشکی)

بشرا الیاسی (بورد تخصصی رادیولوژی و تصویربرداری دامپزشکی)

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
13
سلام کتاب رو بصورت اینترنتی چجوری میشه سفارش داد؟؟
پاسخ ها
عباس نیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
من از سایت های فروش آنلاین کتاب خریداری کردم . اسم کتاب رو گوگل بزنید سایت ها بالا میاد.
توکل نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
درود بر دوست و استاد گرامی دکتر نصرالله زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
2
کتاب هایی بسیار کاربردی
نظر شما
ادامه